Andere Olie ??

Gestart door Maarten, 25-05-2005 10:26:10

Vorige topic - Volgende topic

Maarten

855 voor een beurtje weggebracht,daarne een weekje naar de Ardenne lijkt het net of mijn auto soepeler rijdt, motor pakt beter op maakt bij het starten minder herrie en....verbruikt ongeveer een liter brandstof minder????
Bij navraag kreeg ik te horen dat er Castrol synth olie is ingegaan.
Ik wist niet dat dat zoveel ging uitmaken.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

ed

Wel even je olieverbruik in de gaten houden. Mijn ervaring met Castrol is dat het een nogal dunne olie is die wat meer verbruik oplevert en ook wat meer motorgeluiden laat horen. Bij de motorfiets gaat het er bij mij niet meer in.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Christiaan

Maarten,

Grappig dat je het zegt.
Ik heb mijn auto ook naar een andere dealer gebracht (kwam zo uit) en i.p.v. Shell (vol synth. 5W40) gebruiken ze hier ook Castrol (vol synth. 5W40). Ik heb zelf ook de indruk dat de motor stiller is geworden, vooral bij de start.

@Ed:
Wat bedoel je met dunner? Ze zijn toch allebei 5W40? Refereer je aan de viscositeit of bedoel je iets anders met "dunner"?
Ik zal het verbruik extra in de gaten houden (normaal een 1.5-2 liter op 15K)
Christiaan

Christiaan

ed

Ik weet niet hoe het komt, maar feit is wel dat Castrol in een motorfiets over het algemeen een hoger brandstof verbruik oplevert en extra rammels (ook klevende koppelingen, maar dat speelt niet bij auto's). Blijkbaar is de olie toch dunner, want ik zou niet weten hoe het komt dat het verbruik stijgt. Dat is niet alleen mijn constatering, maar vele anderen zijn die mening toegedaan. En de aanduiding 5W40 is een richtlijn. Denk niet dat elke 5W40 olie precies even dik is onder dezelfde omstandigheden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Toevallig is er in onze T-5 anderhalve week geleden ook Castrol gegaan.
Geen idee of het er mee te maken kan hebben, maar de wagen start sindsdien wel beter.

Verder heb ik nog niet echt verschil gemerkt.