Hitteschild einddemper.

Gestart door Michaell, 13-08-2017 13:15:05

Vorige topic - Volgende topic

Michaell

Hoi allemaal,

Van de week hoorde ik spontaan een hard metaal op metaal rammelend geluid vanuit ondegeer het midden van de auto.
Het verdween bij het rijden maar bij stationair draaien of bij rijden over hobbelig wegdek kwam het steeds terug.

Nu heb ik vandaag de auto ff omhoog gekrikt en ff op 4 poten gezet om ff te bekijken wat dat nou is.
Ik zag het vrijwel gelijk al. Boven de einddemper zit een metalen plaat. Deze is los geroest en lag los op de einddemper tussen de vloer van de auto (hij kon er niet tussenuit).

Dus ik heb het einddemper gedeelte van de autlaat verwijderd en daarmee ook de rotte plaat wat volgens mij een hitteschild is,

Ik heb helaas geen andere en heb de auto nu weer in elkaar en nu is het geluid weg.

Na 55Km rijden word de geluidsdemper wel goed warm, maar niet bijzonder heet. Tevens zit er c.a. 5cm ruimte tussen de demper en de metalen vloer van de auto.

Maar de vraag is dus of ik zo kan blijven rijden of dat het toch een must is om een nieuwe te plaatsen.
Ik denk persoonlijk dat ik wel zo kan rijdenl, maar ik ben maar een beunhaas.   :)
Wat denken jullie?

peteRRR

Zou toch een hitteschild houden bij de uitlaat,...kan best heet worden en ik weet niet of tectyl ( zwarte laag onder je hele auto ) op een gegeven moment
kan gaan smeulen,...kan je beter maar voorkomen.

Desnoods dat huidige hitteschild er weer onder kitten met Polymax Kit.
Je houdt ook met een hitteschild de temperatuur uit de cabine vandaan.

Groet

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Michaell

Bedankt voor je reactie PeteRRR,

Goed punt! Hier had ik inderdaad niet aan gedacht. Zo'n hitteschild zit er natuurlijk ook niet voor niks onder.
Ik ga er binnenkort weer mee naar Italie (Bormio) + motoraanhanger erachter en dat wil ik niet voor dit soort verassingen komen te staan.

Ik zal zo snel mogelijk een andere halen. Het huidige is zodanig verrot en vol grote gaten dat ik er een nieuw gat in kan prikken met mijn niets minder dan mijn duim.
Deze is niet meer her-bruikbaar.  :'(