Autos met 7 stoelen

Gestart door Barry_C70, 16-09-2017 10:22:14

Vorige topic - Volgende topic

Lammert

Ik rij al bijna 6 jaar naar volle tevredenheid met drie kinderen in een 855, wel eentje met 7 zitplaatsen maar dat is niet eens noodzakelijk. Wel erg handig is het geïntegreerde kinderzitje in de achterbank: dat is vrij smal waardoor er (vroeger) twee maxi-cosi's naast pasten, en nu twee kinderstoeltjes.

Als ze ouder worden gaat het vanzelf een stuk vlotter, ik hoef nu alleen nog maar "instappen" te roepen ;)

Daf46

Citaat van: NinaPaul op 16-09-2017 12:38:26

Skado kociac
Ford grand c-max
Nissan X-trail
Seat alhambra
Dacia mcv (ouder model)
Chrysler/Lancia grand voyager

(En dan nog wat dure range en land rovers en de "echte busjes" Hyundai, vw, MB, etc.)

Toyota Grand Prius +  (maar in 7 zit config hou je geen plaats over)

haasje

Toyota avencis verso is ook leverbaar geweest als 6/7 zitter, krijg je zelfs allemaal losse stoelen. Ik weet alleen niet van welke leeftijd je iets zoekt en tot wanneer deze geleverd zijn. Let wel op, de Toyota verso is een stuk kleiner

Volvo S70

Ford Galaxy of een Opel Zafira rijdt ook goed, vooral automaat. Al zou ik niet te hoge km standen met deze merken kopen ivm automaat bak, of moet al gereviseerd/vv zijn

Spin!

XC90 doen, betrouwbaar ding en nog veel zelf aan te doen qua techniek.

edit:

Wij rijden al 1,5 jaar een 2.5t. Het is geen klinkertrekker maar langzaam is hij ook niet te noemen. Heel veel rijden we er ook niet mee, denk 15.000 per jaar ongeveer. Wegenbelasting is hier in Braboland 108 euro per maand. Tanken doen we.

Het is groot, comfortabel, rustig en je hebt nog genoeg ruimte voor een aantal tassen achterin wanneer de 3e zitrij op staat. Daarnaast krijg je verrassend veel voorrang in zo'n apparaat. Vergeet de hoge instap ook niet, erg lekker (ik ga inmiddels ook richting de 40).