Blijft het nog wel leuk? Dat rijden in oudere auto's?

Gestart door Galactica, 11-08-2017 13:58:39

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Ik vind die Baudet wel grappig lekker overal tegenaan schoppen!

Oh en graag gedaan  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

henry classic v70

...massaal (alle geregistreerde auto, in 2014 zo'n kleine 8.000.000) geen wegenbelasting meer betalen en bezwaar aantekenen tegen de boetes, de belastingdienst kan het niet aan om al die bezwaren te verwerken en de rechtbank doet er ongeveer 10-11 jr over om al die bezwaren te behandelen  :azn:

..enig idee hoeveel €uro's dat maandelijks oplevert? reken voor het gemak €30,= p/mnd > €240.000.000 x 12 > €2.880.000000
Inderdaad een kleine 3 miljard euro's aan wegenbelasting
Volgens mij is zo'n protest het meest effectief want het kost de staat bak-ken met geld
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

Ogja breek me de bek niet open

op internet lopen we allemaal te huilen en te koeren en zodra er iemand begint over een opstand of klagen bij de overheid...
kijken we allemaal heel schuchter de andere kant op... wie ik?

We zijn allemaal watjes geworden niemand durft meer voor zichzelf op te komen want stel dat...

Ze hebben ons gewoon in de tang, we zijn allemaal losers en volghondjes geworden... meelopers!

Met z'n allen de straat op met hooivorken en grote messen om eens even te laten zien dat het volk de baas is.
Onze mening eens ff laten gelden!

Nee we gaan lopen mekkeren op facebook... ja dat helpt!

Kijk je nu weg? Ja he!? Boeh eng! Confrontatie  ;D

Meest heldhaftige dat ik tot nu toe heb gedaan is de KNAC een bedrag overgemaakt om tegen de oldtimer regeling in beroep te gaan.
Wss was ik de enige want t is nooit van start gegaan...

peteRRR

Tis ook wel prakties een dingetje om zoiets op massa schaal neer te zetten,...je begint hier en dan,...adv in de krant
Megafoon de straten door rennen,..vuvuzela door seinen,..meerdere hackers er op los laten? ;D

Hoe gaan we het aanpakken en op welke datum gaat het geschieden? :evil:

Groet

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Petrus64

Citaat van: arjenT5R op 17-08-2017 15:27:17
Ogja breek me de bek niet open

op internet lopen we allemaal te huilen en te koeren en zodra er iemand begint over een opstand of klagen bij de overheid...
kijken we allemaal heel schuchter de andere kant op... wie ik?

We zijn allemaal watjes geworden niemand durft meer voor zichzelf op te komen want stel dat...

Ze hebben ons gewoon in de tang, we zijn allemaal losers en volghondjes geworden... meelopers!

Met z'n allen de straat op met hooivorken en grote messen om eens even te laten zien dat het volk de baas is.
Onze mening eens ff laten gelden!

Nee we gaan lopen mekkeren op facebook... ja dat helpt!

Kijk je nu weg? Ja he!? Boeh eng! Confrontatie  ;D

Meest heldhaftige dat ik tot nu toe heb gedaan is de KNAC een bedrag overgemaakt om tegen de oldtimer regeling in beroep te gaan.
Wss was ik de enige want t is nooit van start gegaan...

Helemaal mee eens! Wat dat betreft kunnen we nog wat van de fransen leren

De stichting Vrijstelling oldtimer heeft echt wel moeite gedaan voor de oldtimers. Er zijn en aantal rechtzaken geweest om te proberen eea terug te draaien. Maar helaas.

arjenT5R

Citaat van: peteRRR op 17-08-2017 15:38:30
Tis ook wel prakties een dingetje om zoiets op massa schaal neer te zetten,...je begint hier en dan,...adv in de krant
Megafoon de straten door rennen,..vuvuzela door seinen,..meerdere hackers er op los laten? ;D

Hoe gaan we het aanpakken en op welke datum gaat het geschieden? :evil:

Groet

Wat mij betreft morgen, maar je zal zien dat we dan de enige twee zijn en vrolijk een boete kunnen betalen voor het niet op tijd betalen van de MRB.... en verder verder zal er weinig veranderen.

Ik ben ook aan het procederen tegen iedere bekeuring die ik krijg gaat fantastisch via boete jurist zijn al meerdere dingen tot de kantonrechter gekomen maar dat is precies zo'n zelfde pisvent die achter de rest aan loopt.
Dus je kan fluiten naar je centen...

ken je schrijven...... schrijft t maar op je buik.....

ken je rekenen..... reken er maar niet op......

Democratie m'n reet!

Taranis

Citaat van: Michaell op 11-08-2017 21:18:24
Kun je. Of wil je niet sleutelen aan een auto? Neem dan is godsnaam geen oude volvo 850!  :eusa_whistle:
Uitzondering voor mensen die zoveel geld hebben dat 3x per week naar de garage geen probleem is.

En dat vergeten "wij" wel eens een beetje. Ik heb dan gelukkig een schuur bij ouders ter beschikking en een aantal behulpzame forummers om me heen maar als je voor elk wissewasje naar de dealer moet, ben je zo blut.
Ik vind de C70 ook echt een leuke auto maar zou er niet aan moeten denken om er nog als dagelijks vervoer in te rijden: daarvoor sneuvelt er simpelweg te veel. Leuk voor erbij die ouwe meuk maar niet meer voor stelselmatig circa 40.000 km per jaar.

Niet zo heel vreemd dus dat de meeste 850/x70's uit het straatbeeld aan het verdwijnen zijn, er zijn niet veel mensen die zo'n ding er als 2e / 3e auto naast houden. Daarvoor zijn ze beetje te duur ::)

glenfiddich1983

Citaat van: Taranis op 18-08-2017 08:12:48
Citaat van: Michaell op 11-08-2017 21:18:24
Kun je. Of wil je niet sleutelen aan een auto? Neem dan is godsnaam geen oude volvo 850!  :eusa_whistle:
Uitzondering voor mensen die zoveel geld hebben dat 3x per week naar de garage geen probleem is.

En dat vergeten "wij" wel eens een beetje. Ik heb dan gelukkig een schuur bij ouders ter beschikking en een aantal behulpzame forummers om me heen maar als je voor elk wissewasje naar de dealer moet, ben je zo blut.
Ik vind de C70 ook echt een leuke auto maar zou er niet aan moeten denken om er nog als dagelijks vervoer in te rijden: daarvoor sneuvelt er simpelweg te veel. Leuk voor erbij die ouwe meuk maar niet meer voor stelselmatig circa 40.000 km per jaar.

Niet zo heel vreemd dus dat de meeste 850/x70's uit het straatbeeld aan het verdwijnen zijn, er zijn niet veel mensen die zo'n ding er als 2e / 3e auto naast houden. Daarvoor zijn ze beetje te duur ::)

Er is nog wel een verschil denk ik tussen alles zelf doen en voor alles naar de dealer.
Je kunt ook de "simpeler" dingen zelf doen (olie verversen, remblokken, ontsteking, etc) en voor het wat "grovere" werk waar je wat meer know-how, gereedschap en een brug voor nodig hebt naar een garage niet zijnde een dealer.

Dat laatste is wat wij doen. De V70 rijdt zo'n 30.000 km per jaar. Brandstof en onderhoud kost 15 cent per kilometer en kan dus betaald uit de kilometervergoeding. Verzekering en wegenbelasting is daarin niet meegenomen, en afschrijving is er natuurlijk niet.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

arjenT5R

Je kan er goedkoop mee rijden ja, maar dan moet je wel de handjes uit de mouwen steken  ;D

KIM

En voor betrouwbaarheid zeker. Dan is preventief onderhoud ook noodzakelijk.

arjenT5R

Citaat van: KIM op 18-08-2017 10:38:35
En voor betrouwbaarheid zeker. Dan is preventief onderhoud ook noodzakelijk.

Heb wel eens zo'n cursus gehad over betrouwbaarheid van machinewaar in het algemeen. Dus pompen, elektromotoren, motoren noem maar op.
Het is een soort curve ja logisch... cursus was verplicht  ;D

Van nieuw beginnend met een piek genaamd kinderziektes dan een lang dal en dan een stijgende piek genaamd ouderdom.
Ja ik denk dat we niet onder stoelen of banken hoeven steken dan we in de laatste piek zitten met onze ouwe zut  ;D

Maja vergelijk t eens met een frans hok of een vag prul van dezelfde leeftijd en km stand. Ja dan zijn onze wagens wel superieur, ehm in alle opzichten wel.

peteRRR

Citaat van: arjenT5R op 18-08-2017 11:56:57
Maja vergelijk t eens met een frans hok of een vag prul van dezelfde leeftijd en km stand. Ja dan zijn onze wagens wel superieur, ehm in alle opzichten wel.

Nou? ;D ,.....daar zit van tijd en wijlen ook ook best een prijsje aan vast,...zoals het nog niet bestond ;)
De 850 is wel meer auto,..even buiten die " niet sjonnie " VW toppers.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

arjenT5R

Ja dat ben ik me bewust maar ook een mercedes van 1994 is precies een rijdend deinend wiegend waggend museumstuk met veel motorinhoud en bijzonder weinig vermogen, logge trage bonkerige vacuum automaten en R22 airco's ;D

En die kostte ttt ook een boel veel duiten

Thunderbird

Ik roffel nog elk jaar ongeveer 50000km weg. En elke km zit ik met een enorme grijns te genieten.

En nee, ik ben totaal niet technisch. Gelukkig heb ik een vaste monteur die nog een normaal uurtarief hanteert.

Ben eigenlijk met mijn S70 van 20 jaar oud en 648k op de klok niet heel veel meer aan onderhoud kwijt dan vroeguh met mijn V70 D5 met 2 ton op het klokje.
There's no substitute for cubic inches. (Roffel komt aardig in de buurt)

arjenT5R

Citaat van: Thunderbird op 18-08-2017 19:26:47
Ik roffel nog elk jaar ongeveer 50000km weg. En elke km zit ik met een enorme grijns te genieten.

En nee, ik ben totaal niet technisch. Gelukkig heb ik een vaste monteur die nog een normaal uurtarief hanteert.

Ben eigenlijk met mijn S70 van 20 jaar oud en 648k op de klok niet heel veel meer aan onderhoud kwijt dan vroeguh met mijn V70 D5 met 2 ton op het klokje.

Het kan ook wel, met een NA gaat t sowieso een stukje beter dan met een T.

Hoewel als je een T origineel houdt... mwoahh gaat t ook een hele tijd goed hoor  :D