VELGEN

Gestart door LekkeRRRR, 23-05-2005 00:11:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christiaan

Citaat van: beezz op 09-06-2005 23:27:37
Bovendien heb ik  nivomats moet ik die ook gaan vervangen zeker.Christiaan

Als je R echt vanaf wil........ ;D
Citeer

Nee niet echt ;D
Vind het een prettig systeem zeker i.c.m. LPG en mijn hobby.........
Zo'n doorgezakte (van achteren) estate vind ik maar niks.
Christiaan

beezz

Citaat van: Christiaan op 13-06-2005 07:55:19
Citaat van: beezz op 09-06-2005 23:27:37
Bovendien heb ik  nivomats moet ik die ook gaan vervangen zeker.Christiaan

Als je R echt vanaf wil........ ;D
Citeer

Nee niet echt ;D
Vind het een prettig systeem zeker i.c.m. LPG en mijn hobby.........
Zo'n doorgezakte (van achteren) estate vind ik maar niks.
Christiaan

Ha, ha ik ben een domme L#L. Afgelopen zaterdag bij Serva op de brug kwam ik Rachter dat ik al nivomats Ronder heb. :-[ :-[
Vond het al zo vreemd dat-ie erg recht bleef met veel rotzooi Rin die naar de stort moest.

T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

beezz

Citaat van: Ludo op 13-06-2005 21:56:08
Citaat van: beezz op 13-06-2005 21:42:31
op de brug kwam ik Rachter dat ik al nivomats Ronder heb.

is altijd standaard geweest op een 855 R.  ;D
Echt waar? Volgens mij zag ik een oude optielijst bij de dealer waar ze ook op een R konden worden besteld?
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

beezz

Citaat van: Ludo op 15-06-2005 12:17:52
Citaat van: beezz op 15-06-2005 12:14:12
Echt waar? Volgens mij zag ik een oude optielijst bij de dealer waar ze ook op een R konden worden besteld?  

mm, nu doe je me twijfelen.  ;D
of was het de T-5R waar ze standaard op zaten. ???

Wellicht is het ook afhankelijk van het land van herkomst?
Ik ben R achter dat de R in Duitsland standaard werd uitgeleverd met Nivomat.
Wellicht te duur voor NL?
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

LekkeRRRR

Nivomat = Standaard in de R in NL !

(zoals altijd heeft Ludo het bij het rechte eind!)

;)/jan

Peth©oni

Citaat van: beezz op 15-06-2005 21:00:21
Citaat van: Ludo op 15-06-2005 12:17:52
Citaat van: beezz op 15-06-2005 12:14:12
Echt waar? Volgens mij zag ik een oude optielijst bij de dealer waar ze ook op een R konden worden besteld?  

mm, nu doe je me twijfelen.  ;D
of was het de T-5R waar ze standaard op zaten. ???

Wellicht is het ook afhankelijk van het land van herkomst?
Ik ben R achter dat de R in Duitsland standaard werd uitgeleverd met Nivomat.
Wellicht te duur voor NL?

Landen kunnen zelf aangeven wat voor volvo's ze op de weg zetten en wat voor pakketten erop kunnen. Vandaar dat je in het buitenland vaak andere type-plaatjes achter op de auto ziet staan. Dus het kan verschillen, maar voor de R in Ned idd gewoon nivo-mat.....

@®-

Zijn dit Titans of lijkt het er heel erg op:



Want volgens mij hebben de Titans een velgrand. ???

@®-

die zijn dus 16"

mathh

Citaat van: Armin op 23-06-2005 16:38:19
die zijn dus 16"


Ze zijn er ook in 17" ..........
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

HHXX850

Citaat van: speedyT5 op 23-05-2005 23:48:02
Citaat van: elianmars op 23-05-2005 10:17:46
Citaat van: Spin op 23-05-2005 09:13:45
Heb ik gelijk een vraag, waarom moet er bij de Columba's een stuuruitslagbegrenzer geplaatst worden bij non-turbo's? En...wat is het eigenlijk?

Op onze T-5 zit ook de stuuruitslagbegrenzer. Die moet er voor zorgen dat je niet te ver door stuurt, waardoor de band de binnenkant van het spatbord raakt.
Het is een soort metalen pal, die bij volledig draaien van het stuur tegen een kunststof plaatje aan komt. Ik heb de boel pas goed ingevet met kopervet, omdat het gigantisch kraakte, als die begrenzer tegen het plaatje aan kwam. Ik schaamde me gewoon voor de buren met zo'n kraak-wagen..... :-[ :-[

Er is nog een ander soort stuuruitslagbegrenzer en die wordt binnenin de stuurhuis-hoezen geplaatst, achter de stuurkogels.
Het is een soort kunststofring die de stuuruitslag begrenst in het stuurhuis zelf.
Alleen standaard op de turbo modellen maar wel nodig als je de 17" gaat monteren op de non turbo's.

onderdeelnr. 271800 voor de liefhebbers.



Heeft een 850 enkel deze stuurhuis-stuuruitslagbegrenzers, of ook die op de draagarmen?
Gaat om een 2.5 20V uit ' 94..non-turbo dus.
Dealer geeft namelijk aan dat de enige optie om aanlopen tegen wielkast te voorkomen, is deze stuurhuis-klus uit te voeren..

(16 inch columba's op 205/50 ter vervanging van 15 inch Cetus loopt wat aan..)

Alvast dank!
2.5 20V Estate 1994

-D©©©L-

Je kan de dikke aanslagblokken van een C70 op de draagarmen monteren. Daarmee zou het ook moeten lukken.


HHXX850

Ok, dealer claimt dus dat een 850 deze optie niet heeft. Zal wel een extra centje willen verdienen:)

Ik ga die blokken proberen, thanks!
2.5 20V Estate 1994

Walter

die optie is er origineel ook niet voor de 850, dealer zegt dus niets verkeerd en heeft dus niets met een extra centje te maken hebben. Wel is er het setje dat op de stuurstangen gemonteerd kan worden.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

-D©©©L-

#43


Citaat van: HHXX850 op 01-10-2014 10:09:31
Ok, dealer claimt dus dat een 850 deze optie niet heeft. Zal wel een extra centje willen verdienen:)

Ik ga die blokken proberen, thanks!
Het kan zijn dat jou 850 nog het oude model draagarmen heeft. Dan kan dit inderdaad niet.
Ik zou die ook meteen vervangen door nieuwe, rollen de wielen nog lekkerder ! (nieuwe draagarm rubbers)
Wel even laten uitlijnen als je ze gaat vervangen. Er staat volgens mij nog een setje redelijk verse originele armen in het tekoop bord.  
Aanlopen met 205/50R16 geeft eigenlijk sowieso al aan dat er iets niet helemaal meer in de haak is.

HHXX850

Dank, hier heb ik wat aan:)

Ik heb slechts 1 velg, rechts voor, gemonteerd om te kijken of 'ie paste. Dat liep dus iets aan. Eerst maar es alle 4 er op schroeven, goed oppompen en kijken hoe serieus het aanlopen is.
Dikke kans dat er oud model draagarmen op zitten, auto is van 1-1994 (kan het op dit moment niet checken, auto staat elders)en hoe dan ook vreemd dat originele volvo velgen monteren met dezelfde ET waarde een "ingreep" met zich mee brengt.

2.5 20V Estate 1994