HOW TO: Stabilisator stang rubbers vervangen

Gestart door SB T-5R, 31-08-2017 10:16:48

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Citaat van: NinaPaul op 31-08-2017 16:59:24
Sorry hoor, maar lassen op verenstaal is een no-go!

Zet merktekens en/of plak wat tape.

Het gaat om het verschuiven van de stang in de nieuwe niet gevulkaniseerde rubbers NP, daar helpt geen teepje tegen  ;)

Ik heb er zelf aan de links van het linkerrubber en rechts van het rechterrubber een slangeklemmetje op de stang gezet tegen het schuiven.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Precies, en je last niet door dus er is niets aan de hand en de stabi-stang blijft ook gewoon in het midden zitten tijdens het rijden !

SB T-5R

Citaat van: Dirk342 op 01-09-2017 06:40:44
Precies, en je last niet door dus er is niets aan de hand en de stabi-stang blijft ook gewoon in het midden zitten tijdens het rijden !

Bedankt voor de tip Dirk 👍
Ik heb nog niet gemerkt dat ie beweegt. Het weg gedrag is wel wat beter dan het was, in ieder geval niet slechter. Ik denk als ie kan schuiven dat je dat wel merkt?

Ben er alleen nog niet uit waar de onderdelen vandaan komen. De beste man heeft ze lokaal bij een automaterialen zaak gehaald.

okkehel

Peultje

Verenstaal heeft een speciale kristalstructuur, anders was het geen verenstaal geworden, die je om zeep brengt door een warmtebehandeling ( zoals bijvoorbeeld lassen). Het is dus gewoon niet aan te raden om aan dit soort materiaal te lassen. Ook niet een klein beetje. De stang zal niet meteen breken maar het is buiten kijf dat je hem door lassen verzwakt.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

SB T-5R

Soms is het heel eenvoudig  ;D ;D

http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/fahrwerk-lenkung/aufhaengung/stabilisator/befestigung-stabilisator/1253/

Voor de liefhebbers, hier kun je de onderdelen bestellen.
Let even goed op de maatvoering van de binnen diameter.

Died850

Mooie en duidelijke HOW TO!
Het is trouwens goed te doen om de beugels te verwijderen zonder te slijpen, je kunt ze met wat kracht uit elkaar trekken en hergebruiken. Voor degene die geen beugels bij hun rubbers krijgen ;).