Even voorstellen: Thomas 850 2,5i 20V

Gestart door ThomasH, 28-10-2017 16:46:11

Vorige topic - Volgende topic

ThomasH

Hey allen,

Mijn naam is Thomas, 27 jaar, uit Haarlem en ben sinds twee weken eigenaar van een 850 2.5i 20v, mijn eerste Volvo. Na jaren in oude Mercedessen gereden te hebben was ik compleet verkocht toen ik in deze Volvo stapte. Ik heb sinds kort ook de ambitie gekregen hobbymatig te gaan sleutelen. Ik wil zo veel mogelijk gaan leren in de komende jaren om zo veel mogelijk onderhoud en reparaties zelf te gaan doen. Dit forum is daarbij al zeer nuttig gebleken, dank aan iedereen die bijdraagt aan deze waardevolle bron van kennis! De 850 komt van de eerste eigenaar, die hem in '97 in de USA heeft gekocht, in '99 met de auto is terug verhuisd naar NL en hem een maand geleden heeft ingeruild bij de Volvo Dealer. Ik heb de auto gekocht bij We Love Volvo in Vijfhuizen.

Zo heb ik ook een lijstje klaar staan van de dingen die ik al gedaan heb, en die nog op mijn 'to do' lijst staan, plus wat dingen waar ik nog niet zo goed van weet wat ik er mee aan moet.

Al gedaan:
- Stabilisatorstang LV vervangen, bij garage na inspectie (kloenk weg)
- Rubber van de bovenkant van de voorruit vervangen.
- Stuuruitslag begrenzers invetten.
- Nieuwe velgen en rubber - tweedehands Helium velgen gevonden en gemonteerd.
- Achteruitkijkspiegel bestuurderszijde vervangen (motortje is kapot). Heb de nieuwe spiegel al binnen, klus binnekort.

To Do:
- Antenne Spriet vervangen, motortje is nog prima.
- Tellerhuis vervangen/repareren - lampjes en km-stand kapot.
- Ruitenwissermotortjes bij de koplampen vervangen/oplappen.

[Laatste Update: 28-01-2017]

04DSKF = Helaas moeten doorverkopen aan een andere liefhebber die wel de expertise had de olielekkage aan te pakken

Groet!

Thomas

Maestro12

Welkom.

Die ziet er nog fraai uit, als ik het interieur bekijk zou je zeggen dat de auto nog niet ingereden is :D

Wat de draaicirkel van de volvo betreft, voor een sedan 10,2m zou het moeten zijn.
Nou hoop ik dat ik geen fout maak, maar:
Blauwe stuurbegrenzers zijn tot 205 banden
Witte zijn voor 215 banden
Zwart is voor 225 en 235.

Dus met witte zou je draaicirkel iets groter geworden zijn, maar of die groter geworden is als die van de C, geen idee.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

850blues

Welkom op het forum!

Leuk, een blauwe 850 sedan en dat interieur is idd erg netjes zo te zien.
Veel plezier met je Roffel en wie weet spot ik je nog eens, ik ben regelmatig in Haarlem.

8)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

ThomasH

To Do lijst etc upgedate in hoofdpost, foto's van de nieuwe velgen volgen nog!

Vulk

ThomasH

Foto update van de nieuwe velgen:

To do komende tijd:

- Achteruitkijkspiegel bestuurderszijde vervangen (motortje is kapot). Heb de nieuwe spiegel al binnen, klus binnekort.
- Aandrijfas passagierszijde vervangen. Via een forumlid assen gevonden, koop rondmaken, en ergens in het nieuwe jaar de klus proberen.
- Antennespriet vervangen.

rappendaf

MOOI mooi veel zorgeloze km ters gewenst
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Hans Duiven

RemkoT5

ThomasH

Mijn eerste Volvo avontuur is helaas vrij vroeg gestrand.... Na een aanhoudende olielekkage onder het blok (too much voor mijn expertise) heb ik hem door verkocht aan Maarten, een echte Volvo liefhebber die wel de expertise had dit aan te pakken.

Nu op zoek naar een nieuwe 854/S70 .. want van het Volvo virus kom je niet zo snel af!

Jefff71

Hopelijk vind je snel iets naar je zin. Ik weet niet of deze binnen je budget ligt maar het lijkt mij wel een bijzondere auto.