Verkiezing !!

Gestart door Walter, 14-03-2003 09:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Walter

Ik wil het volgende voorstellen:

Een verkiezing van de akoestiektechnisch beste locatie om te roffelen. Foto's altijd welkom!

Ik wil alvast een aantal plekken voordragen:
- Parkeergarage Laakhaven Den Haag. Ik zit hier op school en "moet" er 2 keer per week doorheen ;D Is een hele lange (ik vond 80 met de 2 liter wel genoeg...) brede tunnel zonder akoestische dempers. Als je afremt, dan komt het geluid je inhalen. Kippenvel  [smiley=cwm30.gif].
- Hier in Waddinxveen heb je een aantal tunneltjes, waarvan die onder de A12 bij de Bredeweg en de WA-tunnel bij Appie H. het erg leuk doen.
- Laatste nominatie voor de tunnel bij station Goverwelle in Gouda. Lekker diep en lang, alleen weinig uitloop mogelijkheden. Dus hard remmen aan te raden. 's Nachts om 3 uur doet 'ie het errug lekker!

Kom maar op met de nominaties, misschien kunnen we er een Elf-roffel-rit van maken  ;D Hoe zal het klinken met 20 Roffels in de Laakhaven parkeergarage  ???

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Joris_Scholte

Heb vanochtend mijn ouders naar Schiphol gebracht. Meende ooit ergens op het forum de tip van een medelid gelezen dat de Schipholtunnel ook lekker galmt, dus moest ff proberen. En ja hoor! Lekker hoog in de toeren, radio uit en raampje open. Heerlijk!

HaRdCoRe-WeZ

Botlek- & Beneluxtunnel hier in omgeving Rotterdam...raampje open, en trappen maar...!!! De tunnels zijn nogal smal, dus het geluid galmt als een idioot, LOVELY!

levensnevel

Lijkt me het tunneltje bij de Diergaarde, onder het spoor door, richting Heemraadsingel (en omgekeerd) nog net iets even leuker HaRdCoRe-WeZ   ;D

Levensnevel  
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !

Erik_M.

CiteerLijkt me het tunneltje bij de Diergaarde, onder het spoor door, richting Heemraadsingel (en omgekeerd) nog net iets even leuker HaRdCoRe-WeZ   ;D

Levensnevel  

Is idd een leuk tunneltje om lekker te Roffelen, maar we kunnen ook na de Diergaarde een stoplicht verder rechtsaf en dan richting Maastunnel gaan. In de aanlooproute naar de Maastunnel, kan je na de kruising met de Bentinckstraat ook al genieten van de Roffel tegen die hoge wanden en die kleine tunneltjes onder o.a. de Nieuwe Binnenweg en de Mathenesserlaan door. ;D   Als we dan met een grote groep gaan, is het helemaal feest !   8) [smiley=cwm12.gif] [smiley=cwm29.gif]

Groeten
Erik M.

P.S. Levensnevel, heb je laatst dat artikel over de 480 in de Autoweek gezien ?  

rogier

CiteerBotlek- & Beneluxtunnel hier in omgeving Rotterdam...raampje open, en trappen maar...!!! De tunnels zijn nogal smal, dus het geluid galmt als een idioot, LOVELY!
Maakt een Micra geluid dan ??? Sorry... :P

Ik vindt het wel cewl om een keer met een hele vloot 850's een tunnel op te zoeken in kolonne, en dan flink hoog in de toeren... geweldig! Misschien zondag na de mini-meeting in Gilze-Rijen?

Roy_Heitzer

denk aan je portomonnee als je besluit de maastunnel in te stuiven!!!!

levensnevel

Traject controle ?!?!  >:(

Levensnevel
levensnevel
a smile every mile and

Rene

Misschien de nieuwe Westerschelde tunnel.

Ongeveer 6,5 km lang brullen

levensnevel

Westerschelde tunnel ??

Hoorde ik vanmiddag niet bij de file informatie dat er aan de Noordkant 12 km file stond ?
Trouwens wel een leuke  toerrit:
Rotterdam  Blijdorp - Spoortunnel - Maastunnel - Barendrecht 1- Heinenoord tunnel - Roosendaal - Philip Morrisbocht - Barendrecht 2 - Liefkenshoektunnel - Westerschelde Tunnel - Goes - Zierikzee - Hellevoetsluis - Botlektunnel - Beneluxtunnel - Rotterdam - Diergaardetunnel.

Levensnevel
levensnevel
a smile every mile and

Mellow_yellow

Wat dacht je van dat tunneltje in Limburg tijdens de 3-landenrit?  ;D

Erik_M.

Hallo Roffelaars,

Sinds afgelopen woensdagavond heeft de Haagse Regio er een feesttraject voor Roffelaars bij. Namelijk, de oostelijke helft van de nieuwe Noordelijke Randweg voor de Haagse Regio (Norah) is geopend voor verkeer.
De Norah gaat  door een aantal langere tunnels o.a. de Sijtwende Tunnel.

Heb zojuist dit nieuwe traject even getest   ::)   ::) en kan melden dat er een waanzinnige akoestiek in die tunnelbuizen zit.    :o :o   Je moet een nogal gematigd tempo aanhouden waardoor je ook niet echt lekker kan doortrekken zeker met ander verkeer erbij.   Maar als je als enige door de tunnel komt, lukt perfect om 'm te vullen met geluid.    ;D ;D

PieT5, kijk uit !, er hangen camera's en er zal vastwel ergens om een hoekje een veldwachter met een lasergun staan.     :178: :cwm23:

Groeten
Erik

Roeland

Dan omgeving Amsterdam.

Piet Hein tunnel is meesterlijk, hij is lang. Je kan er goed doorhalen, geen controle (hoop ik, anders ben ik binnenkort flink aan de beurt ;D), en genoeg uitloop. En... altijd rustig! Reed er gisteren met (maar) 2 andere auto´s (waarvan 1 een lichtblauwe 240 met verhoogd dak en boordevol racing stickers, bekend?).

Coentunnel, en IJ-tunnel niet aan te raden ivm drukte en controles. Zeeburgertunnel gaat wel, maar moet je op een rustig moment zien te pakken.
66 > Daf 66 > 745 2.3t > 855 2.5 20V > V70 XC > V70 D5

PieT111

Citaat van: Erik_M. op 20-11-2003 20:47:18
Hallo Roffelaars,

Sinds afgelopen woensdagavond heeft de Haagse Regio er een feesttraject voor Roffelaars bij. Namelijk, de oostelijke helft van de nieuwe Noordelijke Randweg voor de Haagse Regio (Norah) is geopend voor verkeer.
De Norah gaat  door een aantal langere tunnels o.a. de Sijtwende Tunnel.

Heb zojuist dit nieuwe traject even getest   ::)   ::) en kan melden dat er een waanzinnige akoestiek in die tunnelbuizen zit.    :o :o   Je moet een nogal gematigd tempo aanhouden waardoor je ook niet echt lekker kan doortrekken zeker met ander verkeer erbij.   Maar als je als enige door de tunnel komt, lukt perfect om 'm te vullen met geluid.    ;D ;D

PieT5, kijk uit !, er hangen camera's en er zal vastwel ergens om een hoekje een veldwachter met een lasergun staan.     :178: :cwm23:

Groeten
Erik

Deze tunnels zijn echt top!!!.........ik heb de muren al laten dreunen. ;D Nou maar hopen dat er geen trajectcontrole-camera's hangen, want anders ben ik weer goed de lul :(

BTW: een hele verbetering voor de regio trouwens echt een superweg!!!
Busje komt zo!

Full Metal Bernd

Tunneltje bij Cinestar bioscoop in Enschede.