De T-5 opgehaald, maar....te lage turbodruk?

Gestart door Wouter1973, 12-12-2017 19:22:26

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Citaat van: leons850 op 07-02-2018 13:07:50
Citaat van: Wouter1973 op 07-02-2018 12:53:13
Citaat van: arjenT5R op 06-02-2018 21:57:00
Citaat van: Hans Duiven op 06-02-2018 20:59:11
Citaat van: Wouter1973 op 06-02-2018 17:50:57
Ok. Nieuwe lambda besteld. Én een nieuwe turbo regelklep (tcv) bij de dealer besteld. Die laatste vond ik nog aardig prijzig, 94 euro :eusa_think: Ik dacht dat die dingen 4 of 5 tientjes kostten.

Dat is ook zo maar niet bij de dealer

20 euro voor de pierburg geloof ik.
Waar?

Staat geen volvo bij maar werkt prima: https://www.autodoc.nl/pierburg/965451
Hoe zijn de aansluitingen? Die dikke nippel gaat naar de koude kant van de turbo neem ik aan, maar de overige aansluitingen? Volgens mij staan er geen kleurcodes op dit ding.

arjenT5R

Dikke stalen zit op de druk kant (compressor)
Die er recht tegenover op de wga
en diegene die er haaks op staat zit op de aanzuigbuis.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 19:59:31
Dikke stalen zit op de druk kant (compressor)
Die er recht tegenover op de wga
en diegene die er haaks op staat zit op de aanzuigbuis.
Check! Thanx  :)

Wouter1973

Zo. Die nieuwe TCV zit erop. Wat een gepiel nog, omdat er nu aan drie verschillende kanten slangen moesten worden aangesloten, waar ze bij de originele tcv allemaal aan één kant zitten. Maar goed, het is gelukt. Het ding wekt de suggestie dat je 'm ergens met een schuifje op kan bevestigen, maar omdat ik niets in de buurt vond waar je iets op kan schuiven bungelt ie nu min of meer los. Blijft volgens mij wel redelijk op z'n plek. Morgen eens kijken of ik verschil merk! :)

arjenT5R

Benny850

Citaat van: Wouter1973 op 13-02-2018 19:47:45
Zo. Die nieuwe TCV zit erop. Wat een gepiel nog, omdat er nu aan drie verschillende kanten slangen moesten worden aangesloten, waar ze bij de originele tcv allemaal aan één kant zitten. Maar goed, het is gelukt. Het ding wekt de suggestie dat je 'm ergens met een schuifje op kan bevestigen, maar omdat ik niets in de buurt vond waar je iets op kan schuiven bungelt ie nu min of meer los. Blijft volgens mij wel redelijk op z'n plek. Morgen eens kijken of ik verschil merk! :)

Komt doordat de latere modellen een bevestiging aan het luchtfilterhuis hebben waar je hem op kunt klikken.

Wouter1973

Oei. Turbodruk schiet nu ver in het wit. Zeker dat de aansluitingen zo kloppen? Heb je idee dat wga en luchtslang abdij moeten.... ???

arjenT5R

Wouter1973

leons850

Ik gebruik dit plaatje heel vaak.
Even rustig kijkenen dan zie je precies hoe die moet komen.

Turbo compressor nipple zit onder aan de turbo op het compressor huis.
Fresh air hose is de slang van luchtfilter/lmm naar de turbo.
Wastegate is dat ding met die stang er aan.
CBV is dat diehoekige ding onder de wastegate en die slang moet naar je inlaatspruitstuk.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

Probeer maar... als je maar voorzichtig gas geeft... als ie nog verder uit slaat dan weet je hoe t komt ;D

Er staan trouwens genoeg plaatjes online van hoe je m aan moet sluiten...

Wouter1973

Dank voor het plaatje. Het is dus precies andersom. Die dwarse nippel moet naar wga.
Jammer, auto was eindelijk lekker vlot ;)

arjenT5R

Citaat van: Wouter1973 op 14-02-2018 11:02:14
Dank voor het plaatje. Het is dus precies andersom. Die dwarse nippel moet naar wga.

Sorrryyyyyy

Ik denk dat jij op zoek bent naar een chippie ;D

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 14-02-2018 11:06:33

Sorrryyyyyy

Alles op z'n tijd😉 Eerst deze foutmelding nog oplossen...tcv zit nu goed aangesloten. Hij is weer vertrouwd sloom en de 2-3-1 komt ook weer 'goed' terug. Volgende actie: lambdasonde. Al besteld, komt hopelijk deze week binnen.

arjenT5R

Citaat van: Wouter1973 op 14-02-2018 12:28:15
Citaat van: arjenT5R op 14-02-2018 11:06:33

Sorrryyyyyy

Alles op z'n tijd😉 Eerst deze foutmelding nog oplossen...tcv zit nu goed aangesloten. Hij is weer vertrouwd sloom en de 2-3-1 komt ook weer 'goed' terug. Volgende actie: lambdasonde. Al besteld, komt hopelijk deze week binnen.

Heel goed vastbijten en volhouden :)