Waar rijd de hedendaagse 850 liefhebber in

Gestart door Redolpho, 06-09-2017 23:21:04

Vorige topic - Volgende topic

razorx

De verzekering was inderdaad goedkoper.
Ik rijd per maand een kilometer of 1000. Die doe ik liever met de scooter dan met de auto. ;)
Zo betaalt hij zich terug.

Maar met dat soort afstanden kom ik ongeveer 100 euro per jaar goedkoper uit dan een 4 takt.
Geen zin om het nu voor je uit te rekenen.

NinaPaul

Zo had ik het nog niet bekeken  ;)
Zo betalen mijn auto's zich terug in één dag! :D  8) (t.ov. privéjet)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wout309t

Citaat van: NinaPaul op 26-09-2017 15:53:53

Ik zie graag een gedetailleerde berekening.
2011 V70 2.0T R-Design MT

NinaPaul

Vaste lasten (aankoop al gedaan) van de auto's 6k per jaar = € 16,- per dag  en een Citation Hemisphere kopen kost de eerste dag al 30 miljoen euro.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

Gekke vergelijking....
In de stad met een electrische scooter gaan rijden in plaats van een auto en daar de kosten tegen afzetten is volkomen plausibel.

Die op benzine rijdende scooter is alleen door jouzelf er bij verzonnen, razorx heeft het daar volgens mij nooit over gehad.

Dus ja, dat ding zal zich heus wel terugverdienen.

NinaPaul

Citaat van: Piet op 26-09-2017 18:10:28

Gekke vergelijking....
In de stad met een electrische scooter gaan rijden in plaats van een auto en daar de kosten tegen afzetten is volkomen plausibel.

Die op benzine rijdende scooter is alleen door jouzelf er bij verzonnen, razorx heeft het daar volgens mij nooit over gehad.

Dus ja, dat ding zal zich heus wel terugverdienen.

In het land rijden met een auto en daar de kosten van een privéjet tegen afzetten is net zo plausibel.
(De vergelijking gewoon een stapje groter, stad => land en scooter => auto).

:-\ waarom zo zuur

-Gottfried Leibniz

Piet

Hmm, mocht inderdaad wel wat minder zuur gesteld...  ;)

Plausibel sloeg op de situatie zoals Razorx die beschreef.

classicT5

Ken iemand die in het oosten van het land woont en werkt in antwerpen. Gaat vaak met zijn eigen vliegtuig naar het werk, volgens hem veel goedkoper dan met de auto en stuk sneller.

Is geen privejet, maar een propeller/1 motorig ding, cessna oid.

Zelfs vliegen kan dus goedkoper zijn dan in een auto rijden :)

Snellebaksteen

;DAbsoluut.
Ik ben vandaag van Eindhoven naar Cluj-Napoca gevlogen voor €35. Dat ga je met de auto echt niet redden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

UserID6342

Citaat van: classicT5 op 26-09-2017 20:16:55
.....Gaat vaak met zijn eigen vliegtuig naar het werk, volgens hem veel goedkoper dan met de auto en stuk sneller.
Ken ik er hier in deze omgeving ook eentje van maar dan met een helikopter, vliegt ook zelf met dat ding.