De T-5 opgehaald, maar....te lage turbodruk?

Gestart door Wouter1973, 12-12-2017 19:22:26

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Sowieso bij de dealer, maar mogelijk zijn er ook goedkopere alternatieven. De injectoren zijn universeel van Bosch.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

classicT5

Zijn zelfs universele rubbers, bij automaterialenzaak ook wel te krijgen. Zelf heb ik ze gekocht bij dealer, dacht niet dat ze duur waren.

yannickdv

2 rubbers per injector. 10€ per injector. €50 totaal dus.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Wouter1973

Ik heb ze besteld bij de dealer en ben 6,-per injector (twee O-ringetjes) kwijt. Vond ik al aardig prijzig voor wat ringetjes.  ;D

arjenT5R

Kan je op ali beter een set injectoren bestellen en alleen de ringen gebruiken ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Jullie zijn allemaal gek ;D , ik heb 5 jaar geleden 200 van die injector O-ringen gekocht voor €70,- de eerste tweede keer nadat ik het had betaald bij de dealer  ;D

Die chinezen maken een set injectoren voor €50 zoals Arjen zegt, waarom moeten die simpele ringetjes dan net zoveel kosten  :eusa_eh: :eusa_eh:

V70R^2

Wouter1973

Rubbertjes vervangen. Zal het verschil niet gaan maken denk ik, oude ringetjes waren nog prima.
Wel twee constateringen: ik mis een blauwe rubberen ring bij één van de injectoren, die in de uitsparing op het inlaatspruitstuk ligt.
Én bij injector 2 is het plastic 'hoedje' (kapje? kopje?) aan de inspuitzijde van de injector beschadigd. Aan de zijkant is een stukje van de rand van het hoedje afgebroken. Verder is het kopje nog heel. Kan dat kwaad?

NinaPaul

Die grote ringen zijn stofkapjes, voor een goede werking niet noodzakelijk.

Beschadigde injectoren kunnen in theorie slechtere menging/ontbranding veroorzaken (luchtwerveling verschil aan nozzle).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

Citaat van: NinaPaul op 30-03-2018 11:29:58
Die grote ringen zijn stofkapjes, voor een goede werking niet noodzakelijk.

Beschadigde injectoren kunnen in theorie slechtere menging/ontbranding veroorzaken (luchtwerveling verschil aan nozzle).
Zijn die plastic kopjes los verkrijgbaar?

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Wouter1973

Even een update. Ik durf nog niet met zekerheid te stellen dat mijn probleem is opgelost, maar laten we zeggen dat ik de afgelopen dagen (waarin enkele honderden km's gereden) geen storing heb opgemerkt: steeds vermogen en turbodruk beschikbaar op de momenten dat ik er gebruik van wilde maken (en dat is best vaak ;D).
Wat hieraan ook heeft bijgedragen, vermoedelijk, is dat ik afgelopen paasweekend relais 103 opnieuw heb gesoldeerd. Althans, de vier solderingen die verbonden zijn met drie polen van het relais. Dit nadat ik bijna stil was komen te staan omdat de motor niet aansloeg, en dit pas na een tik op het relais weer verholpen was. Wat ik vermoed, is dat door slechte solderingen in het brandstofrelais de brandstofpomp niet optimaal heeft gewerkt tot voor kort.
Ik hou het in de gaten, maar voor nu: heel tevreden met mijn eindelijk weer vlotte T-5'je. :)

Wouter1973

Vandaag, na bij de Elandrun te zijn geweest, helaas toch weer een 2-3-1. Ik merkte het onderweg al, omdat de T-5 wat wisselende trekkracht hij bij gelijkblijvende gaspedaalstand. Beetje inhouden, dan toch weer gaan. Kortom: dit is nog steeds niet wat het moet zijn.
Komende week verwacht ik een andere benzinepomp. Maar weer eens kijken wat dat doet.  :eusa_think:

Piet

Nog ff jôh en je hebt een volledig vernieuwde volvo 850 met nog steeds die foutcode  ;D

Wouter1973

Citaat van: Piet op 08-04-2018 20:05:21
Nog ff jôh en je hebt een volledig vernieuwde volvo 850 met nog steeds die foutcode  ;D
Er zijn nog enkele onderdelen niet nieuw ;-) Zonder gein, ik verdenk de benzinepomp vanwege de wisselende trekkracht. En ik weet dat mijn ptc nippel ook niet optimaal op de inlaatbuis zit. Het is wel dicht (met tape), maar een nippel met goed rubber sluit waarschijnlijk beter af.
En als dat allemaal niet doet wat het moet doen....tsja....dan kom ik denk ik bij de injectoren uit.