Motor klinkt droog.. Verkeerde olie??

Gestart door FristString, 26-10-2017 20:53:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-


-D©©©L-

#16
Dynamo lager ?

Losliggend hitteschild ?

gebroken uitlaatpakking ?

gescheurd uitlaatspruitstuk ?

Versleten motorsteun(en) ?

Ralle reactiearm rubbers ?

Ik moet nog even uitvinden op welke brandstof het testobject loopt. Uit de tekst kon ik al een beetje opmaken dat het een handbak kan zijn en geen awd ofzo.

rappendaf

Of er nu 5w40 of 10w40 of wat dan ook inzit heeft totaal niets  te maken met een raar  geluid .
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Vulk


vincen tdi

uit zijn onderschrift lijkt het om een 97er 10v te gaan
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

FristString

Citaat van: vincen tdi op 29-10-2017 15:14:21
Het is trouwens wel apart dat het bij lage toeren optreed en niet meer hoorbaar is bij hogere toeren.
Hoor je het ook bij stationair ?
maakt het verschil bij ingetrapte koppeling ?

Ja het is echt alleen bij laag toeren, Bij stationair hoor ik het niet en mijn een ingetrapte koppeling is het direct weg.
Het is ook echt alleen maar als ik gas geef, wanneer ik loslaat hoor je het ook niet.

Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2017 16:06:00
Dynamo lager ?

Losliggend hitteschild ?

gebroken uitlaatpakking ?

gescheurd uitlaatspruitstuk ?

Versleten motorsteun(en) ?

Ralle reactiearm rubbers ?

Ik moet nog even uitvinden op welke brandstof het testobject loopt. Uit de tekst kon ik al een beetje opmaken dat het een handbak kan zijn en geen awd ofzo.


Het Testobject ;) is een 2.5l Benzine 10V, zonder turbo uiteraard. KM stand is 430K dus het een en ander moet al wel vervangen zijn. Maar zegt niets natuurlijk.

Dynamo is tijdje geleden vervangen, door een tweedehands weliswaar, maar denk niet dat dat het is.
Hitteschild zit aardig vast, bij iets aan mijn spruitstuk of uitlaat maakt hij wel een harder geluid lijkt me en niet alleen als ik gas geef.
Motorsteun zou best kunnen. Toen ik voor het eerst de motorkap opendeed had ik direct het gevoel dat de motor wat achterover leunde. Weet niet of dat normaal is bij deze wagens. Oliedop is wel recht. Wanneer ik een beetje 'lomp' koppel schud de motor ook wel aardig, maar dat kan ook door de omvang zijn natuurlijk. Anyway, die motosteunen ga ik even checken.

Citaat van: Vulk op 29-10-2017 16:12:29
Kan je een geluidsopname maken?

Heb ik al eens geprobeerd, lukt niet echt, maar ga t nog eens doen.

Thanks voor de tips allemaal! Toch vanmiddag de olie even ververst, je weet nooit..
V70 2.5 10V 1997 >430K

V70 classic

Citaat van: FristString op 29-10-2017 18:54:20
Citaat van: vincen tdi op 29-10-2017 15:14:21
Het is trouwens wel apart dat het bij lage toeren optreed en niet meer hoorbaar is bij hogere toeren.
Hoor je het ook bij stationair ?
maakt het verschil bij ingetrapte koppeling ?

Ja het is echt alleen bij laag toeren, Bij stationair hoor ik het niet en mijn een ingetrapte koppeling is het direct weg.
Het is ook echt alleen maar als ik gas geef, wanneer ik loslaat hoor je het ook niet.

Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2017 16:06:00
Dynamo lager ?

Losliggend hitteschild ?

gebroken uitlaatpakking ?

gescheurd uitlaatspruitstuk ?

Versleten motorsteun(en) ?

Ralle reactiearm rubbers ?

Ik moet nog even uitvinden op welke brandstof het testobject loopt. Uit de tekst kon ik al een beetje opmaken dat het een handbak kan zijn en geen awd ofzo.


Het Testobject ;) is een 2.5l Benzine 10V, zonder turbo uiteraard. KM stand is 430K dus het een en ander moet al wel vervangen zijn. Maar zegt niets natuurlijk.

Dynamo is tijdje geleden vervangen, door een tweedehands weliswaar, maar denk niet dat dat het is.
Hitteschild zit aardig vast, bij iets aan mijn spruitstuk of uitlaat maakt hij wel een harder geluid lijkt me en niet alleen als ik gas geef.
Motorsteun zou best kunnen. Toen ik voor het eerst de motorkap opendeed had ik direct het gevoel dat de motor wat achterover leunde. Weet niet of dat normaal is bij deze wagens. Oliedop is wel recht. Wanneer ik een beetje 'lomp' koppel schud de motor ook wel aardig, maar dat kan ook door de omvang zijn natuurlijk. Anyway, die motosteunen ga ik even checken.

Citaat van: Vulk op 29-10-2017 16:12:29
Kan je een geluidsopname maken?

Heb ik al eens geprobeerd, lukt niet echt, maar ga t nog eens doen.

Thanks voor de tips allemaal! Toch vanmiddag de olie even ververst, je weet nooit..

Klinkt dus als een druk lager.
Dat t gelijk weg is als je de koppeling intrapt.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

FristString

#22
Citaat van: V70 classic op 29-10-2017 19:03:01

Klinkt dus als een druk lager.
Dat t gelijk weg is als je de koppeling intrapt.

Hmm.. ok maar ook als ik mijn gas los laat. Klopt die theorie dan ook?

Mocht het die druklager zijn, moet ik daar op korte termijn dan iets aan gaan doen? Want als ik hier en daar wat bedragen check moet ik daarvoor even sparen.. :eusa_sick:
V70 2.5 10V 1997 >430K

V70 classic

Citaat van: FristString op 29-10-2017 19:06:26
Citaat van: V70 classic op 29-10-2017 19:03:01

Klinkt dus als een druk lager.
Dat t gelijk weg is als je de koppeling intrapt.

Hmm.. ok maar ook als ik mijn gas los laat. Klopt die theorie dan ook?

Mocht het die druklager zijn, moet ik daar op korte termijn dan iets aan gaan doen? Want als ik hier en daar war bedragen check moet ik daarvoor even sparen..

Het is natuurlijk gokken he.
Maar dat t stopt als je de koppeling intrappt is wel een heel sterk puntje druklager.
Tja t kan lang goed gaan met zo iets.
T kan ook morgen gebeurd zijn.
1 voordeel.
Meestal vervang
Je toch alle delen daar.
Dus echt veel meer schade kun je niet aan richten.
Ff aangenomen dat je ook stopt als t echt stuk is.
Maar zo ik al zei.
T is een beetje koffie dik kijken via een toetsen bord he.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Citaat van: FristString op 29-10-2017 19:06:26
Citaat van: V70 classic op 29-10-2017 19:03:01

Klinkt dus als een druk lager.
Dat t gelijk weg is als je de koppeling intrapt.

Hmm.. ok maar ook als ik mijn gas los laat. Klopt die theorie dan ook?

Mocht het die druklager zijn, moet ik daar op korte termijn dan iets aan gaan doen? Want als ik hier en daar war bedragen check moet ik daarvoor even sparen..

Is het in stilstand te reproduceren of alleen rijdend (en dan ook nog alleen accelererend). ?

Citaat van: vincen tdi op 29-10-2017 16:36:54
uit zijn onderschrift lijkt het om een 97er 10v te gaan

Onderschriften heb ik ver voor het jaar 2010 al uitgezet. Teveel herhaling en zelden actueel.

FristString

#25
Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2017 19:17:45
Citaat van: FristString op 29-10-2017 19:06:26
Citaat van: V70 classic op 29-10-2017 19:03:01

Klinkt dus als een druk lager.
Dat t gelijk weg is als je de koppeling intrapt.

Hmm.. ok maar ook als ik mijn gas los laat. Klopt die theorie dan ook?

Mocht het die druklager zijn, moet ik daar op korte termijn dan iets aan gaan doen? Want als ik hier en daar war bedragen check moet ik daarvoor even sparen..

Is het in stilstand te reproduceren of alleen rijdend (en dan ook nog alleen accelererend). ?

Citaat van: vincen tdi op 29-10-2017 16:36:54
uit zijn onderschrift lijkt het om een 97er 10v te gaan

Onderschriften heb ik ver voor het jaar 2010 al uitgezet. Teveel herhaling en zelden actueel.

Het is puur en alleen wanneer ik rij, en dan inderdaad alleen wanneer gas geef (accelereer). Wanneer ik stationair draai nergens last van en wanneer ik rij en mijn gas loslaat ook niets te horen.

Het is ook alleen wanneer ik normaal rij, dus niet wanneer ik even lekker doortrap, dan hoor ik alleen de mooie roffel :)

Ergens zegt mijn logische verstand dat er iets loszit dat door de trillingen geluid maakt.
V70 2.5 10V 1997 >430K

-D©©©L-

Citaat van: FristString op 29-10-2017 19:19:40
Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2017 19:17:45
Citaat van: FristString op 29-10-2017 19:06:26
Citaat van: V70 classic op 29-10-2017 19:03:01

Klinkt dus als een druk lager.
Dat t gelijk weg is als je de koppeling intrapt.

Hmm.. ok maar ook als ik mijn gas los laat. Klopt die theorie dan ook?

Mocht het die druklager zijn, moet ik daar op korte termijn dan iets aan gaan doen? Want als ik hier en daar war bedragen check moet ik daarvoor even sparen..

Is het in stilstand te reproduceren of alleen rijdend (en dan ook nog alleen accelererend). ?


Het is puur en alleen wanneer ik rij, en dan inderdaad alleen wanneer gas geef (accelereer). Wanneer ik stationair draai nergens last van en wanneer ik rij en mijn gas loslaat ook niets te horen.

Het is ook alleen wanneer ik normaal rij, dus niet wanneer ik even lekker doortrap, dan hoor ik alleen de mooie roffel :)

Ergens zegt mijn logische verstand dat er iets loszit dat door de trillingen geluid maakt.

Ik ga voor de motorsteun onder de distributie (dan ligt het blok op het subframe) en/of reactiearmrubbers. Dit zijn ook de onderdelen die bij verwaarlozen een gebroken spruitstuk veroorzaken.

FristString

Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2017 19:26:28

Ik ga voor de motorsteun onder de distributie (dan ligt het blok op het subframe) en/of reactiearmrubbers. Dit zijn ook de onderdelen die bij verwaarlozen een gebroken spruitstuk veroorzaken.

Ok, thanks voor het meedenken! Ga ik van de week snel even checken wanneer ik tijd heb om langs de doe t zelf garage kan.

Ik laat t weten.

Wanneer er meer mensen zijn met tips of ideeen, let me know! Super top dit forum!
V70 2.5 10V 1997 >430K

FristString

Citaat van: FristString op 29-10-2017 19:37:20
Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2017 19:26:28

Ik ga voor de motorsteun onder de distributie (dan ligt het blok op het subframe) en/of reactiearmrubbers. Dit zijn ook de onderdelen die bij verwaarlozen een gebroken spruitstuk veroorzaken.

Ok, thanks voor het meedenken! Ga ik van de week snel even checken wanneer ik tijd heb om langs de doe t zelf garage kan.

Ik laat t weten.

Wanneer er meer mensen zijn met tips of ideeen, let me know! Super top dit forum!

Vandaag de auto even op de brug gezet. De motorsteunen onder zien er nog best ok uit volgens mij. Zag wel dat het rubber van de steun midden boven wat scheurtjes heeft. Maar dat mag het zagende geluid niet veroorzaken toch?
V70 2.5 10V 1997 >430K

classicT5

Distristeun kun je lastig zien, moet je toch echt wiel demonteren. Op zicht lijkt zon ding vaak heel, maar als je goed kijkt zie je het metalen deel onderin liggen.

Weet het niet beter uit te leggen, maar mbv zoekfunctie kun je fotos en meer info vinden.