C70 T5 1998 Tuning advies

Gestart door DannyJ, 18-08-2017 12:05:24

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Een nieuwe originele standaard pijp kost weinig meer dan immitatie.

DannyJ

Citaat van: SB T-5R op 23-08-2017 09:09:28
Citaat van: DannyJ op 23-08-2017 09:04:30
Dat is natuurlijk ook nog een optie, maar dan moet ik een originele einddemper zien te vinden. Ik zal hunterparts in gorredijk eens mailen.

https://www.estateservices.nl/uitlaatdemper-850-c70-s70-v70-2000-turbo.html

Ik denk dat ik deze maar ga bestellen. Er staat dat je clubkorting kan krijgen. Geldt dat voor dit forum?
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

Ries van de Zilverschuit

Bij mijn weten alleen voor leden van de volvo850club. Dit forum staat los van deze vereniging.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

UserID6342

Kleine waarschuwing is op zijn plaats hier; het 'huismerk' van Estate Services is meestal het goedkoopste en 3x niks... Als je er al zo'n type onder Wilt zetten, koop dan een fatsoenlijk merk imitatie (en dan ben je idd net zo duur,of duurder uit als origineel). Verwacht ook niet dat als je een originele demper koopt, deze weer 20 jaar meegaat want dat gaat hem ook niet worden....

DannyJ

Hhmmm, oke oke. Nu begin ik ook weer te twijfelen en ik ga jullie om advies vragen. Ik heb mijn decibel laten meten bij een bedrijf. Is uiteraard niet een geijkte db meter, maar geeft een duidelijke indicatie. Ik mag 87DB produceren bij 3850 toeren. De uitlaat zoals die nu is, dus zonder katalysator en zonder einddemper, kwam uit op 95/96DB. Dit wordt dus direct een wok. Nu zie ik op European Tuning een rvs catback van ferrita te koop staan: http://europeantuning.luondo.nl/nl/12018514/ferrita-sportuitlaat-volvo-850--s70--v70--c70-turbo-1994-03. Zou ik met deze catback i.c.m. de katloze downpipe onder de 87/89db blijven bij 3850 toeren blijven? Ik heb hun ook al de vraag gesteld per mail en wacht op antwoord, maar ben ook even benieuwd naar jullie antwoorden.

BBS

Begrijp ik nou goed dat die toko jouw de auto heeft verkocht zonder cat en uitlaat? :o Terwijl die zooi er tijdens de "proefrit" er wel onder zat?
In geval van ja ras terug naar die toko en die spullen terug vorderen. Zo niet centen terug, koopcontract ontbinden en dat hok daar op de stoep neer flikkeren.....
Volvoloos....

DannyJ

Citaat van: BBS op 23-08-2017 17:38:20
Begrijp ik nou goed dat die toko jouw de auto heeft verkocht zonder cat en uitlaat? :o Terwijl die zooi er tijdens de "proefrit" er wel onder zat?
In geval van ja ras terug naar die toko en die spullen terug vorderen. Zo niet centen terug, koopcontract ontbinden en dat hok daar op de stoep neer flikkeren.....

hooo wacht haha. Ik heb nu een andere C70 T5 gekocht. Niet de saffron die te koop staat bij VS automotive. Daar ga ik persoonlijk nooit weer heen. De turbo blijkt aan vervanging toe te zijn en dat is een duur grapje. Hadden ze wel eerder kunnen vertellen...

-D©©©L-

Ik las in de startpost dat beide afwezig zijn. Ik snap niet dat je daar mee kan en wilt rijden.

Citaat van: DannyJ op 21-08-2017 16:40:00
Ik heb 0.0% vertrouwen meer in die auto en die oplichters. Je weet niet wat ze nog meer niet vertellen. Ik heb nu een prachtige C70 T5 garnet red metallic pearl uit 1998 gekocht. Pfff wat een bak! Ben alleen bang voor een wok melding, want de auto is behoorlijk luidt. De katalyator en de einddemper zijn verwijderd. Weten jullie waar ik de db kan laten meten?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

innocenti

Zonder KAT is APK afkeur. Dat betekent dat je voor elke keuring de downpipe moet wisselen met een die voorzien is van een KAT. Lijkt me dat je die van de verkoper erbij had moeten krijgen. Op zn minst de originele.

Wil je dit wisselen voorkomen? Dan een originele downpipe erop of een 200 cells racekat ertussen laten zetten. De kat dempt t geluid al voor een deel. En als je dan toch bezig bent zet je er gelijk een middendemper tussen.

Voordeel van een racekat in een 3inch downpipe, turbo spoelt sneller op en dat rijdt lekkerder.

DannyJ

Ik snap dat het afkeur enzo is, maar ik wil graag antwoord op mijn vraag m.b.t. de katloze downpipe en ferrita catback.

-D©©©L-

Citaat van: DannyJ op 23-08-2017 19:02:01
Ik snap dat het afkeur enzo is, maar ik wil graag antwoord op mijn vraag m.b.t. de katloze downpipe en ferrita catback.

Citaat van: DannyJ op 23-08-2017 17:03:24
Hhmmm, oke oke. Nu begin ik ook weer te twijfelen en ik ga jullie om advies vragen. Ik heb mijn decibel laten meten bij een bedrijf. Is uiteraard niet een geijkte db meter, maar geeft een duidelijke indicatie. Ik mag 87DB produceren bij 3850 toeren. De uitlaat zoals die nu is, dus zonder katalysator en zonder einddemper, kwam uit op 95/96DB. Dit wordt dus direct een wok. Nu zie ik op European Tuning een rvs catback van ferrita te koop staan: http://europeantuning.luondo.nl/nl/12018514/ferrita-sportuitlaat-volvo-850--s70--v70--c70-turbo-1994-03. Zou ik met deze catback i.c.m. de katloze downpipe onder de 87/89db blijven bij 3850 toeren blijven? Ik heb hun ook al de vraag gesteld per mail en wacht op antwoord, maar ben ook even benieuwd naar jullie antwoorden.

Ik denk dat t heel lastig wordt om deze waarde te halen met de door jou genoemde combinatie. Als je WOK status (Wacht op Keuren) wilt vermijden, dan zal je auto in alle aspecten moeten voldoen aan de permanente toelatingseisen (regeling voertuigen) én de typegoedkeuring. Dat lukt ook niet met de door jou gewenste combinatie.

Je kan eventueel forumlid PeteRRR vragen om een oplossing hiervoor, ik vermoed dat hij wel een volzin heeft om dit risico recht te praten.

mitsupiet

Citaat van: DannyJ op 23-08-2017 17:51:16

hooo wacht haha. Ik heb nu een andere C70 T5 gekocht. Niet de saffron die te koop staat bij VS automotive. Daar ga ik persoonlijk nooit weer heen. De turbo blijkt aan vervanging toe te zijn en dat is een duur grapje. Hadden ze wel eerder kunnen vertellen...
Is maar goed ook. De Saffron heeft een onlogische tellerstand.

Te hard geschrobt.......

vincen tdi

Citaat van: DannyJ op 23-08-2017 17:51:16

een nieuwe cartridge voor een turbo vind je al vanaf €165

Een nieuwe downpipe en catback is +/- 900 :eusa_think:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

yannickdv

Even tussendoor, want op Facebook werd het snel verwijderd door TS, een reactie van de verkopende partij. (Edit; de "oplichters")

Tot mijn verbazing lees ik nu dit topic over onze Volvo C70 daarom even mijn verhaal.
Danny heeft na veel aandringen gevraagd of we de auto willen reserveren dit doen wij liever niet omdat ik wil dat iemand daadwerkelijk onze auto's bekijkt en berijdt voordat ze een aankoop doen, Danny was hier zeker van als hij zo netjes was als op de foto en de auto goed was, dit heb ik hem bevestigt de auto rijdt remt en schakelt goed en zal ons bedrijf APK gekeurd verlaten! Hij was dus akkoord met de aankoop en de aanbetaling van €300,- is gedaan.
Wij hebben de auto aangeboden voor APK en hebben een aantal dingen aangepakt zoals nieuwe Schijven en blokken achter omdat wij auto's veilig willen afleveren!

Danny zaterdag komt aan en is helemaal verliefd op de Volvo na starten en 30 minuten om de auto te hebben gelopen wilde ze een proefrit maken, uiteraard geen probleem alleen na een proefrit van 1uur kwamen ze terug en na neerzetten rookt hij iets na hard op het gas te hebben gegrapt en waarschijnlijk de auto 1uur lang op ze donder te hebben gegeven.
De auto is 19 jaar oud en heeft 290.000 km achter de rug. dus geven aan dat is niet vreemd is en zeker geen mankement waarschijnlijk een zwetende turbo. Dit was allemaal niet waar en willen toch de auto  niet kopen en het geld terug hebben, dit lijkt ons niet reeel want de auto is zoals besproken en ook nog een net voor de aankoop gekeurd bij een extern bedrijf!
We laten de garage volgende week even kijken en dan komen we erop terug want als hij echt niet goed is dan vinden we dat wij geen goed product leveren, de garage geeft aan dat dit te maken heeft met een zwetende Turbo en licht olieverbruik maar dit is logisch na deze stand dus gewoon een goede auto voor ze leeftijd!

Vandaag hebben we hem aangeboden om de helft terug te geven omdat we het vervelend vinden. maar na lezen van dit stukje en op 850forum dat hij maandag al een ander heeft gekocht voordat wij hem hebben geïnformeerd over het roken en wij oplichters zijn doen wij dit toch maar niet en hebben we ervoor gekozen om de Forumlezer  een korting van €300,- te geven op de aankoop van deze mooie C70 2.3 T5  Saffron

Mvg V&S Automotive
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green