Autos met 7 stoelen

Gestart door Barry_C70, 16-09-2017 10:22:14

Vorige topic - Volgende topic

Lammert

Ik rij al bijna 6 jaar naar volle tevredenheid met drie kinderen in een 855, wel eentje met 7 zitplaatsen maar dat is niet eens noodzakelijk. Wel erg handig is het geïntegreerde kinderzitje in de achterbank: dat is vrij smal waardoor er (vroeger) twee maxi-cosi's naast pasten, en nu twee kinderstoeltjes.

Als ze ouder worden gaat het vanzelf een stuk vlotter, ik hoef nu alleen nog maar "instappen" te roepen ;)

Daf46

Citaat van: NinaPaul op 16-09-2017 12:38:26

Skado kociac
Ford grand c-max
Nissan X-trail
Seat alhambra
Dacia mcv (ouder model)
Chrysler/Lancia grand voyager

(En dan nog wat dure range en land rovers en de "echte busjes" Hyundai, vw, MB, etc.)

Toyota Grand Prius +  (maar in 7 zit config hou je geen plaats over)

haasje

Toyota avencis verso is ook leverbaar geweest als 6/7 zitter, krijg je zelfs allemaal losse stoelen. Ik weet alleen niet van welke leeftijd je iets zoekt en tot wanneer deze geleverd zijn. Let wel op, de Toyota verso is een stuk kleiner

Volvo S70

Ford Galaxy of een Opel Zafira rijdt ook goed, vooral automaat. Al zou ik niet te hoge km standen met deze merken kopen ivm automaat bak, of moet al gereviseerd/vv zijn

Spin!

XC90 doen, betrouwbaar ding en nog veel zelf aan te doen qua techniek.

edit:

Wij rijden al 1,5 jaar een 2.5t. Het is geen klinkertrekker maar langzaam is hij ook niet te noemen. Heel veel rijden we er ook niet mee, denk 15.000 per jaar ongeveer. Wegenbelasting is hier in Braboland 108 euro per maand. Tanken doen we.

Het is groot, comfortabel, rustig en je hebt nog genoeg ruimte voor een aantal tassen achterin wanneer de 3e zitrij op staat. Daarnaast krijg je verrassend veel voorrang in zo'n apparaat. Vergeet de hoge instap ook niet, erg lekker (ik ga inmiddels ook richting de 40).

Toen ik met de XC voor de 1e keer voor kwam rijden zei mijn vrouw: Nee, veel te groot. Die kan ik nergens inparkeren, verkoop 'm maar.

3 weken later: Schat, uhm...de volgende wordt weer een XC90. Stiekem toch best wendbaar en rijdt heerlijk (vooral het overzicht, vanwege de hoge zit).

www.vm-parts.nl

Spin!

Citaat van: Emiel op 16-09-2017 10:55:39
Touran is echt niks.

Rekkende kettingen, rammelende zuigers, rokende turbo's. Denk dat Rutger er ook nog wel een goed/slecht verhaal over kan vertellen.

Ja ben wakker. Nee geen Touramp!!! Nooit meer!!! Comfort van een jaren 40 nazi kerkbankje (excuus aan de generatie babyboom).

www.vm-parts.nl

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: NinaPaul op 16-09-2017 13:08:47
7-zitters waren al jouw genoemde modellen niet, eerder 5 + 2 kinderzitjes.

Als ik de reviews van de heren autojournalisten mag geloven, is dat ook nog altijd het geval bij de meeste 7-zitters. De kindertjes kijken nu alleen vooruit, maar volwassenen op die plek is nog steeds geen doen. Auto's met zeven zitplaatsen voor volwassenen moet je helemaal met een lampje zoeken.

Ook wel eens in de vorige XC-90 op de achterste bank gezeten. Zeer spartaans als je voor vakantie een hele dag in de auto moet zitten.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

henry classic v70

...met 4 kinderen in de V70 '97 op gas, Uniklapbankje in de bagageruimte werkte prima

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 16-09-2017 14:17:30
Citaat van: NinaPaul op 16-09-2017 13:08:47
7-zitters waren al jouw genoemde modellen niet, eerder 5 + 2 kinderzitjes.

Als ik de reviews van de heren autojournalisten mag geloven, is dat ook nog altijd het geval bij de meeste 7-zitters. De kindertjes kijken nu alleen vooruit, maar volwassenen op die plek is nog steeds geen doen. Auto's met zeven zitplaatsen voor volwassenen moet je helemaal met een lampje zoeken.

Ook wel eens in de vorige XC-90 op de achterste bank gezeten. Zeer spartaans als je voor vakantie een hele dag in de auto moet zitten.

Maar het verschil met een V70 met extra bankje is dan toch wel aanwezig, daar pas je echt niet in als je een gemiddelde volwassen man bent.
En als je echt volwaardige stoelen wil hebben voor alle mensen, dan zit je echt vast aan de "busjes".
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

katuut

Citaat van: Volvo S70 op 16-09-2017 13:56:46
Ford Galaxy of een Opel Zafira rijdt ook goed, vooral automaat. Al zou ik niet te hoge km standen met deze merken kopen ivm automaat bak, of moet al gereviseerd/vv zijn

Bij de zafira kun je beter een automaat hebben dan een handbak. De voorspanning van versnelling 5 en 6 is te strak, en lopen daardoor vaak stuk. De automaat staat als zeer betrouwbaar bekend (ZF geloof ik)

Maar nogmaals: met drie stoelen op de 2e rij ben je er toch?

Ps: ik mis nog een mitsubishi grandis. Die heb je in 6 en 7 persoons. Lomp groot! De 6 persoons heeft wel wat. Soort vliegtuig met een tussenpad  ;D
Chronisch last van detaildiarree

katuut

Edit:

Een pug 308 heeft ook 3 stoelen achterin geloof ik  ;D
Chronisch last van detaildiarree

henry classic v70

Barry heb je een oldtimer ook overwogen?
Zo'n Chevy Van rond de 1977-1978 op gas, dan heb je pas echt ruimte
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barry_C70

Mijn zoon is bijna 4 en de meiden zijn bijna 1, dus zij zullen een tijdje in de kinderstoelen blijven. Daarom is 3 aparte stoelen op de achterbank veel handiger

Citaat van: henry classic v70 op 16-09-2017 16:55:27
Barry heb je een oldtimer ook overwogen?
Zo'n Chevy Van rond de 1977-1978 op gas, dan heb je pas echt ruimte

Ik hou van mijn kids, ga ze niet in een Amerikaanse auto zetten, laat staan eentje van 1970. Kan ik ze net zo goed zonder gordel op schoot vervoeren.

EDIT: liever een ouwe 940/V90 dan. Waar ook naar heb zitten kijken. Maar vind de prijzen voor zo'n ouwe auto soms te gek voor woorden.

Emiel

Bij een Chevy zonder gas passen die kinderen niet meer? :eusa_think:

V70geRwin