Warme motor loops slecht en wil niet meer starten

Gestart door jellejas, 31-08-2017 23:49:04

Vorige topic - Volgende topic

jellejas

Het blok is er uit gekomen, koppeling en stuurhuis vervangen samen met ontsteking en er weer in gegaan. Hij staat nu bij een garage voor de kleine dingen, omdat ik er zo'n beetje genoeg van heb, hij moet dinsdag naar België kunnen en omdat ik in een lastige situatie zit qua plek om te sleutelen.

Koud start en loopt het blok prima en kan je ermee rijden. Als het blok warm is loop hij ruk... lamda lampje brandt en reageert compleet niet op gas, ook oscilleert het toerental.

Het motormanagement lampje blijft uit en volgens mij klopt de bedrading wel, in ieder geval het past zonder problemen. Ik ben tijdens de operatie wel wat "ehhhh" draadjes/stekkertjes tegengekomen maar niks compleet door gesneden. Er zitten ook wat nieuwe siliconen slangetjes op maar denk niet dat daar wat mee is.

Zou iemand een idee hebben in welke richting er gezocht kan worden?

Volvo 850 T5 2.0 1995
BRAAAAAAAP STUTUTU

Lammert

Bij een koud blok werkt de lambda regeling nog niet. Als hij warm niet meer fatsoenlijk loopt dan zou ik het in eerste instantie zoeken in één van de onderdelen die bij de inspuiting / lambdaregeling betrokken zijn (LMM, lambdasensor, ontsteking, vacuumlekken...).

Foutcodes uitlezen halpt je een eind de goede richting op

jellejas

Bedankt Lammert. Ontsteking is compleet nieuw. De monteur zij dat volgens de meting de co2 waarden perfect waren trouwens, geen idee of dat help.
Zou het kunnen zijn dat ik vergeten ben de lambda sensor aan te sluiten?

https://youtu.be/JRoIo4AWRaA Dat is een video, aan het einde geef ik gas.
BRAAAAAAAP STUTUTU