Te veel speling gaspedaal van invloed op niet werken cruise control?

Gestart door pch, 27-10-2017 23:43:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pch

Nu tijd bezig geweest met niet werkende cruisecontrol...
Bij gaspedaal alles ok. Pomp onder accu vervangen Relais vervangenRemschakelaar vervangen maar nu denkt monteur dat omdat er teveel speling zit op het rempedaal de aansturing blijft denken dat je remt omdat pedaal wat hangt. Schakelaar moet gesloten blijven...nu staat ie wat open omdat pedaal speling heeft.
Hoe haal ik die speling uit mijn rempedaal???


UserID6342

Laat die 'monteur' dan eens meten of de schakelaar daadwerkelijk gesloten is. Lijkt me niet al te moeilijk.....

nieuwe_arjan

#2
Met je linkervoet  :P, voet eronder en pedaal omhoog trekken. Niet al te hard,gewoon tot de aanslag.
Weet je gelijk of de rem pedaal speling voor de 'cruise control rem schakelaar' te veel is.

Het "systeem" weet geen verschil tussen rem-, koppeling- en cc schakelaar, ze staan in serie.
Hop cc kastje eruit en meten....

arjen850

Citaat van: nieuwe_arjan op 28-10-2017 09:37:28
Met je linkervoet  :P, voet eronder en pedaal omhoog trekken. Niet al te hard,gewoon tot de aanslag.
Weet je gelijk of de rem pedaal speling voor de 'cruise control rem schakelaar' te veel is.

Het "systeem" weet geen verschil tussen rem-, koppeling- en cc schakelaar, ze staan in serie.
Hop cc kastje eruit en meten....

Cc kastje? :eusa_think:

nieuwe_arjan

Citaat van: arjen850 op 28-10-2017 10:15:31
Citaat van: nieuwe_arjan op 28-10-2017 09:37:28
Hop cc kastje eruit en meten....

Cc kastje? :eusa_think:
Ja, cc kastje, -doosje, -dingetje, -box, -regelaar ::)
"cc": cruise control.

Of "CONTROL UNIT" genoemd door volvo in:"CRUISE CONTROL SYSTEM, 1995 Volvo 850, 1995-96 ACCESSORIES & EQUIPMENT, Volvo Cruise Control Systems, 850"

arjen850

Citaat van: nieuwe_arjan op 28-10-2017 10:44:03
Citaat van: arjen850 op 28-10-2017 10:15:31
Citaat van: nieuwe_arjan op 28-10-2017 09:37:28
Hop cc kastje eruit en meten....

Cc kastje? :eusa_think:
Ja, cc kastje, -doosje, -dingetje, -box, -regelaar ::)
"cc": cruise control.

Of "CONTROL UNIT" genoemd door volvo in:"CRUISE CONTROL SYSTEM, 1995 Volvo 850, 1995-96 ACCESSORIES & EQUIPMENT, Volvo Cruise Control Systems, 850"

Je zult dan het relais wel bedoelen, want anders weet ik geen kastje te zitten hoor.

de Boeing

Het (stel) knietje bovenop je gaspedaal (onderin) zit ook nog goed? want dat was bij mij het probleem van de niet werkende CC.

zie mijn laatste post: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,70606.new.html#new

pch


FristString

Je zal er vast al naar hebben gekeken. Maar bij mij waren was er een kabeltje door in de handel in de knipperlicht arm.

Wanneer je het rubbertje tussen de arm en het stuur haarvoren schuift kun je het direct zien. Ik heb hem aan elkaar gesoldeerd en een daaroverheen een krimpkousje geschoven en toen deed hij het weer.

V70 2.5 10V 1997 >430K

pch

Citaat van: FristString op 29-10-2017 09:30:58
Je zal er vast al naar hebben gekeken. Maar bij mij waren was er een kabeltje door in de handel in de knipperlicht arm.

Wanneer je het rubbertje tussen de arm en het stuur haarvoren schuift kun je het direct zien. Ik heb hem aan elkaar gesoldeerd en een daaroverheen een krimpkousje geschoven en toen deed hij het weer.


Geen kabeltje door...