verschil me7 en 4.4 motor

Gestart door mario850, 05-11-2017 12:10:52

Vorige topic - Volgende topic

mario850

waarom heeft een me7 turbo motor van het thermostaathuis naar de rechterzijde van de kop een extra koelleiding?
[loopt langs de carter ontluchtingspijp}

en het oude type blok niet. deze is aan de rechterzijde afgedopt. en heeft geen onder aansluiting aan thermostaat huis.

wie weet het ?
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

de Boeing

deze dient om je carterventilatie slang (die naar luchtinlaat gaat) te verwarmen, sterker nog hij loopt niet langs de carterverntilatiebuis maar erdoor!

zie foto: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,70606.165.html (foto 5)

Bij M4.3 en 4.4 zit deze carterventilatiebuis in een isolatiejasje om hem niet te laten afkoelen en alzo condens te krijgen (schat ik)

mario850

Dit is weer een andere buis nog jonger! die kende ik niet.

Dus is alleen voor verwarming van de carter ontluchting..

Voor een motor die alleen voor trackdays gebruikt wordt mag hij komen te vervallen.

Gezien dat hier geen silicone slangen in de handel voor zijn.

V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options