Misbruik kenteken

Gestart door marc-850, 21-09-2017 18:03:25

Vorige topic - Volgende topic

marc-850

Vandaag kreeg ik een boete thuisgestuurd voor een snelheidsovertreding in Frankrijk, begaan op 21 augustus 2017, tussen Poitier en Tours.

Echter, ik ben die dag niet in Frankrijk geweest, sterker nog, ik ben met deze Volvo 850 nog nóóit in Frankrijk geweest!!!
Ik ben bang dat er dus iemand illegaal met míjn kenteken rondrijd  :evil:. Heeft iemand suggesties, wat ik naast politie-aangifte, bezwaarschrift indienen en een foto opvragen, nog meer zou kunnen doen?

Misschien dat jullie kunnen uitkijken naar een auto (misschien niet eens een DOP Volvo 850 T-5R Estate) met het kenteken LX-LN-60.

(Op dit moment rijdt mijn vrouw tijdelijk met mijn Volvo, dagelijks Schaijk - Den Bosch v.v., dus mocht je op deze route dit kenteken tegenkomen: grote kans dat dit mijn eigen auto is.)

glenfiddich1983

Drie mogelijkheden:

- je vrouw is stiekem in Frankrijk geweest
- de kentekenherkenning heeft gefaald, het was een auto met een kenteken dat op het jouwe lijkt
- misbruik

Ik zou kijken of je heel snel achter een foto kan komen om mogelijkheid twee uit te sluiten, maar bij twijfel gewoon aangifte doen.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Hans Duiven

staat het merk auto erbij?

marc-850

Citaat van: glenfiddich1983 op 21-09-2017 18:15:12
Drie mogelijkheden:

- je vrouw is stiekem in Frankrijk geweest
- de kentekenherkenning heeft gefaald, het was een auto met een kenteken dat op het jouwe lijkt
- misbruik

Ik zou kijken of je heel snel achter een foto kan komen om mogelijkheid twee uit te sluiten, maar bij twijfel gewoon aangifte doen.

Aangifte ga ik voor de zekerheid ook doen, stel dat er nog meer bekeuringen gaan volgen...
De foto heb ik al opgevraagd.

marc-850

Citaat van: Hans Duiven op 21-09-2017 18:20:12
staat het merk auto erbij?

Yep, staat erbij, maar dat nemen ze gewoon over van de RDW gegevens. Daarom moet ik die foto hebben.

Redolpho

Mijn vader heeft dit ook gehad.

Gestolen platen destijds.

Bent u uw kentekenplaten kwijt (geweest)?

Direct aangeven

V70geRwin

zal wel foute herkenning zijn, vraag eerst de franse foto maar eens op voordat je aangifte doet.

NinaPaul

Waarom afwachten?

Gewoon even online een aangifte doen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 22-09-2017 10:54:51
Waarom afwachten?

Gewoon even online een aangifte doen.

Van welk feit wil je aangifte doen dan?

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

NinaPaul

-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 22-09-2017 11:47:18
Citaat van: V70geRwin op 22-09-2017 11:43:24
Citaat van: NinaPaul op 22-09-2017 11:39:22
Oplichting

Door de Franse politie opgelicht  :eusa_clap:

Not sure if trolling

Zoals de waard is ...

Het is serieus. Welk feit ga je aangeven?
Dat je een mogelijk onterechte bon van de Franse politie hebt gekregen?
Wat moet de Nederlandse politie daar mee doen?

vincen tdi

Heel simpel. Als je geen aangifte doet kom je nooit onder die bon uit, en als er wel sprake is van kentekenmisbruik al het boetebedrag snel op kunnen lopen.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

855GLTvincent

Ik zou idd ook aangifte doen. Van misbruik kenteken, fraude, valsheid in geschrifte hoe het ook exact heet in juridische termen. Zal de politie wel weten. Er rijdt waarschijnlijk iemand met jouw nummer rond (dus ook met vervalste platen), jij kunt aantonen dat jij de bezitter bent van het originele kenteken op de bijbehorende auto (tenminste dat neem ik aan  :P) dus lijkt me een duidelijke zaak, toch? Succes!
Volvo C70 T5 Coupé, 07/02, Automaat (5), LPG G3, 202.000km
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate, 08/95, US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3, 136.000 mls / 217.000 km
Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96, Automaat, LPG G3, 400.000 km