oliekoelerleiding radiateur vervangen

Gestart door clubman, 20-12-2017 20:53:16

Vorige topic - Volgende topic

clubman

4 oliekoelerleidingen radiateur v70 2.5T bj 98

hallo ik moet mijn radiateur vervangen maar weet niet precies wat ik nodig heb aan o ringen.
zijn de o ringen van de automaatkoeler en de motorolie koeling het zelfde??

klem 6842411                4x nodig?
o ring 6842413               4x nodig  zijn deze het zelfde voor alle 4 de ledingen
kunstofrinng 6842414      4x nodig

mvg

classicT5

Ringen voor beide kanten zijn hetzelfde, idem dito voor de klemmen.

1 kant kost ongeveer €16 bij de dealer.

razorx

Doe er als ze gemonteerd zijn meteen even een slangenklem omheen.
Het klem systeem is sub optimaal. ;)

clubman

en de kunstof ringen[keerringen ook] ???

ik heb alles besteld behalve die kunstof ringen maar heb het vrijdag nodig dan gaan ze hem vervangen ,moet nog ff naar engeland op en neer :D

clubman

Citaat van: razorx op 20-12-2017 21:24:54
Doe er als ze gemonteerd zijn meteen even een slangenklem omheen. ;)
Het klem systeem is beneden optimaal. ;)
kennis van genomen zag het ook verbijkomen in andere topics thnxs voor de reminder

classicT5

Oh ja, let ook op hoe de klem te monteren, heeft een voor- en achterkant, wat niet echt duidelijk is

NinaPaul

Citaat van: classicT5 op 21-12-2017 07:37:33
Oh ja, let ook op hoe de klem te monteren, heeft een voor- en achterkant, wat niet echt duidelijk is

Lijkt mij duidelijk genoeg, conische gedeeltes naar elkaar toe.

En er zijn hier op het forum een paar incidenten geweest, op 716.903 850's nog meer als je de v/s/c mee neemt.
Ik vind "sub optimaal" dan ook een zeer grote overdrijving. Je hebt MEER KANS om de lotto jackpot te winnen (wanneer je mee doet, natuurlijk).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 21-12-2017 15:12:58
Citaat van: classicT5 op 21-12-2017 07:37:33

Lijkt mij duidelijk genoeg, conische gedeeltes naar elkaar toe.

En er zijn hier op het forum een paar incidenten geweest, op 716.903 850's nog meer als je de v/s/c mee neemt.
Ik vind "sub optimaal" dan ook een zeer grote overdrijving. Je hebt MEER KANS om de lotto jackpot te winnen (wanneer je mee doet, natuurlijk).

Als de rest van de auto zo degelijk is dan komt deze verbinding terecht in aanmerking voor sub-optimaal.

Bij incidenten kan je niet alleen kijken naar hoe vaak het voorkomt maar dien je ook het effect als het op treed mee te nemen in de weging.
Een losse olieleiding van zowel automaat- olie als motorolie kan vrij ernstige gevolgen hebben voor beide componenten.
In die zin is elk incident er 1 teveel en mag je meer verwachten van deze bevestiging welke ontwikkelt is door Volvo.

Los van bovenstaande verneem ik graag hoeveel incidenten er op het forum zijn geweest en hoeveel er buiten om voordat we überhaupt het effect mee gaan wegen.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

clubman

Ivm chronisch tijdgebrek alles vandaag bij mijn garage gebracht waar het morgen word gemonteerd.tevens uitleg gegeven (just to be sure) 😊dat ze goed moeten kijken en na montage van de klemmen er een ty rap omheen trekken.
Het zal mij benieuwen morgen

clubman

update ..........klote

auto opgehaald ....... 577 euro ???....... 4 banden op nieuwe velgen laten leggen [eigen| en de radiateur vervangen daar zijn ze bijna 7 uur mee bezig geweest alles uitgebouwd ook de condensor .hebben ze gelijk airco beurt gedaan en gevuld etc.
ik heb aangegeven dat de airco niet gedaan hoefde te worden omdat deze  al leeg was ivm de afgebroken radiateur affijn dat van de rekening afgehaald ,kom ik thuis liggen alle nieuwe keerringen o ringen en de nieuwe klemmen nog op de achterbank gelijk kijken met een zaklamp en ja hoor oude zooi erop en de oliekoelerleiding werd nog maar net vastgehouden op een klein stukje als ik naar engelang was gegaan volgende week was dat geheid fout gegaan frees ik :'(
gelijk terug gegaan boos geworden staat er nu weer en gaan het morgen fixen hoop ik :eusa_wall:

arjenT5R

Tsja sorry maar dat is wel mijn algemene mening over garagebedrijven die werken zo....

Ik zal de boel wel weer heel erg over 1 kam scheren maar ik kom t helaas veel te vaak tegen dit soort gepruts.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Ik kan natuurlijk niet inschatten wat er mis of goed ging. Het kan ook bij een garage tegenzitten.
Normaal haal je het hele pakket los als je de radiateur vervangt. Dat werkt het snelst.

Mag echt niet meer dan twee-drie uur werk zijn. Ook voor een gevorderd amateur. Het is abject en infaam dat ze de oude klemmen hebben gebruikt.

clubman

ze hebben ook het hele pakket eruit gehaald maar waarschijnlijk na lang proberen gok ik zo
en ja normaal zou ik het zelf doen maar ja geen tijd ,derhalve ben ik het niet gewent dat ze zo werken maar we zullen zien wat er morgen gezegd wordt.

en ja een goed bedrijf vinden word blijkbaar steeds moeilijker,zo ook voor mijn motor veelal van die net niet bedrijven

arjenT5R

Citaat van: clubman op 22-12-2017 20:14:30
ze hebben ook het hele pakket eruit gehaald maar waarschijnlijk na lang proberen gok ik zo
en ja normaal zou ik het zelf doen maar ja geen tijd ,derhalve ben ik het niet gewent dat ze zo werken maar we zullen zien wat er morgen gezegd wordt.

en ja een goed bedrijf vinden word blijkbaar steeds moeilijker,zo ook voor mijn motor veelal van die net niet bedrijven

Vind t altijd jammer om te horen zijn ook vaak beweegredenen voor mensen om hun auto weg te doen hoge kosten voor niets.
Heb wel eens een rekening bij een auto gezien die ik kocht van 1100 euro voor het vervangen van een kachel radiateur.

Heb er laatst weer een vervangen en dat is werkelijk 20 minuten werk...

Maja als je dan gaat vragen is er bij de garage gewoon heel veel mis gegaan, maar waarom moet de klant daar voor opdraaien?

Ogja ik heb zelf ook legio voorbeelden als ik eens iets liet doen uit luiigheid dan ging t ook altijd mis....
tegenwoordig zet ik me maar gewoon over de luiigheid heen haha zelf doen dan heb je t iig zelf verziekt en kan je alleen jezelf voor de kop slaan.

;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!