Terug van weggeweest...met een 850 T-5 (what else?)

Gestart door Wouter1973, 24-11-2017 19:55:57

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

En daar ben ik weer. Terug van weggeweest, na een periode van drie jaar Skoda rijden (puur gebaseerd op kosten vanwege lage bijtelling, en eerlijk is eerlijk: echt geen verkeerde auto) loopt nu het leasecontract af.
De keuze die dan volgt is eigenlijk geen keuze. Ofwel de volle mep aan bijtelling betalen voor (weer) een auto die volledig opgaat in de rest van het straatbeeld, of een youngtimer. Weer een keus: een auto van vóór 2003 waarmee je 50.000 km per jaar kan rijden voor de komende 2-3 jaar, wat komt er dan serieus in aanmerking? Dan kom je al gauw op Volvo of Saab uit.
Lang verhaal, het is een 855 T-5 geworden. Goede kleur. Goede staat. Goede kilometerstand (<300.000) en full option (schuifdak, vollederen bekleding, automaat, cruise control, etc). Onderhoudshistorie van afgelopen jaren bekend (o.a. nieuwe schijven rondom, nieuw stuurhuis, nieuwe airco condensor, draagarmen, splinternieuwe zomer- en winterbanden -beide op lm velg-, etc). Duidelijk en zichtbaar goed verzorgd. En een G3 lpg-installatie van BRC (daar ben ik wel benieuwd naar). Overtuigende proefrit, zeker in vergelijking met andere 850's die ik de afgelopen weken heb bekeken en bereden.
Zie de foto voor een eerste indruk. Binnenkort meer.... :)

)()()sT

Ben ik de eerste die reageert ???
Welkom terug! :)

Wouter1973

Citaat van: )()()sT op 26-11-2017 19:02:13
Ben ik de eerste die reageert ???
Welkom terug! :)
Ja, je bent de eerste! Dank je :) Ofwel in de afgelopen drie jaar is de samenstelling op het forum hier substantieel veranderd waardoor niemand me nog kent, ofwel denkt iedereen: oh nee, daar heb je hem weer..... ;D

razorx

BBS

Volvoloos....

StefanCJ

Vulk

UserID6342

Sorry Wouter, ik had er overheen gelezen... welkom terug !

V70geRwin

Welkom terug, je hebt een mooie gevonden  :eusa_clap:
Kleur met de perfo's staan leuk.

Van je onderschrift hoef je alleen maar landi -> BRC  :eusa_dance:

hsv70

Welkom.
Mooie kleur, goede wielen en je verhaal volgend een veelbelovende auto.

martintb

Welkom terug, mooie kleur en mooi icm de velgen! :eusa_dance:

rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

volvobug

Welkom terug en fijn dat je weer roffelt  :)!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Wouter1973

Vandaag opgehaald! Foto's volgen (bij mooier weer). En ik mag meteen al een eerste euveltje noemen: te lage turbodruk. :eusa_think: Apart draadje voor geopend.

MikeyQR

Citaat van: Wouter1973 op 12-12-2017 19:24:56
Vandaag opgehaald! Foto's volgen (bij mooier weer). En ik mag meteen al een eerste euveltje noemen: te lage turbodruk. :eusa_think: Apart draadje voor geopend.

Deze T-5 heb je bij E&e autotechniek gekocht in zaandam klopt heh?
Dit is in het eggie een mooie T-5 kan niet anders zeggen :eusa_clap:

Wat je turbo probleem aangaat zou je de vacuumslangen kunnen controleren of deze goed geplaatst zijn en of de tcv is aangesloten.
Ook kan je BOV lek zijn en dus druk verliest.