Bijrijders deur niet meer te openen

Gestart door Vincent Derksen, 06-09-2017 10:23:43

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Derksen

Volvo Vrienden,

Mijn v70 classic, europe edition (bwahdiebwah) heeft een klein edoch irritant probleempje. De bijrijdersdeur laat zich niet meer openen van binnenuit. De hendel zit ietsje naar binnen "gedrukt", dus niet mooi in lijn met de omlijsting en laat zich ongeveer aan halve centimeter bewegen. Dan zit ie muurvast. De deur gaat dan dus ook niet open.

Bij mijn weten hoort die hendel als de deur op slot zit, gewoon als in zijn "vrij" de hele slag te kunnen maken. Dat doet ie dus niet meer. Van buiten is de deur gewoon te openen en sluiten. Het bedienen van het slot biedt ook geen soelaas.

Iemand enig idee wat heir stuk is en zo ja, wat ik moet doen om hem te fixen? Enig idee hoe ik de deurpaneel er uit kan halen?

Dank voor jullie hulp en tips alvast.

Groet, Vincent.

Ries van de Zilverschuit

Dat grijze plastic lijstje om de hendel kun je rustig lostrekken. Die zit in het paneel geklemd. Het deurpaneel kun je eruit halen door een torx los te draaien onder het afdekkapje bij de raambedieningsknop. Daarna het paneel vanaf de onderkant lostrekken. Mogelijk sneuvelen er van die witte paddestoelen voor de bevestiging maar die kan de dealer nieuw leveren.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Vincent Derksen

Ries, dank je voor je reactie.

Enig idee wat het euvel kan zijn?

Sbv

afgebroken of klemmende kabel bij de handgreep of bij slot? Eerst deurpaneel er maar eens af dan kan je alvast eea bekijken