hij is besteld een nieuwe R!!

Gestart door marcelV70R, 21-05-2005 12:58:24

Vorige topic - Volgende topic

marcelV70R

ja dat gaat bij ons best wel hard de km.
een rit rusland is al gauw 5300km.
en aangezien ik die bijna iedere week doe, tikken ze leuk aan.

Marcel

Johann

Zit er niet gewoon een probleem in de vooras?
Wij hebben iets soortgelijks gehad met een van onze Volvo's. Bleek een software iets.

Had je toch maar voor zo'n mooie iShifter moeten gaan..  :P

Rudi

Die nieuwe DAF super spacecab is ook een mooi ding zeg,had hem nog niet gezien.Op www.daf.nl staat een leuk introductie filmpje...wat een ruimte van binnen :o
Dr.Go-Fast...

marcelV70R

Citaat van: Rudi op 20-11-2005 20:22:39
Die nieuwe DAF super spacecab is ook een mooi ding zeg,had hem nog niet gezien.Op www.daf.nl staat een leuk introductie filmpje...wat een ruimte van binnen :o

ja ja, wrijf het er nog maar ff in!! :( :-[ ???

Marcel

MUKKES

voor mij staat de XF 105 binnenkort klaar, maar of ik er blij mee ben? nee niet echt!

weer een automaat  >:(  probeer jij maar eens je trailer fatsoenlijk in of uit te schuifen met een automaat, gaat echt niet! niet die van Daf tenminste!!!

nee geef mij echt maar een Volvo! zit tien keer beter!!! en rijd ook lekkerder, ook de automaat is beter dan die van Daf.

maar ja, zo hebben we allemaal wel wat hee,

ik rij alleen trouwens en heb de ruimte dus niet echt nodig

Rudi

Heb ook alleen ervaring met de I shift,en die werkt prima.Zou niet weten waarom je geen trailer af kan koppelen?

Ik heb er 2 weken mee gereden,en kan niet wachten tot ik eindelijk van die ellendige handbak verlost ben.Rij dan ook hoofdzakelijk binnenland,en het is een regelrechte hel om dan met een handbak op stap te zijn.

Alle stoplichten staan op groen,behalve als ik er aan kom,en dat 20.000 keer per dag,nee erg leuk dat schakelen :eusa_whistle: 

Geld alleen voor de vrachtauto dan,pkw's is het wel leuk om te schakelen  :eusa_dance:
Dr.Go-Fast...

marcelV70R

leuk weer een oud topic.
ook voor mij staat over 4 weken weer een nieuwe klaar!!
dit keer weer ECHTE DAF 105 Super Space Cab!!!!
ik ben het met mukkes eens dat het met de eerdere versies van Daf moeilijk was om gedoseerd aan/af te koppelen,
maar met de nieuwe 105 gaat dat heel best.
kompleet nieuwe versnellings bak komt er onder.
ik ben er zéér kontent mee dat ik weer Daf ga rijden.
plaats ff wat foto's als je hem hebt mukkes??

hier een voorbeeld hoe die gaat worden,
deze is van mijn kolega

Marcel

MUKKES

zal ik doen!

ik heb begrepen dat je met i-shift (zelf geen i-shift ervaring) hem kan laten rijden als een personen auto aut, rem los en rollen maar, met mijn semi dieplader moet ik wel in en uitschuiven en dat gaat met mijn huidige xf niet ok, veel bonken en stoten, ben ook benieuwd hoe de xf 105 dit doet!!

paar weekjes nog dan zal ik t weten!

Rudi

Ik moet er nog wel op wachten,klein bedrijfje,je kent het wel...die van mij heb ik over de miljoen en zal nog wel een paar jaar mee moeten... :eusa_whistle:  :eusa_angel:

Dr.Go-Fast...

Chris S.D.

Mooie wagen Marcel ! Zitten die lampen boven in het dak standaard op de 105 of is dat een optie ?

Was vandaag trouwens bij de opening v.e. nieuw pand van Volvo Harbers in Apeldoorn. Stonden nog een paar mooie demo's......FH16, dat soort werk  :eusa_clap:.

M a r c

Persoonlijk vond ik de I-shift van Volvo niet lekker, rij maar eens een krappe rotonde op met een zware trailer....  dan val je bijna stil voordat ding terugschakelt. En de AS-Tronic van DAF is een systeem van ZF en vind ik wel lekker werken. Om te kruipen heb je de schilpad-stand, kun je prima mee aan en afkoppelen of aandocken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

MUKKES

Citaat van: M a r c op 09-12-2006 19:22:10
Persoonlijk vond ik de I-shift van Volvo niet lekker, rij maar eens een krappe rotonde op met een zware trailer.... dan val je bijna stil voordat ding terugschakelt. En de AS-Tronic van DAF is een systeem van ZF en vind ik wel lekker werken. Om te kruipen heb je de schilpad-stand, kun je prima mee aan en afkoppelen of aandocken.

ach t zal wel weer een kwestie van smaak zijn, persoonlijk heb ik t liefst een handbak omdat ik voor mijn gevoel dat een relaxter rijgedrag heb, en meer controle, als t nat weer is kom ik ook niet zonder wielspin weg, tenminste dan grijp traction control in maar toch erg irri

en trailer in/uit schuiven is anders dan aan af koppelen

haRtV70R

Ach, ik rij dagritten (slaap dus gewoon thuis) en heb een XF super-space AS-tronic..
Perfect bed, veel bergruimte....

Redelijk overbodig allemaal ;D Maar wel lekkerrrr.. :P

P.s  Zeg Marcel, is dat niet vreselijk, hele dagen met een ander op 1 auto?? :o
Persoonlijk zou ik dat nooit willen....
[move][/move]

M a r c

Had Marcel niet gezegd dat ze 25, blond en rondborstig was?  :eusa_whistle:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

MUKKES

ik heb een poos een auto moeten delen, ik reed overdag hij s`nachts,

daar kon ik al niet tegen, een auto moet voor mij zijn :)