Stabilisatorstangrubbers en gerammel / gebonk op slecht wegdek

Gestart door Guido_Smit, 17-01-2003 21:51:20

Vorige topic - Volgende topic

Jasper Boven

Opgraving van de week  ;D.

Als je deze rubbers wilt vervangen, moet dan de stabistang onder de auto uit? En moet om dit te doen het subframe los/ stuurhuis er uit? Dit is mijn nog niet helemaal duidelijk.

Ludo

Het subframe een beetje laten zakken is voldoende.
De rubber kan je openbuigen, en zo rond de stang plaatsen.
Tenminste, als je geen gevulcaniseerde rubbers hebt.

UserID6342

Als je een platte ring 14 hebt en een dop + aantal verlengstukken, kun je de rubbers zo vervangen zonder ook maar iets te laten zakken.  Hoeft allemaal niet.  Wiel eraf en kant voor kant afwerken.  Het rubber rechts kun je met platte ring (achterste bout) zo lostrekken en de voorste met de dop en een aantal verlengstukken erop zo vanaf de bovenkant uit.  Linkse kant heb je alleen de platte ring nodig.  De rubbers worden om de as heengetrokken, dus je hele as hoeft niet los.

Tip: monteer meteen Powerflexrubbers (te bestellen oa bij Marc van ET), met originele Volvo rubbers sta je binnen een jaar weer te kloten.  Heb dit nu al een 2 a 3 keer meegemaakt en ik monteer dus absoluut geen originele stabistangrubbers meer.  Prijs is ook veels te hoog in vergelijking met Powerflexrubbers.

Jasper Boven

Citaat van: Dirk342 op 15-11-2010 16:17:57
Als je een platte ring 14 hebt en een dop + aantal verlengstukken, kun je de rubbers zo vervangen zonder ook maar iets te laten zakken.  Hoeft allemaal niet.  Wiel eraf en kant voor kant afwerken.  Het rubber rechts kun je met platte ring (achterste bout) zo lostrekken en de voorste met de dop en een aantal verlengstukken erop zo vanaf de bovenkant uit.  Linkse kant heb je alleen de platte ring nodig.  De rubbers worden om de as heengetrokken, dus je hele as hoeft niet los.

Tip: monteer meteen Powerflexrubbers (te bestellen oa bij Marc van ET), met originele Volvo rubbers sta je binnen een jaar weer te kloten.  Heb dit nu al een 2 a 3 keer meegemaakt en ik monteer dus absoluut geen originele stabistangrubbers meer.  Prijs is ook veels te hoog in vergelijking met Powerflexrubbers.

Dat was mijn idee ook. Kennis van mij besteld iets bij ET, dus dacht kan ik die gelijk mooi meenemen  :). Ik wou alleen weten of ik niet aan een onmogelijke klus begin. Als ik jou zo hoor moet het dus wel te doen zijn. Ik weet alleen niet zeker of ik losse bussen of gevulkaniseerde heb. Hoe kan ik dit makkelijk zien? Het is een 2.0 10V MY96.

mehn

Bij het "nieuw model" stabilisatorstang zitten de klemmen aan de stang vast. Bij de eerdere modellen zijn ze los te vervangen heb ik begrepen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

De 1e keer dat ik bij mijn auto eraan begon zaten daar geheel vaste en dichte rubbers omheen, die heb ik er express afgeslepen omdat ik geen zin had de onderste endlinks los te halen, (dan kun je ze over de stang heen eraf trekken).  De nieuwe origineel van Volvo waren de zogenaamde deelrubbers.  Werkt perfect, eerlijk is eerlijk maar jongen wat zijn die dingen van een slechte kwaliteit !  Voor een setje 54 euro moeten aftikken :(.  Binnen een jaar weer kunnen vervangen en nu door Powerflexrubbers wat echt een hele mep scheelt.  Kwamen ook van Marc af en zijn gedeelde rubbers.  Bijkomend voordeel, het gekraak was meteen over en de prijs iets van 28 euro dacht ik.

volvobug

Citaat van: Dirk342 op 18-11-2010 11:52:11
De 1e keer dat ik bij mijn auto eraan begon zaten daar geheel vaste en dichte rubbers omheen, die heb ik er express afgeslepen omdat ik geen zin had de onderste endlinks los te halen, (dan kun je ze over de stang heen eraf trekken).  De nieuwe origineel van Volvo waren de zogenaamde deelrubbers.  Werkt perfect, eerlijk is eerlijk maar jongen wat zijn die dingen van een slechte kwaliteit !  Voor een setje 54 euro moeten aftikken :(.  Binnen een jaar weer kunnen vervangen en nu door Powerflexrubbers wat echt een hele mep scheelt.  Kwamen ook van Marc af en zijn gedeelde rubbers.  Bijkomend voordeel, het gekraak was meteen over en de prijs iets van 28 euro dacht ik.

Zijn deze powerflexrubbers dan gedeeld, zodat je ze over de gemonteerde stabistang kunt plaatsen? en als ik het goed begrijp heb je ze gebruikt op een stabistang die origineel gevulcaniseerde rubbers had. En dat past goed?
Waar zijn die poweflexrubbers te krijgen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jack v

Citaat van: volvobug op 18-11-2010 13:29:06
Citaat van: Dirk342 op 18-11-2010 11:52:11

Zijn deze powerflexrubbers dan gedeeld, zodat je ze over de gemonteerde stabistang kunt plaatsen? en als ik het goed begrijp heb je ze gebruikt op een stabistang die origineel gevulcaniseerde rubbers had. En dat past goed?
Waar zijn die poweflexrubbers te krijgen?
Marc= ET tuning
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

adwo

Ze zijn van Superflex..

http://www.superflex.co.uk/proddetail.php?prod=SF421-1151%2F20K

Past die nu wel of niet over de stabi met de 'vaste' rubbers?

Groet,

Adwo

Jack v

zal wel passen, ma bestel gewoon powerflex bij Marc(ET) zijn gedeelde rubbers  schuif je er zo om.

adwo

Nog ff gezocht, ze zijn van Super Pro SPF1151-20K. Plaatje bij ET kan ik niet zien of ze inderdaad 2-delig zijn.. Jaja, knap eigenwijs ik.. haha

Adwo

volvobug

Citaat van: Jack v op 18-11-2010 16:32:01
... zal wel passen...
Het zit 'm in het woordje "zal", wie weet zeker dat het past?

Dirk, kom er nog eens in...

-edit: wie weet zeker of het past over een stabi met vaste (gevulcaniseerde) rubbers, als je de oude rubbers eerst wegsnijdt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

verburgh

Past op een 850 zonder probleem ;)

Jack v

Citaat van: verburgh op 18-11-2010 16:50:59
Die van ET zijn twee delig toch?

verburgh

Citaat van: Jack v op 18-11-2010 16:54:28
Citaat van: verburgh op 18-11-2010 16:50:59
Die van ET zijn twee delig toch?
Je kan ze een stukje openbuigen, als dat niet kon was het nog geen probleem.