VELGEN

Gestart door LekkeRRRR, 23-05-2005 00:11:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LekkeRRRR

Een poging om op een rijtje te zetten welke VOLVO-velgen er beschikbaar zijn voor onze auto's is te [[[   HIER   ]]]   te zien.

Hiervoor heb ik vier bronnen gebruikt (accesoirefolders/boekwerken) en foto's van de clubledenlijst geleend. Ik weet echter dat het overzicht niet compleet is (onder andere de velgen van de latere V70R) en betwijfel of het 'wel of niet toepasbaar' klopt (C70? XC70?).
Op- en/of aanmerkingen zijn welkom. Aanvullende foto's ook.

;)/jan

(dit naar aanleiding van het feit dat ik in een ander topic me niet kon herinneren wat de naam van een velg was)

Spin!

Heb ik gelijk een vraag, waarom moet er bij de Columba's een stuuruitslagbegrenzer geplaatst worden bij non-turbo's? En...wat is het eigenlijk?

www.vm-parts.nl

beezz

#2
Fantastisch, Jan.
Ik liep al een week te prakkizeren over de naam van mijn velgen. Zoekfuntie gaf geen uitsluitsel ( logisch als je de naam niet weet ;D )

Vonta, Volta, Vultan, enz......maar het zijn dus VOLANS!!

Ter zake... weet iemand het kleurnummer van deze toppers?
Wil even wat beschadigingetjes wegwerken.

BTW: ziet er goed uit dat overzicht!
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

elianmars

Citaat van: Spin op 23-05-2005 09:13:45
Heb ik gelijk een vraag, waarom moet er bij de Columba's een stuuruitslagbegrenzer geplaatst worden bij non-turbo's? En...wat is het eigenlijk?

Op onze T-5 zit ook de stuuruitslagbegrenzer. Die moet er voor zorgen dat je niet te ver door stuurt, waardoor de band de binnenkant van het spatbord raakt.
Het is een soort metalen pal, die bij volledig draaien van het stuur tegen een kunststof plaatje aan komt. Ik heb de boel pas goed ingevet met kopervet, omdat het gigantisch kraakte, als die begrenzer tegen het plaatje aan kwam. Ik schaamde me gewoon voor de buren met zo'n kraak-wagen..... :-[ :-[

Spin!

Ow....dan heb ik dus geen band-raak-wiel-kas-tegen-houd-apparaatje. Maar ik heb stiekem ook geen turbo.

www.vm-parts.nl

Laserblue

leuk en handig!

maar ik mis er toch nog wel een aantal.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

ed

Hardstikke goed!
Kleine aanvulling: De Comet is er in twee maten geleverd: 7x17 en 7,5x17. De eerste op de S70R en V70R, en de laatste op de latere modellen C70. De 7.5x17 past niet op de S70 en V70 modellen zonder AWD!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

Zie deze Link.

Wat bedoelen ze eigenlijk met Volvo Antidoorslipapparaat als beschreven bij NB???

mehn

Citaat van: denkweb op 23-05-2005 13:07:36
Zie deze Link.
Wat bedoelen ze eigenlijk met Volvo Antidoorslipapparaat als beschreven bij NB???

Lijkt me een Volvo partnummer, dus ik zou zeggen klop het een in je computerprogrammatje  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

LekkeRRRR

Citaat van: denkweb op 23-05-2005 13:07:36
Zie deze Link.

Wat bedoelen ze eigenlijk met Volvo Antidoorslipapparaat als beschreven bij NB???




;)/jan

LekkeRRRR

Citaat van: Laserblue op 23-05-2005 11:45:25
maar ik mis er toch nog wel een aantal.

Die standaard op die mooie blauwe geleverd werden zeker?
Laat maar horen wat je nog mist... graag!

;)/jan


thuur

Mooi overzicht!! Complimenten!


Gr 8)

BenC70ES

Mooi Jan, maar... ( ;) )

Bij het voorbeeld van de Triton: de C70 cabrio heeft Propus 17" ipv Triton 18".

Verder passen heel veel zelfs alle 850 velgen (met 280mm remmen) op de C70, dat sommige geen zicht zijn is een andere zaak  ::)

Ook heb ik al alle C70 velgen op een 850, S/V70 gezien, past ook met de juiste stuuruitslagbegrenzer en banden.
Dit is natuurlijk niet wat Volvo vertelt, in mijn handleiding staat bijv. ook dat de Triton enkel op de C70 mag!

Als je een voorbeeldje wil van de C70 met Centaurus kan ik je wel een foto sturen...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

DopdeDouwer

Zo dat heb je heel mooi en overzichtelijk in elkaar gezet. Alleen wel jammer om te zien dat er voor onze auto weinig alternatieven zijn aangezien de 4-gaats bevestiging van de huidige velg de Argo die ik wel mooi vind maar iets groter toch wel mooier is lijkt me, zoals bijvoorbeeld de propus of titon.

nogmaals complimenten, leuk om een aantal velgen te zien die ik eigenlijk alleen onder andere wagens kan 460 en de Alphard velg bijvoorbeeld
Vierkant Rules

speedyT5

Citaat van: elianmars op 23-05-2005 10:17:46
Citaat van: Spin op 23-05-2005 09:13:45
Heb ik gelijk een vraag, waarom moet er bij de Columba's een stuuruitslagbegrenzer geplaatst worden bij non-turbo's? En...wat is het eigenlijk?

Op onze T-5 zit ook de stuuruitslagbegrenzer. Die moet er voor zorgen dat je niet te ver door stuurt, waardoor de band de binnenkant van het spatbord raakt.
Het is een soort metalen pal, die bij volledig draaien van het stuur tegen een kunststof plaatje aan komt. Ik heb de boel pas goed ingevet met kopervet, omdat het gigantisch kraakte, als die begrenzer tegen het plaatje aan kwam. Ik schaamde me gewoon voor de buren met zo'n kraak-wagen..... :-[ :-[

Er is nog een ander soort stuuruitslagbegrenzer en die wordt binnenin de stuurhuis-hoezen geplaatst, achter de stuurkogels.
Het is een soort kunststofring die de stuuruitslag begrenst in het stuurhuis zelf.
Alleen standaard op de turbo modellen maar wel nodig als je de 17" gaat monteren op de non turbo's.

onderdeelnr. 271800 voor de liefhebbers.

Never, never gonna give you up
love you just the way you are