Zit er wel een brandstofdrukregelaat op een '96-er T-5? onvindbaar...

Gestart door V702.5T, 07-08-2017 17:36:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

V702.5T

Vandaag de auto laten uitlezen, waarschijnlijk is de 1e lambdasonde niet helemaal fris, met de nadruk op waarschijnlijk. Probleem ontstond onderweg uit Frakrijk na een tankstop, ineens deel van het vermogen niet aanwezig. Liep prima op constante snelheid, maar oww bij steile hellingen of gas bijgeven. Dan was het stotteren enz. Toch nog 350 km naar huis gereden.
Afijn,
Dus vanmorgen besteld bij Bogijn voor ongeveer € 73,00, een voorste lambdasonde, daar kun je 't gelazer niet voor hebben. Omdat ik weg moest toch de rode duivel meegenomen  :eusa_wall:
En dus na een paar kilometer gestrand. Steeds klotiger lopen, inhouden, bokken en tenslotte smoren. Nada-niemeer-niente starten dus....
KNAC breakdown gebeld, 5 kwartier later ANWB er bij. Auto krijgt géén of te weinig brandstof....
Relais 103 (standaard on board) vervangen, geen verschil. Druk op de injectorrail zakt snel weg. Brandstofregelaar of brandstofpomp.
Uiteindelijk met de LMM los naar huis gereden, van alles opgezocht over brandstofregelaar, locatie enz.
Maar die zit niét waar je 'm verwacht bij het subframe. @ leidingen gaan naar achteren vanaf het blok gezien en komen langs het filter. en naar de pomp. Nergens een regelaar te zien! Is dit normaal?????
Dan is de pomp verdacht, maar er moet toch een regelaar opzitten??? Wie weet raad?

Overigens heb ik alles wat ik aan vacuumslangen rond kerstboom enz gecontroleerd, die zijn goed.

Gr, J

freefall

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V702.5T

 ;DFound! Ik dacht dat ie groter was.... hij zit er idd onder. Werd mede op dwaalspoor gezet door de WW die 'm nergens zag zitten en hier op het forum beschreven werd met een locatie onderaan bij het subframe.
Thnx!

V702.5T

#5
Citaat van: arjenT5R op 07-08-2017 18:33:20
En waarom insch hemelsch naam een weblog???????

Omdat deze Volvo heel lang gaat blijven en er een soort van historie op te bouwen.

henry classic v70

...dan moet je wel de vragen in je weblog laten en geen nieuw weblog beginnen denk ik
Je staat er nu 2x in  :eusa_think:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V702.5T

Duideijk,

ik zal mij in het vervolg gedragen, andere interpretatie zeg maar  :-\

V702.5T

En inmiddels de regelaar en een pomp besteld. Liever mee dan om verlegen... eind van de week in huis dus zaterdag een paar uur klussen.