Olie nu vervangen of wachten tot na de vakantie?

Gestart door kennone, 13-08-2017 22:14:12

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: kennone op 14-08-2017 13:27:38
Dank u allen. Ik laat de olie er gewoon op en doe het ergens na de vakantie weer een keer. Auto heeft altijd netjes zijn olie beurten gehad aan het boekje te zien dus dat zal geen probleem moeten geven. Scheelt ook weer een paar euro's die ik nu aan de biertjes aan het strand kan uitgeven 👌🏼

Je weet het dus niet 100% zeker, olie hoeft niet duur te zijn Valvoline en Shel Helix bij de Action 4,50 per liter.
Persoonlijk zou ik hem nieuwe olie geven en dan maar een paar biertjes minder.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

kennone

Ja denk het wel. Ik kom nog binnen het interval termijn terug dus dat moet hij wel kunnen hebben. Doe er daarna weer Kroon of Castrol 5w40 in

Benny850

Gewoon lekker rijden en die paar biertjes extra moet ook kunnen tis vakantie ;)

V70 classic

Ik ververs 1 keer per jaar.
Of k nu veel of weinig rijdt (natuurlijk moet ie niet 100% over de beurt gaan).
Moderne olie kan wel wat hebben hoor.

Groet.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

arjenT5R

Tsja dat weet je zelf t best, ik houd ook wel eens 30.000 aan maar dat komt de olie er nog bruin/geel uit.
Dat is wel t voordeel van lpg  ;D

Bij een diesel of benzine zou ik t iig gewoon op tijd doen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Kozer

Citaat van: arjenT5R op 14-08-2017 20:25:27
Tsja dat weet je zelf t best, ik houd ook wel eens 30.000 aan maar dat komt de olie er nog bruin/geel uit.

Is LPG zoveel beter met de olie? Heb me er nooit echt in verdiept.

arjenT5R

Citaat van: Kozer op 08-09-2017 14:22:20
Citaat van: arjenT5R op 14-08-2017 20:25:27

Is LPG zoveel beter met de olie? Heb me er nooit echt in verdiept.

LPG is veel schoner/verbrand veel schoner en dus minder residu wat in de olie verdwijnt.

Ideale brandstof :)

NinaPaul

Jammer dat een G3 systeem start op benzine, waardoor je 90% van de verzuring dan wel hebt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

gero

Citaat van: NinaPaul op 08-09-2017 14:47:45
Jammer dat een G3 systeem start op benzine, waardoor je 90% van de verzuring dan wel hebt.

Bij veel woon/werk verkeer , gewoon om de 10.000 km verversen (gas of geen gas), het zijn de kosten niet , die paar euro ;D ;D

kulk

Bij twijfel sowieso gewoon doen, simpel klusje, zelfs ik kan het :)

arjenT5R

Jep auto van m'n vriendin staat direct op gas na starten dus daar durf ik wel wat mee te sjoemelen soms :P
LPI spul draait idd de hele verrijkingscyclus op benzine dus daar gaat het niet op.

Blackfox

Citaat van: gero op 08-09-2017 16:40:38

Bij veel woon/werk verkeer , gewoon om de 10.000 km verversen (gas of geen gas), het zijn de kosten niet , die paar euro ;D ;D

Klopt idd maar woon/werk   van 5km/5km   of  100/100km is ook wel een verschil ;D.
Ik rijd soms 50/50 maar ook soms 190/190.

Verversen doe ik inclusief filter om de 15.000km en daar tussen door vul ik ongeveer 3 litertjes bij ;D

Blackfox

Citaat van: arjenT5R op 08-09-2017 17:05:53

Jep auto van m'n vriendin staat direct op gas na starten dus daar durf ik wel wat mee te sjoemelen soms :P
LPI spul draait idd de hele verrijkingscyclus op benzine dus daar gaat het niet op.

De mijne niet helaas maar binnen de 500 meter looptie wel op gas ;)
Na eerst een uur warm draaien ;D.   Nee das ff een geintje hoor ;D

aloisdecroon

Citaat van: arjenT5R op 08-09-2017 17:05:53

En toch is dit niet een feit met vialle lpi, maar een specifieke instelling van jou lpi systeem.

Heb een 960 met origineel ingebouwd lpi systeem via de dealer, en die schakelt altijd binnen een minuut over op gas.
Hoe koud of warm het buiten ook is, en ook als je de auto alleen stationair laat lopen.

Zie ook geen reden waarom dit niet kan met een lpi systeem, verdamper kan ik nog begrijpen ivm bevriezen van de verdamper

Ontopic, olie vervangen is altijd goed maar vergeet de rem en stuurbekrachtiging olie niet, grote verbeteringen mogelijk !

yannickdv

Koud loopt ie te rijk voor LPG.

"Voor LPG vervalt het laatste argument omdat het lage kookpunt zelfs bij koude motor zorgt voor goede verdamping. De ingespoten hoeveelheid LPG zou bij overschakelen op LPG tijdens de opwarmfase te groot worden hetgeen inhouden van de motor tot gevolg kan hebben."

LPi gebruikt een aantal variabelen om het omschakelmoment te bepalen.

Bijvoorbeeld:

Buiten- en/of motortemperatuur.
Signaal λ-sonde.
Gebruikstijd van de motor in vorige rit.
Tijd van stilstaan van de motor.
Belasting in vorige rit (bijv. stationair draaien i.p.v. 120 km/u).
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green