Gechiptunde autos niet verzekerd?

Gestart door devnull, 19-05-2005 09:26:38

Vorige topic - Volgende topic

devnull

Ik heb mijn oog laten valllen op een S80 T6 uit 2001, natuurlijk wil ik die ook graag all risk laten verzekeren, nu heb ik mij laten
vertellen door de Orha (doen al heeeeel moeilijk omdat de auto meer als 180kw is)  en Amev dat bij een ongeval er oa. gekeken
wordt of de auto gechiptuned is, zo ja dan keert de verzekering niet uit!

Is dit een broodje aap?willen ze je ontmoedigen of is het echt zo?

Weet iemand dit?

mathh

Ik heb bij mijn verzekering gewoon opgegeven dat de auto gechipped is en een dp heeft (zijn als accessoires meeverzekerd). Kunnen ze achteraf nooit  klagen, denk ik.
Daarnaast denk ik dat in zo'n geval een relatie aantoonbaar moet zijn tussen chip en ongeval en/of verergering van de gevolgschade.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Johann

Citaat van: devnull op 19-05-2005 09:26:38

Ik heb mijn oog laten valllen op een S80 T6 uit 2001, natuurlijk wil ik die ook graag all risk laten verzekeren, nu heb ik mij laten
vertellen door de Orha (doen al heeeeel moeilijk omdat de auto meer als 180kw is)  en Amev dat bij een ongeval er oa. gekeken
wordt of de auto gechiptuned is, zo ja dan keert de verzekering niet uit!

Is dit een broodje aap?willen ze je ontmoedigen of is het echt zo?

Weet iemand dit?

Gewoon andere verzekering zoeken.

Laserblue

Ohra is serieus helemaal niks :cwm23:
Ik heb daar (buiten mijn schuld om uiteraard) zoveel gezeik gehad
dat ik de Volvo nu ergens anders heb verzekerd en de coupe er uiteindelijk weggehaald heb.

Gewoon een klein bedrijfje zoeken, of een onderlinge ofzo ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

denkweb

Is ook niet echt een goedkope verzekering in de regel...

devnull

Mmm...all risk  voor 1600 per jaar vindt ik ook niet echt duur.

reneetje

Citaat van: devnull op 19-05-2005 16:54:34
Mmm...all risk  voor 1600 per jaar vindt ik ook niet echt duur.

Als dat bruto is ,is het idd niet duur , maar spreken we hier over netto dan is het belachelijk duur :o

Rene ;)

denkweb

Binnenkort clubkorting op autoverzekering als alles doorgaat, kan oplopen tot 25% bij volledig casco...

volvoTon

Citaat van: denkweb op 19-05-2005 18:00:45
Binnenkort clubkorting op autoverzekering als alles doorgaat, kan oplopen tot 25% bij volledig casco...

HOE BEDOEL JE :)

volvoTon :)

Bart166

Voor wat de tip waard is: ik had 2 jaar geleden dezelfde ellende, mijn agent verwees me toen naar Stad Rotterdam verzekeringen, die kijken alleen naar gewicht.
Chip of niet; men kan alleen lezen wat op kenteken staat.

gr. Bart