De 100 euro vakantie challenge

Gestart door razorx, 30-07-2017 22:51:52

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Geïnspireerd door de 3 euro food challenge van Selena Verbon (volwaardige maaltijd voor 2 tot 4 personen voor  drie euro) kwam ik op het volgende idee:

De 100 euro vakantie challenge

Het is een modewoord, maar ook wel leuk. Een 100 euro challenge om twee dagen in het buitenland te verblijven, inclusief brandstof eten, overnachting, drank alles. Inclusief de dropjes  ;)
Compleet all in. En natuurlijk wel een vakantie belevenis.

Deze was:
Brandstof:                                    30 (lpg)
Camping:                                     20
Meegenomen eten drank en koffie: 10      
Bier terras:                                   10
Ontbijt met bier salade en pizza     30

De beste twee dagen voor twee personen onder de 100 euro. Eten, vervoer, drank, snacks koffie echt alles wat je gedurende die twee dagen uitgeeft.
Je mag met de fiets gaan, de scooter, je Tesla, of je roffel. Diesel, LPG of benzine.

Om het duidelijk te maken: De teller start op het moment dat je vertrekt. Alles wat je daarna tankt eet of drinkt telt mee. Jullie avondeten, de overnachting, het ontbijt en de lunch. Als je weer thuis bent stop de teller.

Hier een voorbeeld dat je je zelf niets te kort hoeft te doen voor dat bedrag:
Weekendje aan de Rein

Als het minder kost is het nog veel leuker.

Nogmaals: Twee personen vanaf het moment van vertrek, één overnachting, tot het moment van aankomst.
Good luck you all!

En uiteraard ga ik de volgende komende week veel preciezer specificeren.

-edit- en meer dagen voor die 100 euro mag natuurlijk ook!

jelmo86

Met scouting veelvuldig gedaan met de fiets, lopen of met openbaar vervoer. Slapen bij de boer of bij mensen op de bank voor 10 dagen.
Met 12 man een totaal budget van ongeveer 600 euro. En nee het was echt niet alleen maar water en brood ook lekkere biertjes en (erg) uitgebreide maaltijden. Super vakanties gehad, echt een aanrader om op zo'n manier weg te gaan.
Clublid 85012049

peteRRR

jeutje dat van die 100 is nog wel te doen maar met zoveel man op 600. :eusa_clap: :eusa_clap:

Groet

Edit: Uhumm,...even bijschroeven :eusa_whistle: die 100 aan een weekend is natuurlijk ook een geweldige uitdaging
       en het zal me niks verbazen als je daar aan begint dat je gewoon niet uitkomt. :eusa_shifty:

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

razorx

Gooi hem er in. Het bedrag, wat je hebt gegeten, gedronken, de vervoers, overnachtings en verblijfskosten en de aanraders. ;)
Het complete verhaal 100 euro voor een vakantie all in. Twee personen als minimum, net als één nacht.
Specificeren en een leuk verhaal met foto's moet. ;) En 100 euro is de max. ;)

peteRRR

Voor de Oer brandstof rijders wel een dingetje,...oeff,......2 liter ranja als backup zou ik niet laten ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Snellebaksteen

Ik ben vorig weekend met mijn oudste dochter samen op de motor weg geweest.
Aangezien de motor zuinig rijdt (1:22) kom je ook op dure benzine ver genoeg.
Naar Esch sur Sure in Luxemburg is maar 275km maar met een beetje omrijden heb ik 600 km gereden.
Goedkope camping, zelf pannenkoeken bakken bij de tent en een biertje kost daar ook niks:

Benzine = €45
Camping = €18
Pannenkoekenmeel + beleg + spek ( van huis mee)= €5
Croissants voor ontbijt = €3
Bier + Limo op terras= €20 (Ik lust er wel een paar....)
Koffie €2

Totaal €93.

Bij de tank stops hebben we alletwee nog een Mars oid gegeten.
Dat maakt het totaal €97.

Heerlijk weekend gehad!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

BBS

Hmmm interessant dit....
We wilden al misschien er een toercaravan bij hebben, gewoon om eens ergens anders te logeren, dit is trouwens ook een leuke uitdaging :D
En een tent(je) is ook een stuk goeiekoper dan zo'n hut op wielen

En voor honderd euro kun je toch een eind weg komen... :D
Volvoloos....

cornelis-b

Yits het is leuk om met een X butget dit soort dingen te doen, wij vinden het een soort van "sport". Wij deden 10 dagen Eifel met 500 euro, inclusief 200 euro camping geld en we hebben prima gegeten, gedronken en uitstapjes gemaakt van 300 euro. Elke avond de BBQ aan en een lekkere rauwkost salade en in de ochtend verse broodjes van de bakker  ;D ;D

Bericht verplaatst van Yits zijn blog naar hier.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

€50,= p/p wordt het dan toch, volwassenen en/of kinderen..
...mag je ook de dagen verspreiden (dus 4 dagen) of puur 2 dagen? leuke challenge  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Citaat van: henry classic v70 op 31-07-2017 14:54:44
€50,= p/p wordt het dan toch, volwassenen en/of kinderen..
...mag je ook de dagen verspreiden (dus 4 dagen) of puur 2 dagen? leuke challenge  :eusa_clap:
Alles, als het maar niet meer dan € 50,- p.p. per etmaal is.
Ik zie al wat leuke voorbeelden!  :eusa_dance:

classicT5

Ik ga dit aan mijn vrouw doorgeven, die redt zon challenge nooit :)