Nokkenas timing/blokkeer tool

Gestart door Lex!, 08-09-2017 08:52:22

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Dan moet je me toch eens laten zien waar dat gat zit voor die krukasblokkeertool.
Ik heb op notabene een kaal blok me wezenloos gezocht achter de startmotor maar niet kunnen vinden.

arjenT5R

Citaat van: KIM op 09-09-2017 10:34:15
Dan moet je me toch eens laten zien waar dat gat zit voor die krukasblokkeertool.
Ik heb op notabene een kaal blok me wezenloos gezocht achter de startmotor maar niet kunnen vinden.

Achter de startmotor zit een grote inbus plug die draai je er uit en steek je die pen er in.

Voila :)

Ik zal nog even verder zoeken maar dit is het beste plaatje tot nu toe...

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Die inbussleutel het ik geprobeerd... Computer says no....

Foto is trouwens niet zichtbaar...

de Boeing

plaatje werkt altijd beter

deze

en hij zat ook op mijn RN blok, heb hem ook gebruikt (uit bijhorende set) maar heel handig vond ik het niet, leek net niet goed te staan met merkteken op krukas zelf?!...

arjenT5R

De pin heeft volgens mij alleen als nut dat je niet per ongeluk verdraait tijdens timen, er zit ook nog best wat speling op.

Bedankt voor t plaatje, heb me wezenloos gezocht  ;D

Haaaaa gevonden  ;D

Hier zit t tooltje op z'n plek, foto van ... Ali  ;D

Hier zie je m ook zitten.

Lex!

Wissel is gelukt, in het proces ook de oliepomp pakking en keerring aldaar vervangen wegens lekkage. Vroeg me overigens nog af wat het witte schijfje op de spanner voor is? Afstandsschijf wordt het genoemd maar volgens mij duwt de plunjer van de spanner al vrij hard tegen de spanrol waardoor dit schijfje eigenlijk "los" komt te liggen? Anyone...

Oh en met dank aan Adriaan voor de blokkeertool :-)
855 GLT
Mods: Magnecor Competition, Denso Iridium, MSD Blaster, VVIS-tuning, K&N inlegfilter, vlakke gasklep, Koni geel, Eibach Pro-kit, veerpootbrug voor, R Nivomat en stabi achter, 302 mm Zimmermann Sport, variable interval ruitenwisser,3e bankje, cruisecontrol, SIPS-bags

volvobug

Citaat van: Lex! op 11-09-2017 19:32:17
Wissel is gelukt, in het proces ook de oliepomp pakking en keerring aldaar vervangen wegens lekkage. Vroeg me overigens nog af wat het witte schijfje op de spanner voor is? Afstandsschijf wordt het genoemd maar volgens mij duwt de plunjer van de spanner al vrij hard tegen de spanrol waardoor dit schijfje eigenlijk "los" komt te liggen? Anyone...

Dat schijfje is denk ik een 'safety feature'. Mocht de spanner zijn druk verliezen komt de aanslag van de spanrol op het schijfje te rusten en blijft de riem nog voldoende op spanning. Cruciaal dingetje dus.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Citaat van: volvobug op 11-09-2017 19:45:16
Citaat van: Lex! op 11-09-2017 19:32:17

Dat schijfje is denk ik een 'safety feature'. Mocht de spanner zijn druk verliezen komt de aanslag van de spanrol op het schijfje te rusten en blijft de riem nog voldoende op spanning. Cruciaal dingetje dus.

Smart moves! :D

En hij ligt niet los hij valt min of meer klem in de uitsparing.

NinaPaul

De vorige discussie die hier ontstond en ik hetzelfde vertelde, werd er door Dirk342 beweerd dat dit enkel voor het uitlijnen was.
Kan helaas het betreffende topic niet meer vinden. (En ja, veel moeite heb ik er niet in gestoken).

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Lex!

Citaat van: NinaPaul op 13-09-2017 17:16:34
De vorige discussie die hier ontstond en ik hetzelfde vertelde, werd er door Dirk342 beweerd dat dit enkel voor het uitlijnen was.
Kan helaas het betreffende topic niet meer vinden. (En ja, veel moeite heb ik er niet in gestoken).

En daardoor niet noodzakelijk?
855 GLT
Mods: Magnecor Competition, Denso Iridium, MSD Blaster, VVIS-tuning, K&N inlegfilter, vlakke gasklep, Koni geel, Eibach Pro-kit, veerpootbrug voor, R Nivomat en stabi achter, 302 mm Zimmermann Sport, variable interval ruitenwisser,3e bankje, cruisecontrol, SIPS-bags

V70geRwin

Komend weekend gaan we de klepseals ook aanpakken, samen met kop er af en distributie, waterpomp, oliepomp en krukaskeering.

Is er iemand genegen om een setje blokkeer tools uit te lenen voor dorstlessende compensatie?

KIM

Geen probleem hoor.
Is omgeving Gorinchem een beetje in de buurt voor je?

V70geRwin

Citaat van: KIM op 16-11-2020 19:57:19
Geen probleem hoor.
Is omgeving Gorinchem een beetje in de buurt voor je?

Tof, eigenlijk perfect.
In woerden bij Hooftman de parts oppikken en gaan sleutelen bij een vriend in Dreumel.

Ik stuur je even een pb.

volvobug

Citaat van: V70geRwin op 16-11-2020 20:09:19
...
In woerden bij Hooftman de parts oppikken.....
...

Doe Dennis (de onderdelenman) de groeten, hij is oud-eigenaar van mijn R  :D. Succes met de kopoperatie, het is een best karwei maar de moeite waard heb ik ondervonden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Citaat van: volvobug op 17-11-2020 10:43:43
Doe Dennis (de onderdelenman) de groeten, hij is oud-eigenaar van mijn R  :D. Succes met de kopoperatie, het is een best karwei maar de moeite waard heb ik ondervonden.

Haha, veel mail contact met Dennis idd, ik zal de groeten doen.

De riem moest toch en de seals stonden al langer op het lijstje, mooi om nu samen te doen.
Ik ben benieuwd!