Torx boutjes thermostaathuis

Gestart door NinaPaul, 03-08-2017 10:38:48

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Toen ik iemand van het forum aan het helpen was met zijn thermostaat en radiateur, stond hij vol verbazing te kijken dat ik de torx boutjes (die al meerdere pogingen oud waren zo te zien) verving door "gewone". Toen ik vertelde waar ze vandaan kwamen, mocht ik deze kennis van hem niet voor mezelf houden, al vind ik het niet speciaal.

Bij dezen dan maar:

Ik vervang de slechte torx boutjes van het thermostaathuis altijd voor normale (2e hands) sw 10 boutjes van de waterpomp (zelfde lengte).
Bij het vervangen van een waterpomp gebruik ik nieuwe boutjes.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvobug

Dank u voor de tip, zo eenvoudig kan het zijn.  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Maestro12

Geen wereldnieuws maar wel een handigheidje  :eusa_clap:
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

arjenT5R

Niet gek niet gek, ga het proberen te onthouden  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Top tip!
Dank je. Heb nog een setje liggen.

Ludo

Dat was toch al ±20 jaar bekend.  ???

:eusa_doh:

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 03-08-2017 21:50:16

Begin jij nou ook al  ;D

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

V70R^2

Citaat van: Ludo op 03-08-2017 21:50:16

Toen lag ik nog in de wieg.

Thanks NP, daar heb ik er genoeg van en ga ik volgende keer gebruiken ipv nieuwe kopen.

Snellebaksteen

:eusa_shifty:
Ik had ze destijds zover gesloopt dat ik ze wel moest vervangen en aangezien ik geen torx had liggen heb ik er toen gewoon zeskant in gedraaid.....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

arjenT5R

Citaat van: Snellebaksteen op 04-08-2017 11:24:38
Ik had ze destijds zover gesloopt dat ik ze wel moest vervangen en aangezien ik geen torx had liggen heb ik er toen gewoon zeskant in gedraaid.....

Boefje  :evil:

NinaPaul

Toen ik de eerste keer er een moest uitboren wilde ik ook "gewoon een zeskant" erin draaien, maar M7 x 1.00 met die lengte was niet echt makkelijk verkrijgbaar, vandaar de zoektocht in de "oude rommel en bouten lade".
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Citaat van: NinaPaul op 05-08-2017 12:08:18

Toen ik de eerste keer er een moest uitboren wilde ik ook "gewoon een zeskant" erin draaien, maar M7 x 1.00 met die lengte was niet echt makkelijk verkrijgbaar, vandaar de zoektocht in de "oude rommel en bouten lade".

De bouten emmer  ;D