Liquid propane power solutions !!!!

Gestart door arjenT5R, 16-12-2017 21:56:27

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Maar welke nadelen zijn er nog meer?
Nu wil ik het weten ook!

Vertel vertel   :D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Vulk

Sporadisch vervriezende injectoren bijvoorbeeld.

NinaPaul

Citaat van: Vulk op 01-11-2018 18:35:33
Sporadisch vervriezende injectoren bijvoorbeeld.

Dat is een setup fout.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

freefall

Raf, bexoel je 8mm inwendig, of uitwendig?  Die 12 mm wicu waar arjen heg over heeft staat me wel aan. Mja, dampgas is net wat makkelijker.

Had in mijn cadillac met zn 7.7liter maar 1x 8mm leiding met een omvl r90e, geen problemen, maar die maken ook maar 4500 rpm...;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

MrCain

Citaat van: Vulk op 01-11-2018 18:53:03
Ik luister...!

Uitstroomslangetjes kort op de klep ipv uitstroompijpjes willen nog wel eens helpen bij bevriezing van t ingespoten lpg

peteRRR

Een aankomend nadeel is,...dqt er zometeen regenbuis diameters gaan worden aangelegd en enorme draaikolken in die LPG tanken gaan ontstaan
en dus het goedkope er wel af is :evil:

Gave ontwikkeling/vinding trouwens!

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Stefan

Citaat van: freefall op 01-11-2018 18:53:24
Raf, bexoel je 8mm inwendig, of uitwendig?  Die 12 mm wicu waar arjen heg over heeft staat me wel aan. Mja, dampgas is net wat makkelijker.

Had in mijn cadillac met zn 7.7liter maar 1x 8mm leiding met een omvl r90e, geen problemen, maar die maken ook maar 4500 rpm...;D
Dat stookt toch meer op dan een 2,3 liter met 7000rpm?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Vulk

Citaat van: MrCain op 01-11-2018 18:59:20
Uitstroomslangetjes kort op de klep ipv uitstroompijpjes willen nog wel eens helpen bij bevriezing van t ingespoten lpg

Heb je daar wat meer info over? Zijn er mensen die dat al gedaan hebben?

MrCain

Citaat van: Vulk op 01-11-2018 19:02:10
Heb je daar wat meer info over? Zijn er mensen die dat al gedaan hebben?

Ja ik  ;D en vast nog wel meer: is een beetje een lpe7 dingetje volgens mij.

Is toen bij inbouw van de installatie gedaan.

Citaat uitde Vialle bijbel:
Citeer
Het doel is om het vloeibare LPG op - of zo dicht mogelijk bij - de inlaatklep in te spuiten. Omdat de LPG injectors soms alleen verder van de inlaatklep geplaatst kunnen worden, is het risico dat er tegen de spruitstukwand ingespoten wordt, groter. Dit geeft bevriezingsrisico's bij het verdampen van het vloeibare LPG. Tijdens het injecteren zal het vloeibare LPG direct bij het uitstromen verdampen. Verdamping onttrekt warmte. Tijdens de verdamping onttrekt het LPG dus warmte uit z'n omgeving. Hierdoor kunnen er bevriezingsverschijnselen en ijsvorming optreden (bevriezing van gecondenseerd waterdamp en LPG). Wanneer dit ijs loslaat en in de cilinder terecht komt zal het brandstofmengsel te rijk worden en de motor gaan stoten. Deze bevriezingsverschijnselen hebben dus een negatieve invloed op de driveability. Om dit te voorkomen is het mogelijk een houder te plaatsen met uitstroomslang.
De kans op bevriezing is groter bij auto's met een kunststof inlaatspruitstuk omdat deze minder warmte geleiden dan aluminium inlaatspruitstukken. Een kunststof spruitstuk geeft minder warmte af aan de omgeving van het ingespoten LPG.
Om de problemen van bevriezing aan de uitmonding van het uitstroompijpje te voorkomen wordt er gebruik gemaakt van een uitstroompijpje met een niet- warmte- geleidend binnenwerk van teflon. Hierdoor kan er nagenoeg geen warmte aan de uitstroommonding onttrokken worden en verdampt het vloeibare LPG pas dicht bij de warmtebron.

Dus zaak om in te spuiten zo dicht mogelijk op de klep. Heb ff geen plaatje bij de hand van de slangetjes maar google is je vriend in deze ;D

Vulk

Ik ga eens informeren bij de Limburgse LPG technieken of dat mogelijk is bij mijn auto!

MrCain

Citaat van: Vulk op 01-11-2018 19:21:19
Ik ga eens informeren bij de Limburgse LPG technieken of dat mogelijk is bij mijn auto!

Doen!

Wel ff met je ogen dicht pinnen vrees ik ;D

freefall

Citaat van: Stefan op 01-11-2018 19:01:14
Dat stookt toch meer op dan een 2,3 liter met 7000rpm?

Denk het wel ja, ding deed 1 op 1 rond de kerk, en 1 op 4.5 bij 90 op de snelweg. Vreselijk rendement die blokken.

Maar nooit t idee gehad dat ik gas tekort kwam evenzogoed
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

rappendaf

Raf, bexoel je 8mm inwendig, of uitwendig?  Die 12 mm wicu waar arjen heg over heeft staat me wel aan. Mja, dampgas is net wat makkelijker
freefal
ik bedoel uitwendig dat is 6mm inwendig ongeveer het dubbel van nu
Ik ga niet dikker dan 8 mm voorlopig
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

Citaat van: Jelmar op 01-11-2018 16:25:17
Weet je zeker dat het probleem is dat je niet genoeg LPG naar voren krijgt?

Hoewel LPG een buitengewoon mooie brandstof is, blijft het traag ontbrandend spul.

Ja zoals ik in mijn verhaal ook aangeef de druk zakt duidelijk weg en de STFT probeert dit op te vangen door de injector tijden te verlengen.
Het is in de lpg logs ook duidelijk te zien dat de druk gewoon volledig weg valt.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!