Cruise Control

Gestart door Maverick, 13-01-2003 11:39:21

Vorige topic - Volgende topic

Maverick

??? Ik wilde graag Cruise Control op mijn 850 2.5 20v estate dat was het enige wat nog miste. Bij de dealer best prijzig. Via dit forum achter MARANS VOLVO SLOOP te VELDHOVEN gekomen. Heb daar een orginele tweedehandse Cruise Control op de kop getikt helemaal compleet. Ingebouwd volgens de verschillende tips uit dit forum. MAAR HIJ WERKT NIET!!!!!
Kan iemand mij tips geven hoe de verschilende onderdelen te testen zijn (vacuumpomp, relais)  het vacuum gedeelte vanaf de vacuumpomp tot bij de pedalen werkt goed maar de vacuumpomp wordt niet aangestuurd of werkt niet. GAARNE HULP ANDERS KOM IK NOG BIJ DIE DURE DEALER TERECHT>

Edwin

Zit er ook al een zekering in? Ik weet niet of de CC apart gezekerd is maar je kunt het even nakijken in het zekeringbakje. Verder alle contacten gecontroleerd? Als je uiteindelijk niets kunt vinden zou de CC ook nog kapot kunnen zijn (doormeten?) en moet je hem omruilen :-/
Succes ermee en laat weten wat het was als je erachter bent. Is misschien nog handig voor een ander die het ook wil gaan doen.

gr. Edwin.  8)

Paco

Tja dat is nou net waar je niet aan denkt, maar volgens mij heb je nog gelijk ook, er hoort volgens mij inderdaad een zekering onder je kappie te zitten hiervoor. Uiteraard zit die er nog niet als je het later pas in gaat bouwen :o :o :o

Maverick

??? De zekering, dat heb ik ook nagekeken het gaat om een 10 amp. zekering en wel no. 28 in het zekeringskastje dit is een gecombineerde zekering waar ook de gordelherinnering op werkt. DAT WAS HET DUS NIET HELAAS
Heb inmiddels contact mer MARANS gehad en ze bieden aan om de computer uit te lezen en met een oplossing te komen onder garantie!!!!!  zodra dit gebeurd is zal ik erover op dit forum melding maken.

groet MARK ;D

Maverick

Het is niet zover gekomen heb de storing met wat hulp via Email van MARANS zelf opgelost.

Voor de liefhebbers hieronder hoe bouw je cruise control in, in je 850.

Het is eigenlijk heel simpel

Het is allemaal plug and play

Balgje met heveltje onder het gaspedaal(let goed op hoe je het heveltje monteerd)

vacuumschakelaar bij rempedaal inklikken ook plat wit stekkertje erop (zit erbij in een houdertje)

dubbel relais in zekeringkast stoppen

Richtingaanwijzerhandel vervangen en twee stekkers aansluiten (zit erbij in een houdertje)

pompje onder accubak monteren stekker erin (zit ernaast in eenhoudertjer)

Vacuumslang door schutbord voeren en aansluiten m.b.v. rubbertjes aan balg,  aan remschakelaar en aan de andere zijde aan de vacuumpomp.

Nu dient het te werken.

Ikzelf was vergeten het stekkertje op de rempedaalschakelaar te monteren deze zat zeer goed verstopt in een houdertje op de stuurkolom.

Maar na enig denkwerk en contact met MARANS te vledhoven die mij uitstekend geholpen hebben ben ik er toch uit gekomen.

SUCCES

Citeer??? De zekering, dat heb ik ook nagekeken het gaat om een 10 amp. zekering en wel no. 28 in het zekeringskastje dit is een gecombineerde zekering waar ook de gordelherinnering op werkt. DAT WAS HET DUS NIET HELAAS
Heb inmiddels contact mer MARANS gehad en ze bieden aan om de computer uit te lezen en met een oplossing te komen onder garantie!!!!!  zodra dit gebeurd is zal ik erover op dit forum melding maken.

groet MARK ;D

Dreamer

Wat kostte dit nu? Ik mis de cruise control enorm dus wil graag ook weer over deze luxe beschikken.

Werken alle cuise controls met zo'n balg? of zijn er ook andere manieren? Ik geloof dat ik in mijn golf een ander systeem had zitten, maar kan me vergissen.

Met cruise control ben ik zelf veel sneller geneigd om rustig achter een vrachtwagen te gaan rijden op een 80/100 km weg. Nu wil ik inhalen omdat mijn voet in zo'n klote houding staat en met een tweeliter een vrachtwagen inhalen is niet echt een makkie. De koplampen van de tegenliggers worden erg snel groot......
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Maverick

Er zijn ook elektrische systemen via automaterialenzaken

Ik kan je aanraden om een orginele in te bouwen. Ik heb hem gehaald bij MARANS in veldhoven vlak bij eindhoven (ze hebben een website) www.marans.nl ik heb betaald euro 180 helemaal kompleet. je auto is voorbedraad als er bij je stuurkolom na verwijderen kappen bij je richtingaanwijzerschakelaar een tweede nog niet in gebruik zijnde stekker in een houdertje zit.

Groet en succces
CiteerWat kostte dit nu? Ik mis de cruise control enorm dus wil graag ook weer over deze luxe beschikken.

Werken alle cuise controls met zo'n balg? of zijn er ook andere manieren? Ik geloof dat ik in mijn golf een ander systeem had zitten, maar kan me vergissen.

Met cruise control ben ik zelf veel sneller geneigd om rustig achter een vrachtwagen te gaan rijden op een 80/100 km weg. Nu wil ik inhalen omdat mijn voet in zo'n klote houding staat en met een tweeliter een vrachtwagen inhalen is niet echt een makkie. De koplampen van de tegenliggers worden erg snel groot......