SC-900 CD lader doet vaag

Gestart door Paco, 23-05-2005 23:44:21

Vorige topic - Volgende topic

Paco

Ik ben in het bezit van een sc-900. Ik heb alle topics bekeken maar ben dit probleem nog niet tegengekomen.

Wanneer ik de frontlader (goed voor 3 cd's) erin doe blijft hij maar aan het laden; hij komt steeds weer eruit en gaat dan weer erin, alsof ie steeds een andere cd aan het laden is.

Ik kan dus ook geen cd afspelen. In het venster staat dan ook loading... dan staat er heel even (bijv) cd 3... en ff later geeft ie weer loading aan en hoor je hem ook een cd wisselen oid.

Iemand die hier meer van weet?

Alvast bedankt.

Paco

reneetje

Oog is smerig dan.
Heb ik ook gehad, ff met alcohol schoonmaken (staat hier wel ergens beschreven) , en ding draait weer perfect.

Rene ;)

Paco

Okee bedankt Rene!

Wat betreft dat schoonmaken dat ben ik inderdaad tegengekomen.

Ik ga het morgen meteen doen.

Thanks en ik laat wel even weten of het gelukt is!

Paco

Paco

Helaas helaas, ik p*s weer mooi naast de boot. Ik heb hem schoon gemaakt met alcohol maar geeft geen resultaat. Dus nog maar eens schoongemaakt, maar helaas...

Je ziet wel dat ie de cd leest (door de bovenkant heen). Maar nadat ie een tijdje aan het ronddraaien is gooit ie hem er weer uit. Oftewel hij krijgt hem niet te pakken ofzo.

Iemand die nog tips heeft?

Alvast bedankt.
Paco

reneetje

Ik heb het als volgt gedaan : (voor zover ikhet mij nog kan herinneren ;) )

*Radio eruit gehaald
*Stroom erop houden
*Bovenkant loshalen
*Een of ander palletje wegdrukken om fake cd te draaien
*Tijdens het wisselen kun je dan heel snel met een wattestaafje met alchol het oogje aantippen
*Dit verschillende keren herhalen en was bij mij het einde van deze problemen (niet meteen helemaal over ,maar met een paar dagen wel) ??? ;D

Rene ;)

Paco

Okee, ik heb het inderdaad net zo gedaan.

Ik ga het nog maar is proberen en dan maar geduld hebben, misschien gaat ie nog is functioneren zoals het hoort.

Laat het wel even weten.

Thanks.

Paco

Net weer even mee bezig geweest en inderdaad na een paar keer komt ie weer tot leven!

Ook de gebrande cd speelt ie af met krasjes.

De 3e cd blijft alleen af en toe hangen als ie weer terug moet in de huls (dus de bovenste gleuf in de huls). Het zal wel een kwestie van smeren zijn, maar dan moet de radio verder uit elkaar denk ik? Ik hou het maar even bij cd 1 en cd 2... kijken of ie het goed blijft doen.

Thanks mannen... als ik hiermee naar de dealer zou moeten hadden ze er een nieuwe in gepropt met een dikke prent  :P

Ciao!
Paco

thuur

Citaat van: reneetje op 24-05-2005 22:38:28
Ik heb het als volgt gedaan : (voor zover ikhet mij nog kan herinneren ;) )

*Radio eruit gehaald
*Stroom erop houden
*Bovenkant loshalen
*Een of ander palletje wegdrukken om fake cd te draaien
*Tijdens het wisselen kun je dan heel snel met een wattestaafje met alchol het oogje aantippen
*Dit verschillende keren herhalen en was bij mij het einde van deze problemen (niet meteen helemaal over ,maar met een paar dagen wel) ??? ;D

Rene ;)

Je hoeft de stroom er niet op te houden en ik raad het je ook af. Alcohol geleidt namelijk stroom dus als je per ongeluk wat morst in het apparaat kun je vreemde dingen verwachten..

Beste is om de stroom eraf te halen en zorgen dat je goed bij het oogje kunt. Dan voorzichtig met een wattenstaafje met alcohol idd.

Expert-methode: koop een spuitpompje waarin je alcohol doet. Maak het apparaat open. Spuit de lens door en door nat met alcohol. Wrijf voorzichtig over de lens (deze moet kunnen bewegen om zich te focussen op de putjes in de cd's). Draai het apparaat om en schud alle acohol eruit. Laat het apparaat staan (de kap omgedraaid op de bovenkant leggen om zo min mogelijk stof te verzamelen. Wacht een uurtje totdat alle alcohol vervlogen is. In elkaar schroeven, en voila! Een nieuwe speler! Ik heb het zo al tientallen keren gedaan en dit is nog nooit fout gegaan. (Bij hele dure en hele goedkope apparathuur van alle leeftijden)

Gr 8)

Paul-S70R

IK had idd het zelfde probleem met mijn 900! Hij bleef maar laden wisselen....
Heb toen de radio gedemonteerd, bovenkap losgehaald en door een v/d gaten aan de bovenzijde het lensje met alcohol schoongemaakt. (je kan hem net zien) Ik heb toen de radio gemonteerd en hij doet het prima! Ook gebrande cd's van een jaar of 10 oud doen het erg goed!

Suc6

Paul-S70R

llinssen

Er is al een keer een vrij nauwkeurige beschrijving gegeven voor een 901. Daarbij moest je juist halverwege het laadproces de stroom verwijderen, omdat je ander niet goed bij het lensje kwam.

Hier de link naar het topic
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.