mogelijke aankoop V70 T-5 R

Gestart door Wouter1973, 21-09-2017 20:08:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1973

Long time no see. En na drie jaar lease in een niet nader te noemen saai Duits automerk gaat het weer kriebelen. Mijn 850 T-5 uit 1994 die ik vóór de leasebak had is de nauwelijks te evenaren referentie. Dacht ik. Totdat er een zilvergrijze V70 T-5R met lpg installatie te koop staat. Slechts 300.000 op de teller. Om een lang verhaal kort te houden: ik overweeg aankoop. Maar ik twijfel over enkele zaken:
- de cardanas is verwijderd (het is namelijk een awd, maar nu niet meer. Vind ik niet erg, maar is dit voor APK of technisch gezien een probleem?
- de achteras 'zingt' iets. Ernstig? Of kan ie daar heel oud mee worden.
- stuur gaat iets zwaar, maar verder geen weerstand. Zorgelijk?

Voor de rest een hele mooie auto. Automaat. Mooi en net interieur. Goed werkende airco. Zichtbaar zuinig op geweest. Rijdt strak. Remt recht. Geen voelbare speling op draagarmen.
Kortom: als die cardanas en achteras geen zorgelijke dingen zijn, komt die aankoop een stuk dichterbij. Ik hoor het graag!

big ben

Misschien is de auto bekend op het forum,  ik zou zeggen, niet geschoten.......  ;D

kenteken,  foto's o.i.d. :D

vasquez

Oh god, een V70 T-5 R.....

Weet wat je zegt hier op het forum ;-)

Peultje

#3
AWD zonder tussenas (cardanas) rijdt prima en het ontbreken daarvan leidt niet tot problemen. Je betaalt alleen door de zware achteras en HO een fors hoger bedrag aan wegenbelasting vergeleken met een standaard FWD. Ook heb je niet het lekkere gevoel van een AWD.

Zingende achteras kan mijns inziens door wiellager of differentieel komen. Meer zit er tenslotte niet in of aan. Je zou kunnen beginnen met het olieniveau van het differentieel na te zien.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Wouter1973

Citaat van: vasquez op 21-09-2017 20:28:37
Oh god, een V70 T-5 R.....

Weet wat je zegt hier op het forum ;-)

Oei. Eh...een V70 r awd dan? In elk geval wel met het 2.3 liter blok en hydraulische klepstoters. Wat is de juist terminologie?

Wouter1973

Citaat van: Peultje op 21-09-2017 20:31:37
AWD zonder tussenas (cardanas) rijdt prima en het ontbreken daarvan leidt niet tot problemen. Je betaalt alleen door de zware achteras en HO een fors hoger bedrag aan wegenbelasting vergeleken met een standaard FWD. Ook heb je niet het lekkere gevoel van een AWD.

Daar was ik al bang voor. Hij weegt op papier inderdaad over de 1600 kg geloof ik.

classicT5

Achterasophanging is anders bij een awd en remmen ook dacht ik.

Als fwd rijden kan probleemloos. Lijkt me wel de waarde drukken ook als je hem later zelf zou willen verkopen.

)()()sT

Welkom back! Ik hang hier ook nog steeds rond :)
Zelf zou ik dan zoeken naar een FWD R, stuk lichter en ook ietwat "eenvoudiger" qua techniek.
Succes met de zoektocht!