Groene R (DOP) sedan automaat

Gestart door mimibiti, 31-10-2017 21:24:09

Vorige topic - Volgende topic

mimibiti

Hoi allen.
Via een Volvo-Forum.nl op Facebook kwam ik net een groene 850R sedan met een automaat tegen.
Deze is na wat ik begrijp, sinds kort van Maarten Docter.
Ik weet dat Fokke Hoogterp ook een groene R sedan automaat heeft. Hij heeft nog met een artikel in de Roffel gestaan.
Beide hebben ze donkere bekleding. Ik heb zelf ook een groene sedan R automaat maar ik heb beige bekleding.
Ik ben benieuwd of er nog meer origineel in NL geleverde Groene sedan R-en met automaat rond rijden.
Ik hoor graag van jullie.
Groeten,
Michiel

Jan_D.

Je hebt een zeer zeldzame R. Groene sedans R zijn er bijna niet. Zuinig zijn dus! Stuur eens een berichtje aan de documentatieclub van de 850 club. Daarin zit Fokke maar ook Jan K. Die kan je het antwoord wel geven. Hij heeft ooit een uitgebreid overzicht van geleverde R'en gepubliceerd in "De Roffel" het clubblad van de 850 club. Staat ergens hier wel in de kast maar ik weet niet in welke jaargang. Mail: dc@volvo850club.nl

Groet,
Jan

MartijnGLT

Ik heb een groene T-5R sedan zijn daar ook zo weinig van?

mimibiti

Ik heb dat artikel destijds ook gelezen. Ik moet die Roffel nog ergens hebben. Volgens mij van de Groene T-5R zijn er ook niet veel van.
Ik heb ondertussen een mail gestuurd en ga zoeken naar dat artikel.

Silverarrow

Heb ook een 854 DOP T-5R, schijnen er net over de 300 van geleverd te zijn wereldwijd. Maar reken je niet rijk, de meesten hebben het liefst een CY ;D .

http://www.volvo850t-5r.com/production-numbers/

mimibiti

Mooie lijst.
Maar het gaat om sedanR hé :eusa_whistle:. T laat wel zien hoe zeldzaam ze worden. :eusa_clap:

Michiel