Zekering Remlichten

Gestart door JeroenP, 21-09-2017 14:17:22

Vorige topic - Volgende topic

JeroenP

Sinds kort heb ik helaas een probleempje met mijn bolide, de remlichten deden het niet meer. Het eerste wat ik heb gedaan was de zekering checken en ja hoor deze was door. Zekering vervangen maar nog steeds geen werkende remlichten. Vervolgens de schakelaar bij het pedaal vervangen en hij deed het weer. Echter het nieuwe probleem is dat de zekering nu door blijft branden (ik heb een originele schakelaar bij de Volvo dealer gehaald) . Iemand wellicht enige tips waar ik het best kan beginnen met zoeken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Jeroen
Volvo C70 2.3 T5 '98 Pacific /Nautic / Dark blue pearl met 365.000km

classicT5

Meten is weten ;)

Zou beginnen met je remlampen te verwijderen. Nieuwe zekering en kijken of die dan nog doorbrandt. If not, dan bv linkerremlamp erin en nog eens proberen, if not, rechter erin. Mi.i. kun je daarmee al achterhalen of het achterin zit en welke kant.

Stapje voor stapje dingen uitsluiten. Het is voor mij in ieder geval niet een probleem waar ik eerder van gehoord heb en waardoor ik je zou kunnen vertellen waar het zit. Misschien iemand anders wel.

JeroenP

Dank voor je reactie, dat ga ik in ieder geval proberen. Behoorlijk irritant als je remlichten niet werken   :eusa_silenced:

The Demon

Heb je een trekhaak?
Als Ja, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat de stekkerdoos de veroorzaker is.

Je zal niet de eerste zijn.

JeroenP

Citaat van: The Demon op 21-09-2017 22:34:42
Heb je een trekhaak?
Als Ja, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat de stekkerdoos de veroorzaker is.

Je zal niet de eerste zijn.

Yes ik heb een afneembare trekhaak. Contacten in de stekkerdoos controleren? Hier zou ik zelf nooit aan gedacht hebben, maar ik ga het ook checken!

Thanks voor het meedenken!