Klopend geluid..Wiellager? Remklauw? Aandrijfas?

Gestart door Jeroen van den Berg, 17-09-2017 11:13:46

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen van den Berg

Vanuit het niets was er gister een nieuwe geluid in mij V70.2.5 10V waar te nemen. Een kloppend geluid waarvan ik eerst dacht dat er een schroef in mijn band zat. het werd sneller naarmate er harder wordt gereden en doet zich voor vanaf een km of 50 60 p uur. Vanaf 100 is het echt behoorlijk hard. Als he remt daarentegen is het weg. Als je accelereert bv in 3 van 40 tot  80 eveneens. Als je  hem laat uitrollen in zijn  vrij is het er ook. Wielen worden niet heet zowel voor als achter niet.  Links en rechts sturen verandert het geluid ook niet opzienbarend . Vreemd is dus ook, zoals ik al zei, dat het van de ene op de andere dag is gekomen. Morgen breng ik hem naar een van onze klanten ( garages) maar zou alvast een mening willen hebben van een van jullie waarvoor al hartelijke dank!

SB T-5R

Kloppend geluid en als je remt is het weg?
Kzou die wagen echt laten staan even.

Bracket los aan 1 bout?

arjen850

Citaat van: Jeroen van den Berg op 17-09-2017 11:13:46
Vanuit het niets was er gister een nieuwe geluid in mij V70.2.5 10V waar te nemen. Een kloppend geluid waarvan ik eerst dacht dat er een schroef in mijn band zat. het werd sneller naarmate er harder wordt gereden en doet zich voor vanaf een km of 50 60 p uur. Vanaf 100 is het echt behoorlijk hard. Als he remt daarentegen is het weg. Als je accelereert bv in 3 van 40 tot  80 eveneens. Als je  hem laat uitrollen in zijn  vrij is het er ook. Wielen worden niet heet zowel voor als achter niet.  Links en rechts sturen verandert het geluid ook niet opzienbarend . Vreemd is dus ook, zoals ik al zei, dat het van de ene op de andere dag is gekomen. Morgen breng ik hem naar een van onze klanten ( garages) maar zou alvast een mening willen hebben van een van jullie waarvoor al hartelijke dank!

Wiel omhoog, en eens handmatig rondslingeren.  Kan meerdere oorzaken hebben, aandrijfas, remmen, wiellager, band zelf... Dus eerst goed onderzoeken ;)

SB T-5R

Citaat van: arjen850 op 17-09-2017 11:16:50
Citaat van: Jeroen van den Berg op 17-09-2017 11:13:46
Vanuit het niets was er gister een nieuwe geluid in mij V70.2.5 10V waar te nemen. Een kloppend geluid waarvan ik eerst dacht dat er een schroef in mijn band zat. het werd sneller naarmate er harder wordt gereden en doet zich voor vanaf een km of 50 60 p uur. Vanaf 100 is het echt behoorlijk hard. Als he remt daarentegen is het weg. Als je accelereert bv in 3 van 40 tot  80 eveneens. Als je  hem laat uitrollen in zijn  vrij is het er ook. Wielen worden niet heet zowel voor als achter niet.  Links en rechts sturen verandert het geluid ook niet opzienbarend . Vreemd is dus ook, zoals ik al zei, dat het van de ene op de andere dag is gekomen. Morgen breng ik hem naar een van onze klanten ( garages) maar zou alvast een mening willen hebben van een van jullie waarvoor al hartelijke dank!

Wiel omhoog, en eens handmatig rondslingeren.  Kan meerdere oorzaken hebben, aandrijfas, remmen, wiellager, band zelf... Dus eerst goed onderzoeken ;)

Eens.
Maare, de keren dat ik geluiden heb meegemaakt die weggingen bij het remmen, zat het hem wel echt in de remmerij  ::)

Jeroen van den Berg

Band is goed, auto bij ons ( bandenzaak) op de brug gehad, niets loopt aan, geen speling op de wielen.

Jeroen van den Berg

Mijn gevoel zegt ook dat het in de remmerij zit maar, als de remklauw aanloopt, dan zouden de wielen en  schijven toch bloedheet moeten zijn of..?

knoertS70

Ik heb dezelfde symptomen gehad. Bij remmen en accelereren geen geluid, bij rollen wel. Dat bleek een rotte homokineet te zijn.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

arjen850

Citaat van: Jeroen van den Berg op 17-09-2017 11:19:22
Band is goed, auto bij ons ( bandenzaak) op de brug gehad, niets loopt aan, geen speling op de wielen.

Wiel er af geweest?

Jeroen van den Berg

Nee nog niet, was op weg naar AndrĂ© van het forum om een set velgen/ winterbanden op te halen toen ik het geluid waarnam. Ik ben omgedraaid , naar de zaak gegaan en alleen gekeken of er een bout o.i.d in de band  zat en de speling van de 4 wielen gecontroleerd. Daarna met de Up! naar Leerdam gereden.

Wout309t

Ook meegemaakt bij mijn eerste 850. Was de binnenste homokineet. Gaat niet vaak stuk, maar soms dus wel, en geeft vage symptomen.. ;)

Aardig lang naar aan het zoeken geweest toen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

arjen850

Citaat van: Jeroen van den Berg op 17-09-2017 11:20:56
Mijn gevoel zegt ook dat het in de remmerij zit maar, als de remklauw aanloopt, dan zouden de wielen en  schijven toch bloedheet moeten zijn of..?

Dat kan, maar het is niet gezegd dat er een klauw hangt. Wat Sandor aangeeft kan ook heel goed. Maar vanachter een toetsenbord is dat lastig te beoordelen. Het kunnen meerde dingen zijn, maar zou er idd geen lange rijzen mee maken totdat duidelijk is wat er nou aan scheelt.

Jeroen van den Berg

Normaliter kondigen mechanische gebreken zich geleidelijk aan maar zoals ik al zei vind ik het erg vreemd dat het van de ene op de andere dag zich voordoet.

SB T-5R

Jeroen van den Berg

Maandag gaat de auto naar een, voor mij nieuw, bedrijf in Breda alwaar 2 mannen voor zichzelf zijn begonnen . Zij hebben daarvoor samen 16 jaar bij een Volvo dealer gewerkt dus heb er erg veel vertrouwen in. Dan laat ik gelijk de kachelradiator vervangen en de ABS regelaar repareren ( die dat weer uitbesteden aan dat bedrif in Nieuwendijk) Dus ik ben benieuwd !

HanV70

Kijk voor de zekerheid of alle popnagels in je spatlap er nog goed in zitten, was lang geleden bij mij de veroorzaker van een klapperend geluid.