tips monteren remzuiger in cilinder

Gestart door ruspek, 25-11-2017 19:47:15

Vorige topic - Volgende topic

ruspek

zoals de titel het al aangeeft: wie heeft een tip om de remzuiger weer netjes in de cilinder te krijgen.
vooral het item dat stofhoesje heet wil maar niet.
Of stofhoesje eerst om zuiger -> een crime om stofhoes goed in cilinderrand te krijgen.
als stofhoes eerst in cilnderrand -> een crime om zuiger er in te krijgen ivm stofhoes.

Nu al een stofhoes gescheurd dus weer een paar dagen wachten tot nieuwe zijn geleverd.......(in mijn schuur geen voorraadartikel ;-) )

En dan nog de volgende vraag: in de cilinder zit een keerring, deze keerring loopt iets taps toe. Volgens mij heb ik in een ver grijs verleden geleerd dat het breedste stuk naar achterkant cilinder moet wijzen. Klopt dit? ben het een beetje kwijt nl.

groet ruben
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

NinaPaul

Eerst de zuiger erin, gebruik remmenmontagepasta, het blijft een priegel werkje.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ruspek

dus eerst zuiger, dan stofhoesje ertussen proberen te wurmen?
past dat?
ik zat al te wurmen met stofhoesje om zuiger, helemaal op het eind (begin) dan stofhoesje in rand drukken en vervolgens de zuiger erin proberen te krijgen.

ik ga het morgen eens proberen met de kapotte stofhoes.
Als het zo jkan dan kan ik de nieuwe ook op die manier (zonder zuiger eruit te halen) ertussen wurmen

ik gebruik ATE blauw om te monteren
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Piet

Breedste stuk van keerring moet naar achterkant cilinder wijzen.

Stofhoes is gewoon wat geklooi.
Ik vind het het makkelijkst gaan door eerst de stofhoes over de zuiger te trekken en het gedeelte van de stofhoes wat in de groef in de cilinder moet komen net over de achterkant van de zuiger te laten hangen.
Je kan dat dan in de groef frutsen en dan de zuiger er doorheen. Kost ff wat kracht om de zuiger de keerring te laten passeren.
En alles goed nat houden met remolie, anders krijg je de zuiger er niet in.

Eerst de zuiger erin en dan nog het stofhoesje er tussen proberen te wurmen gaat niks worden.

626Ronin

gebruik je ook ATE stofhoes en ring? het is al even geleden maar ik kreeg 1 stofhoes uit een imitatie setje er ook niet in/om en heb een nog goede ATE stofhoes teruggezet die nu nog steeds prima zit. er zijn op Youtube hele mooie filmpjes te vinden om de stofhoes te monteren, bijvoorbeeld ook om de hoes er met perslucht op te blazen ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wWjwxYT_Xho
en in mijn herinnering werd de schuine kant bepaald doordat de groef waar de afdichtring in komt schuin is?
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.