Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.

Gestart door arjenT5R, 11-08-2017 21:06:51

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

yeah, kan niet wachten het volle potentieel te benutten  ;D

**gaat vast een reserve blok bouwen

arjenT5R

Ja die 666T is ook een redelijk ziekelijk ding... ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Antracs

Citaat van: arjenT5R op 26-02-2018 11:54:13
Helemaal koud en ongebruikt gaat het eigenlijk altijd wel vanaf de eerste keer goed.
Maar warm...
Dat klinkt beter dan mijn resultaten. Wat is jouw flash-setup en hoe maak jij de kans op een succesvolle flash zo groot mogelijk?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Piet

Citaat van: Antracs op 27-02-2018 08:50:45
Citaat van: arjenT5R op 26-02-2018 11:54:13
Helemaal koud en ongebruikt gaat het eigenlijk altijd wel vanaf de eerste keer goed.
Maar warm...
Dat klinkt beter dan mijn resultaten. Wat is jouw flash-setup en hoe maak jij de kans op een succesvolle flash zo groot mogelijk?

Wellicht dat het gaan draaien van de  fan roet in het eten gooit?
Je zou de massa daar eens van los kunnen gooien tijdens het flashen en kijken of dat verbetering geeft.

Antracs

Ik trek de zekering van de fan er altijd uit. Is massa van de fan losgooien beter of hetzelfde?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Piet

arjenT5R

Ik flash altijd met de fan aan, want ik ben echt een vergiet...

Heb de step up op 14.8 Volt staan.

Lampen uit en flashen maar :P

Stoelverwarming ook uit zetten hoorrrrr die trekt ook echt veulllllll...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

airco ook uit.
Alles wat aan kan slaan tijdens het flashen veroorzaakt een dip in de spanning waardoor het flashen verstoort kan worden.

rappendaf

Ik trek de massa kabel van de fan er pas uit als het flashen de eerste keer niet lukt  ;D
Ik heb wel al de kabel vergeten terug in te steken  :eusa_whistle: :eusa_think:
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Antracs

Dat is mij ook overkomen. Sindsdien trek ik liever zekeringen eruit.

Tijdje geleden heb ik geprobeerd uit te zoeken welke zekeringen minimaal moeten blijven zitten maar dit heb ik niet afgemaakt.

Piet

Ik zit even te broeden om de "boot schakelaar" op de ECU anders te bedraden zodat je met contact helemaal af kan flashen, dus zonder dat er andere apparaten ingeschakeld worden.
Zodat het zo'n beetje wordt zoals op de bench dan dus.
Moet nog ff onderzoeken of dat lukken wil....

Antracs

Als je alleen de ECU powered, heb je dan nog wel een werkende verbinding met de OBD-II poort? Lijkt me dat de massa's van de OBD adapter aan de laptopt en de ECU hetzelfde moeten zijn. Als die via het hoofdrelais lopen dan lukt dat niet denk ik.
Als die masssa's niet via het hoofdrelais lopen dan is wellicht met drie draden de ECU te poweren met  GND +12V +13,5V op de resp. massa, system power en bootmode pin. Op de wiki staat welke pins dat zijn (misschien heb je dat zelf wel geschreven).

Piet

V70 classic

Schakelaar ertussen waarmee je direct voeding pakt lijkt mij dan t handigst zoals piet al opmerkt.  :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Piet

Mja zitten nog wel wat haken en ogen aan.
Moet er ff mee experimenteren.