Bonk/klap tijdens schakelen C70 T5

Gestart door DannyJ, 31-10-2017 15:50:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DannyJ

Beste Volvo liefhebbers,

Mijn auto, Volvo C70 T5 uit 1998 handgeschakeld, bonkt/klapt als ik de koppeling op laat komen, tijdens het schakelen en als ik het gas helemaal loslaat en dan weer gas geef. De bonk/klap wordt steeds erger. Als ik echt heel rustig de koppeling op laat komen tijdens het overschakelen merk ik het niet, maar op die manier rijden doe je niet. Ik heb het vermoeden dat er iets is met de versnellingsbak, aandrijfassen ofzo. De motor/versnellingsbak steunen heb ik na laten kijken en die waren goed. 1tje had een beetje speling en die heb ik meteen laten vervanging dus dat ia het niet.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Ik heb ook het idee dat het met koude motor erger is, maar dat kan ook tussen de oren zitten.
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

UserID6342

Je C70 zit net op een overgangsjaar qua koppeling / vliegwiel.  Wat jij nu omschrijft zou heel goed aan het DMF kunnen liggen, is helaas een erg dure reparatie.  Laat de auto eens goed nakijken door iemand met specifieke Volvo kennis.

SB T-5R

Check ook eerst je motorsteunen maar.
Vooral de bovenste (2!) en de onderste baksteun aan de voorkant.

Als deze stuk zijn gaat ie ook klappen met schakelen en gas los/geven.

Als je de auto in z'n vrij zet en dan de koppeling op laat komen, voel je dan ook dezelfde soort klap?
Of iets van een trilling?
Zoja zou ik eerst gaan zoeken in de richting van het dubbel massa vliegwiel.

SB T-5R

Mooiste is zelfs nog om de auto te starten in z'n vrij.
Als je dan iets hoort weet je in ieder geval zeker dat het het dubbel massa vliegwiel is.

DannyJ

Citaat van: SB T-5R op 01-11-2017 07:50:29
Check ook eerst je motorsteunen maar.
Vooral de bovenste (2!) en de onderste baksteun aan de voorkant.

Als deze stuk zijn gaat ie ook klappen met schakelen en gas los/geven.

Als je de auto in z'n vrij zet en dan de koppeling op laat komen, voel je dan ook dezelfde soort klap?
Of iets van een trilling?
Zoja zou ik eerst gaan zoeken in de richting van het dubbel massa vliegwiel.

De motorsteunen heb ik al na laten kijken en die zijn goed. Ik heb nog niet geprobeerd om de koppeling in de vrij op te laten komen, althans niet opgelet of ik iets hoorde. Zal dat vanmiddag eens doen.

Ik start de auto altijd in de vrij en de koppeling niet ingetrapt. Dat was beter volgens de vorige eigenaar. Als ik de auto start dan hoor ik af en toe ook die klap/bonk. Dat is het dubbel massa vliegwiel?
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

miskoop-justin

Ik heb/had het zelfde. Bij mij echt de achterste motorsteun enige die nog niet vervangen is omdat het zo een K klus is. heb hem evt nog liggen haha