Originele wielbouten

Gestart door Jeroen van den Berg, 10-10-2017 12:55:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen van den Berg

Ik heb een set originele Volvo velgen gekocht met winterbanden maar er zitten geen bouten bij. Nu zitten er Ronal velgen onder en deze bouten zijn anders dan de originele. Via de toeleveranciers schijnt het niet mogelijk te zijn deze te bestellen, wél van het type erna (vV70N dus denk ik) . Het schijnt alleen origineel bestellen te zijn bij dealer . Mijn vraag is of deze hetzelfde zijn. Mijn gevoel zegt van niet maar er zijn vast mensen hier die dit weten. 

kulk

Van de N zijn anders.

Hier op het forum kun je ze wel krijgen hoor, sommigen hebben dozen vol :)

kulk


Jeroen van den Berg

Dozen vol, ik heb er maar 20 nodig  :). bedankt voor het antwoord, dacht als dat van een N anders was!

NinaPaul

Zijn wel gebruikt, dus of ze mooi zijn is maar de vraag.

Nieuw bij skandix (wheel stud) € 1,98 de stuk. volvo nr 3546899
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Maestro12

Citaat van: NinaPaul op 10-10-2017 13:51:16
Zijn wel gebruikt, dus of ze mooi zijn is maar de vraag.

Nieuw bij skandix (wheel stud) € 1,98 de stuk. volvo nr 3546899

Inderdaad, gegarandeerd netjes  ;D Die op het plaatje van estateservices zien er niet uit.

(even shortlink http://www.skandix.de/a/1016651/)
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

NinaPaul

plaatje van skandix komt NIET OVEREEN met de werkelijkheid, het zijn bouten met lange kop.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Maestro12

Citaat van: NinaPaul op 10-10-2017 15:48:34
plaatje van skandix komt NIET OVEREEN met de werkelijkheid, het zijn bouten met lange kop.

I know, daarom heb ik ook braaf jouw volvo nr gevolgd, komt hij in elk geval bij de goede uit  ;D
Maar ik ben bang dat het plaatje van estateservices wel dicht bij de werkelijkheid ligt, als ik tenminste hier op de sloperijen rondkijk zijn er nog maar weinig nette bouten te vinden.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Jeroen van den Berg

We hebben toch maar de bouten gebruikt die bij de Ronals zaten en het gaf geen probleem. Ik denk dus dat de auto ( in Duitsland) met stalen velgen is afgeleverd en nadien is voorzien van de Ronal velgen en met originele bouten is vastgezet. Zeker weten doe ik het niet maar ze zitten in ieder geval vast. `Lengte was goed en de kop paste precies in de opening van de Volvovelg. Morgen weer even natrekken en controleren.

Maestro12

En de schuinte is ook goed? Want is juist waar het ook om gaat.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Jeroen van den Berg

Ja? ok, dan zal ik hem er morgen weer uithalen. Dan is denk ik wel te zien aan de slijtplekken hoe de bout in de velg valt.

V70R^2

Nieuwe kopen is wel verstandig, de bouten hebben toch een zekere mate van rek tot ze breken.

Met pech heb je bouten welke al 1000x op standje maximaal met de luchtsleutel zijn vastgezet.

Nieuw is €60,- ex BTW rondom :)

Jans Duiven

Citaat van: V70R^2 op 10-10-2017 21:02:19
Nieuwe kopen is wel verstandig, de bouten hebben toch een zekere mate van rek tot ze breken.

Met pech heb je bouten welke al 1000x op standje maximaal met de luchtsleutel zijn vastgezet.

Nieuw is €60,- ex BTW rondom :)

Kom op man, kijk eens naar de incidentie

NinaPaul

Citaat van: Hans Duiven op 10-10-2017 21:23:15
Citaat van: V70R^2 op 10-10-2017 21:02:19
Nieuwe kopen is wel verstandig, de bouten hebben toch een zekere mate van rek tot ze breken.

Met pech heb je bouten welke al 1000x op standje maximaal met de luchtsleutel zijn vastgezet.

Nieuw is €60,- ex BTW rondom :)

Kom op man, kijk eens naar de incidentie

Nieuwe ziekte gevallen per tijdseenheid?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ozzzz

 ;D ;D Ik moest t ook ff googlen  :eusa_shhh: