Autos met 7 stoelen

Gestart door Barry_C70, 16-09-2017 10:22:14

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: NinaPaul op 18-09-2017 16:06:06
Zo een s-max mag overigens nog geen koffer verslepen (heb met een 2.3 automaat gereden, 1250kg max.) hoeft niet van belang te zijn natuurlijk, maar geef het even mee.
2.5T 1700 kg

S. Brouwer

Citaat van: Sbv op 18-09-2017 17:07:30
Citaat van: NinaPaul op 18-09-2017 16:06:06
Zo een s-max mag overigens nog geen koffer verslepen (heb met een 2.3 automaat gereden, 1250kg max.) hoeft niet van belang te zijn natuurlijk, maar geef het even mee.
2.5T 1700 kg

T6 (2003) 2250kg

elianmars

Citaat van: Barry_C70 op 18-09-2017 15:18:38
Ik ken niemand met een peugeot die ooit happy is geweest.

Mijn pa heeft zijn 3008 binnen een half jaar weg gedaan. Was er helemaal niet over te spreken  :eusa_shifty: ;D

Barry_C70

S. Brouwer

yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

NinaPaul

Die "oudere" automaten met de T6 motor vind ik een slechte combinatie, dan is de V8 20x beter (zelfs de 2.5T vind ik beter rijden).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ries van de Zilverschuit

Kwamen die niet van General Motors vandaan? Erg best zijn ze niet, heb ik begrepen en uitbouwen van een zo'n automaat schijnt een berenklus te zijn.

Overigens is een Land Rover Discovery ook nog een optie, zie ik, als je echt zeven volwassenen wil vervoeren. Maar die is nog groter, zwaarder en zuiperiger als een XC90.  Betrouwbaarheid zal ook wel minder zijn. Britten staan daar niet bekend om.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Peultje

Toen we nog vier kinderen thuis hadden reden we in een Toyota Previa met 7 zitplaatsen.  Uitermate betrouwbaar en door de middenmotor goede wegligging voor zo'n hoge auto. Veel plezier aan gehad en geen ellende. Verbruik was wel redelijk hoog met 1 op 7 a 8
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

sinat

S-max 2.5T zou mijn keuze zijn. Jammer dat deze motoren geen hydraulische klepstoters meer hebben en niet zo geschikt zijn voor LPG. Zijn er ook speciale koppen met geharde klepzittingen voor de 2.5T Volvo motoren?

Ries van de Zilverschuit

Volgens mij hebben verschillende N-rijders hier al bewezen dat je heel lang op lpg kunt rijden met vaste klepstoters zonder onderhoud aan de kop. Zelfs zonder flashtube. Die kunnen dat vast zelf bevestigen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

leons850

Mijn V70N T5 hebben we de klepsepelling gemeten bij vervangen van klepseals.
Deze liep toen zo'n 50dkm op LPG en had totaal 280dkm gelopen.
Met mijn voelenmaatjes kon ik niet 1 klep vinden waar ik 1 maat krapper er niet tussen kreeg tov nieuw waarde.
Ik denk dat het wel mee valt met dat probleem.

Daarnaast kun je op die manier je "voorbereiden" op het opnieuw inslijpen etc van kleppen, of gewoon een kop revisie doen.
Met hydrostoters is het gewoon van de 1 op andere dag gedaan, zie blog van KIM.

Keuzes keuzes.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Barry_C70

Zoals je misschien al had gezien, de S70 staat te koop want wij hebben een 7 zitter gekocht en deze gaan we volgende week ophalen. Het is een Ford Galaxy geworden. De XC90's die ik had gezien voor dezelfde geld waren gewoon in minder goede staat en hadden veel hogere km standen. Werd er nooit echt enthusiast van en vond de extra wegenbelasting zonde van het geld.

Heb ook naar S-max's gekeken, ook met 2.5t motor maar qua ruimte zat het een beetje tussen de XC90 en Galaxy maar qua km standen en staat was het ook steeds weer minder. En als ik toch een 2.0 S-Max ging overwegen, waarom niet een maatje groter...

De Galaxy is dus groot en UBER saai om te rijden maar ook groot maar ZO saai! Maar deze die wij hebben is ook best leuk met een glazen dak, leer en ook een bijzonder kleur. Zou misschien ook een leuk 'projectje' kunnen zijn: ramen tinten, ietsjes verlagen, grote velgen... yeah, that's about it  :P

Dus voorlopig ff geen Volvo voor het eerst sinds forever eigenlijk  :'(

Voor geintreseerden kun je me volgen op Instagram @galaxydad

elianmars

Ja hoor. Setje dikke wielen er onder en een stukje naar beneden  8)

t_w

Is in ieder geval nog wel een lekker kleurtje!