850R met een te warme wordende motor

Gestart door Ray i Norge, 21-05-2005 11:50:50

Vorige topic - Volgende topic

Ray i Norge

Ik wil een 850R estate uit 1996 (PN-LX-50)kopen 176000 km op de teller bij een Mitsubishi garage in Goes. Bij de vorige eigenaar is vorig jaar oktober door volvo onder garantie een gereviseerd blok erin gezet, nu blijkt dat dit blok te warm werd. De volvo is onder garantie door volvo garage gerepareerd deze week,daar bleek het alleen om een expansievat te gaan dat  zorgde dat het blok te warm werd, mijn vraag kan dat eigenlijk wel of is het de thermostaat ?
Want als ik hem volgende week koop moet hij gelijk 1700 km afleggen ivm met de terugreis naar Noorwegen en ik zit er niet op te wachten om ergens in Denemarken of Zweden stil te staan.
Raymond.
P.S. weet iemand toevallig wat over deze volvo?

Maak van jouw probleem niet mijn probleem.

Jeroentjuh

Laat gewoon ff de thermostaat vervangen, stelt nie veel voor, kan zijn dat deze dicht blijft staan. Maar bouwt die geen druk op in het expansievat? Slaat de koelfan wel gewoon aan?

Maar op hun site staat dat de auto inmiddels is verkocht?!

elianmars

226 pk? Dat is toch het aantal van de T-5?

Maar aan wie is de wagen nou verkocht?? We een strak interieur, trouwens!  8)

Ray i Norge

Hij is in principe aan mij verkocht met 6 maanden bovag garantie en van de velgen was de blanke lak af op sommige plaatsen, deze worden op dit moment gezandstraald en opnieuw gespoten zodat ik spik splinter baroe velgen onder mijn volvo heben er worden dikke nummerplaten,nieuwe remschijven en blokken eronder gezet, ik zal ze bellen of ze de thermostaat ook willen vervangen,bedankt. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen  met de koop.
P.S. ik dacht dat de meeste volvo gekken wel internet zouden afspeuren voor de meest ultieme 850 ????  Ha Ha
Gr. Ray

Ray i Norge

226 pk kan kloppen dit geldt voor een T5 en ik dacht dat een 850r automaat de zelfde motor heeft als een T5 maar dan alleen een overboost naar +/- 241 pk voor 30 seconden. Volgens mij heeft alleen een handgeschakelde versie 250 pk ten aller tijde ter beschikking ??????, correct me,if i am wrong ??? De dealer vertelde er wel bij dat het ging om een blok van 250 PK. Mischien voor de echte kenner die het antwoord kan geven.
Gr Ray

Ray i Norge

Zover ik weet is het een nederlandse auto, bij de rdw staat hij als een 2.3 ltr geregistreerd, hij was volgens mij van eind 1996. Ik weet niet meer waar maar ik heb ergens een vergelijking gezien met een T5 en een R,volgens mij was dit op deze site,het ging hier om een amerikaanse vergelijking waarbij de T5 automaat +/- 226pk had en een R automaat 241 pk. Ik zal even kijken waar ik deze wijsheid vandaan had gehaald.
Gr Ray