Incidenteel direct na starten afslaan

Gestart door Peultje, 23-10-2017 14:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Peultje

Er doet zich met de R een klein probleem voor waar ik zo een twee drie geen oplossing voor heb. De auto start altijd goed en slaat dan vrijwel direct aan. Incidenteel slaat de motor dan na twee - drie seconden weer af. Ik ben dan nog niet aan het gaspedaal geweest. Direct herstarten is dan niet mogelijk. De boel gaat wel gewoon rond maar slaat niet aan. Als ik dan twee -drie minuten gewacht heb start de auto weer normaal en blijft dan gewoon lopen. Bij rijden ook geen centje pijn. Het probleem doet zich voor als de auto een aantal dagen in de garage heeft gestaan maar ook als hij slechts een paar uur stil heeft gestaan. Iemand een idee waar ik de oplossing kan zoeken?
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

V70geRwin

Citaat van: Peultje op 23-10-2017 14:28:34
Er doet zich met de R een klein probleem voor waar ik zo een twee drie geen oplossing voor heb. De auto start altijd goed en slaat dan vrijwel direct aan. Incidenteel slaat de motor dan na twee - drie seconden weer af. Ik ben dan nog niet aan het gaspedaal geweest. Direct herstarten is dan niet mogelijk. De boel gaat wel gewoon rond maar slaat niet aan. Als ik dan twee -drie minuten gewacht heb start de auto weer normaal en blijft dan gewoon lopen. Bij rijden ook geen centje pijn. Het probleem doet zich voor als de auto een aantal dagen in de garage heeft gestaan maar ook als hij slechts een paar uur stil heeft gestaan. Iemand een idee waar ik de oplossing kan zoeken?

Antennering, deze "leest" de chip uit je sleutel uit voor het vrijgeven van de  startbeveiliging.
Kan zijn dat deze soms de chip niet goed uit kan lezen en laat dan de motor afslaan.

Peultje

Net een nieuwe antennering gemonteerd. Klusje van niks eigenlijk. Auto startte daarna zoals het hoort maar dat deed ie 9 van de 10 keer daarvoor ook al. Vroeg me af wat er nu kapot kan aan die antennering want meer dan een lampje en een spoel is het niet.

razorx

V70geRwin

Citaat van: Peultje op 25-10-2017 19:39:35
Net een nieuwe antennering gemonteerd. Klusje van niks eigenlijk. Auto startte daarna zoals het hoort maar dat deed ie 9 van de 10 keer daarvoor ook al. Vroeg me af wat er nu kapot kan aan die antennering want meer dan een lampje en een spoel is het niet.

Time will tell.

Peultje

Time heeft geteld... Na de montage van een nieuwe antennering geen startproblemen meer gehad. Dank voor de adviezen. Zag te laat trouwens dat in het perfide Albion deze ringen voor spotprijzen worden aangeboden: http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?products_id=9146

Ongeveer een tiende van de prijs die ik ervoor betaald heb.

V70geRwin

Citaat van: Peultje op 27-11-2017 11:18:01
Time heeft geteld... Na de montage van een nieuwe antennering geen startproblemen meer gehad. Dank voor de adviezen. Zag te laat trouwens dat in het perfide Albion deze ringen voor spotprijzen worden aangeboden: http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?products_id=9146

De uk wordt zowieso weer interessant voor parts met dat pond zo.
Mooi dat het opgelost is.

razorx

Citaat van: Peultje op 27-11-2017 11:18:01

Mooi bedrag inderdaad. Dank voor de tip!

626Ronin

tot nog toe één keer meegemaakt dat ik pas 5 minuten later wèl kon starten, voor die tijd hielp sleutel uit contact en er weer in, soms i.c.m. een klap van onderen tegen de stuurkolom.. vaak gaat het daarna weer maanden goed? las ook dat de controller van de startonderbreking dáár zit? (MY '99, vol CAN)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.