The Blue Mean Lean Green Burning Machine

Gestart door arjenT5R, 19-11-2017 19:26:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Citaat van: Piet op 29-11-2017 10:33:58
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 29-11-2017 10:12:27
Wat gebeurt er als je met een volgepakte auto en dakkoffer op stap gaat en je op de autobahn stevige tegenwind hebt? En als je dan ook nog op cruise snelheid wat hoogteverschil moet overwinnen? Gaat dat lukken zo? Gewoon even praktisch bekeken.

De auto moet dan meer vermogen gaan leveren, je drukt dus om toeren te houden het pedaal dieper in.
Daarmee kom je dan ook in hogere loadcellen in de tabellen terecht, die dan daar weer op getuned zijn (als het goed is  ;D)

Ook dat maar je wil ook niet iedere keer weer in de hogere lambda tabellen uitkomen want dan krijg je alsnog een soort pendel sensor principe en daar kun je je verbeterde efficiƫntie wel weer gedag zwaaien ;D
Dat had ik dus rond de 120 km/h hij dook dan wel eens die load van 4,56 tabel in of iig voorbij 3,79 als je een bergje op moest of iets versnelde op de cruise maar als ie dan weer flink moet gaan verrijken om daar te komen ben je je hele "zuinige" effect weer kwijt.
Vandaar dat ik de hele load 4.56 kolom ook op lambda 1.25 heb staan.
Gaat gewoon goed hoor!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

#106
Mja maar dat is dan ook maar 1 load cel verder.
Maar bij de  (alpen)berg op met tegenwind en 5 ietwat obese personen met bijbehorende ski-uitrusting in een oversized skibox (denk dat dat meer in de richting is van wat Ries bedoelde) schuif je wel een paar cellen meer op hoor.  ;D

arjenT5R

Citaat van: Piet op 29-11-2017 10:48:53
Mja maar dat is dan ook maar 1 load cel verder.
Maar bij de  (alpen)berg op met tegenwind en 5 personen met bijbehorende ski-uitrusting in een oversized skibox (denk dat dat meer in de richting is van Ries bedoelde) schuijf je wel een paar cellen meer op hoor.  ;D

Ah dus eigenlijk probeert iemand een niet bestaand theoretisch probleem te creĆ«ren  ;D

Neehoor Ries geen enkel probleem ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ries van de Zilverschuit

Daar heb ik in ieder geval geen hekel aan. En ja, een wat grotere actieradius vind ik niet verkeerd, want meestal moet ik onder de door Piets geschetste omstandigheden na 300 km weer een pomp gaan zoeken. Als ik tenminste zeker weten de benzinevoorraad onaangesproken wil laten.

Maar dat betekent dus wel dat je blue mean lean en green vooral bereikt onder omstandigheden die daar gunstig voor zijn.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

classicT5

Heb je ook nog een mogelijkheid om over te schakelen naar een benzine map? Als je langer stuk op benzine rijdt wil je niet zo arm rijden ;)

Piet

Daar is de LPI-Switcher voor: bij  overschakelen naar benzine wordt automatisch een andere complete mapset geselecteerd (VE-map, Ign map, loadrequest map, tcv-map) alsook een set andere injectorparameters.
Er kan dus compleet apart getuned worden voor benzine en lpg

arjenT5R

#113
Citaat van: Piet op 29-11-2017 11:33:59
Daar is de LPI-Switcher voor: bij  overschakelen naar benzine wordt automatisch een andere complete mapset geselecteerd (VE-map, Ign map, loadrequest map, tcv-map) alsook een set andere injectorparameters.
Er kan dus compleet apart getuned worden voor benzine en lpg

En daar zijn we nu druk mee bezig :D incl de wideband mod :D

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 29-11-2017 11:16:45
Daar heb ik in ieder geval geen hekel aan. En ja, een wat grotere actieradius vind ik niet verkeerd, want meestal moet ik onder de door Piets geschetste omstandigheden na 300 km weer een pomp gaan zoeken. Als ik tenminste zeker weten de benzinevoorraad onaangesproken wil laten.

Maar dat betekent dus wel dat je blue mean lean en green vooral bereikt onder omstandigheden die daar gunstig voor zijn.

Jep maar dat is met alle zuinige ritten toch.
Maar over de gehele linie rij je zuiniger en hoe meer van die ideale omstandigheden je tegenkomt hoe zuiniger je rijdt ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ries van de Zilverschuit

Dat het grosso modo zuiniger is, daar ben ik langzamerhand helemaal van overtuigd hoor! Maar soms zou je graag op enkel lucht willen rijden...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Piet

Dagelijks in het vlakke Nederland rijdend slaat de weegschaal tamelijk gunstig door.

razorx

Zo zie je ook wat die ontsteking doet. Ik ga bij stationair 1,15 richting afslaan.

classicT5

Zou je bij een N/A ook zoveel kunnen doen qua veraremen ed?

Ga binnenkort vriend van me helpen brc installatie in een bmw v8 te bouwen, nieuwsgierig of daar ook eea mee te doen is. En zon ding lust ook wel een slok ;) brc heeft iig mooie software om lpg kant in te regelen, maar verwacht dat het lambda regeling vd ecu volgt ipv zelfstandig in te stellen.

Iemand ervaring secu inzicht?

razorx

Heel zeker wel. Indertijd heb ik als proof of concept een hardwarematige lambdaregeling gemaakt. Om te laten zien dat een widebandregeling loont.
Dat werkt op iedere wagen. Ik heb dat op een PIC microcontrollertje gedaan. Die zou dan wel een LPi switcher moeten hebben. Tot de 6 versies is dat laatste makkelijk hardwarematig te doen.

classicT5

Hmmm, interessant yits! Ga het in de groep gooien ;) maar dit is geen lpi installatie, maakt dat nog uit?