C70 T5 1998 Tuning advies

Gestart door DannyJ, 18-08-2017 12:05:24

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Aan de andere kant als je toch stage 0 wil gaan doen.....

Wat het nog meer kan zijn is eventueel carterventilatie, klepsteelrubbers of blowby.

Cartvent is std iets wat gedaan moet worden  ;D

Klepsteelrubbers zijn ook na ruim 20 jaar en ug km's vaak wel aan de beurt.

Tsja.. en turbo is wel na de cartervent de meest voor de hand liggende voor grote olie verbruiken.

Even de aanzuigbuis er af en je hand naar binnen steken en je weet meer dan genoeg.

@ Yannick jij verkoopt de auto?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

yannickdv

Nee ik verkoop auto niet. Hoezo?
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

leons850

Citaat van: arjenT5R op 19-08-2017 14:58:10

Wat het nog meer kan zijn is eventueel carterventilatie, klepsteelrubbers of blowby.

Cartvent is std iets wat gedaan moet worden  ;D

Tsja.. en turbo is wel na de cartervent de meest voor de hand liggende voor grote olie verbruiken.

Even de aanzuigbuis er af en je hand naar binnen steken en je weet meer dan genoeg.

Na stationair draaien en dan pluimen klinkt mij meer als klepseals. dat is aan materiaal al >400 euro.
Turbo die olie verbruikt kun je ook wel aardig zien als je gaat rijden, wanneer hij gaat roken bij opspoelen van de turbo, weet je hoe laat 't is.

Ik zet in op carterventilatie of klepseals (of combinatie van).
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

yannickdv

Precies.

En dat zul je bij 9/10 classics hebben die op internet staan.

Dus als dit je droomauto is, en je hebt er toch al 300eu op aanbetaald die je anders kwijt bent, kun je dat geld beter vast toeleggen op nieuwe CV en seals.

En, mss zit er wel 5w30 in ofzo..
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

arjenT5R

Citaat van: yannickdv op 21-08-2017 10:38:46
Precies.

En dat zul je bij 9/10 classics hebben die op internet staan.

Dus als dit je droomauto is, en je hebt er toch al 300eu op aanbetaald die je anders kwijt bent, kun je dat geld beter vast toeleggen op nieuwe CV en seals.

En, mss zit er wel 5w30 in ofzo..

Is ook weer waar, nee de vraag was omdat je nogal aan drong dat ie m maar moest kopen terwijl de rest het 'm afraadde.

Citaat van: leons850 op 21-08-2017 09:58:30

Cartvent is std iets wat gedaan moet worden  ;D

Na stationair draaien en dan pluimen klinkt mij meer als klepseals. dat is aan materiaal al >400 euro.
Turbo die olie verbruikt kun je ook wel aardig zien als je gaat rijden, wanneer hij gaat roken bij opspoelen van de turbo, weet je hoe laat 't is.

Diagnose klauw in turbo steken en asje rammelen is zo gedaan.
Niet te veel woorden aan vuil maken. :eusa_eh:

cornelis-b

Roken na enkele minuten stationair had ik ook en de klepsteelrubbers waren echt helemaal verdroogd, de werking was totaal verdwenen. De klepsteelrubbers vervangen en rijden met die wagen. Er zijn forumleden die genoeg ervaring hebben met het vervangen en dat ook voor een redelijke prijs kunnen doen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

Citaat van: arjenT5R op 21-08-2017 10:57:34
Citaat van: leons850 op 21-08-2017 09:58:30

Cartvent is std iets wat gedaan moet worden  ;D

Diagnose klauw in turbo steken en asje rammelen is zo gedaan.
Niet te veel woorden aan vuil maken. :eusa_eh:

Dat is wel 't beste inderdaad.
Maar dan krijg je de vraag waarom hij rookt met een nieuwe turbo bv.
Beter dat hij vast weet waar hij aan toe is.
Al die dingen zijn de 20jaar wel gepasseerd, dus klepseals gaan gemeengoed worden.
Met de eerst volgende distributie wissel mee nemen, kost klauwen met tijd en geld maar dan kun je vaak er wel weer een tijd tegenaan.

Edit: wat Henk dus ook al zegt en heeft ervaren.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

DannyJ

Ik heb 0.0% vertrouwen meer in die auto en die oplichters. Je weet niet wat ze nog meer niet vertellen. Ik heb nu een prachtige C70 T5 garnet red metallic pearl uit 1998 gekocht. Pfff wat een bak! Ben alleen bang voor een wok melding, want de auto is behoorlijk luidt. De katalyator en de einddemper zijn verwijderd. Weten jullie waar ik de db kan laten meten?
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

Walter

onder die Saffron zaten vroeger Tritons, jammer dat die weg zijn

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Sbv

Citaat van: DannyJ op 21-08-2017 16:40:00
Ik heb 0.0% vertrouwen meer in die auto en die oplichters. Je weet niet wat ze nog meer niet vertellen. Ik heb nu een prachtige C70 T5 garnet red metallic pearl uit 1998 gekocht. Pfff wat een bak! Ben alleen bang voor een wok melding, want de auto is behoorlijk luidt. De katalyator en de einddemper zijn verwijderd. Weten jullie waar ik de db kan laten meten?
Misschien Sjonnie uitlaat eraf en normale uitlaat erop dan heb je ook geen ellende met politie eventueel

arjenT5R

Niet mokken lekker wokken  ;D

@Leon en andere Klepseal aanhangers ja ik weet dat t zo is. Maar eerst de makkelijkere dingen uitsluiten voor je aan zoiets begint. Voor t zelfde geld tref je net een auto waar de kop een paar jaar geleden van is gereviseerd sta je nieuwe klepseals te wisselen.... lachen joh.

Diagnose stellen is simpel beginnen en dingen uitsluiten.

cornelis-b

Demper er tussen laten lassen is toch geen probleem?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

-D©©©L-

Of gewoon een standaard uitlaat, bewezen goed. Tunen voordat de zaak in orde is.... ik schat een jaar, max. Dan staat ie te koop.

SB T-5R

Citaat van: -D©©©L- op 21-08-2017 21:54:50
Of gewoon een standaard uitlaat, bewezen goed. Tunen voordat de zaak in orde is.... ik schat een jaar, max. Dan staat ie te koop.

Kan ik weer een blok wisselen....

SB T-5R

Even nuanceren, waarom oplichters?
Ze verkopen toch geen kromme schadebak waar ze vanaf weten en niet zeggen?

Je bent in de markt voor een 20 jaar oude auto.
Daar hoort dit bij.
Deal with it.