Wat betekend het als lamp ETS gaat branden??

Gestart door emielC70, 02-08-2005 08:25:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emielC70

Net toen ik naar me werk reed begon het lampje ETS te branden!! Alleen toen ik hem even later uit deed en de auto op startte was het lampje weer uit!!

Weet iemand waar ETS voor staat?

denkweb

Eletronic Throttle System of zoiets, hangt samen met gas geven. Het is immers fly-by-wire techniek die gebruikt is in je auto.

Ik heb ooit eens een gevalletje bij de dealer zien staan waarvan de MAF een foutcode gaf (P1171 ??) en waarbij na vervanging van de MAF het probleem verholpen was.

Op een buitenlands forum vond ik nog wat andere 'zwakke punten' van de C70:

weak points :

- OEM battery may fail with no warning at 45 months exact.

- CEL from a bad MAF at 48 months.

- ETS lamp at 60 months.

- Upper engine mount rubber bushing at 24 months.

- Climate control recircle mode lever breaks anytime.


emielC70

oke maar hoeft dus niet echt gevaarlijk te zijn!! Het lampje brand nu immers niet meer!!  Kan dus geen kwaad?

denkweb

Lijkt mij een typisch iets om even mee naar de dealer te gaan zodat ze de foutcodes uitlezen. Als het lampje uit zichzelf is uitgegaan (dus niet door loskoppelen accu of zo) dan kun je er dus in principe je weg mee vervolgen.

Wat zegt het serviceboekje hier eigenlijk over?

emielC70

Dat is het probleem ik heb bij mijn auto een serviceboekje van een 98er gekregen en ik heb een 99er en dat is net het nieuwe type dus die lampjes klopen allemaal niet.

Ik moet dus eigenlijk nog eens een keer een boekje van een 99er zien te vinden!!