Fysieke hulp gezocht bij electronica vraagstuk (Noord Nederland)

Gestart door 855/96, 04-03-2018 12:51:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

855/96

Hallo,

Een enkeling kan zich misschien herinneren dat ik in de weer ben geweest met het werkende krijgen van een aftermarket centrale deurvergrendeling set van Spy Tech. Eerst een beknopt stukje voorgeschiedenis; bij aankoop van de auto zat er werkende fabrieks (euro 2?) alarm op de auto incl. centrale deurvergrendeling via AB en startonderbreking. Je moest wel binnen 2 meter in het bereik van de auto staan om daadwerkelijk te ontgrendelen. De batterij van de ab was nagenoeg leeg en nadat ik mij bij de volvo dealer telefonisch had verwittigd dat ik de batterij zonder problemen kon vervangen. Dat bleek niet het geval want na het vervangen van de batterij deed helemaal niets met meer. Ik heb er toen voor gekozen het alarm de startonderbreker er tussen uit te laten halen omdat ik het startonderbreker iedere keer activeren wel graag zag verdwijnen almede de wetenschap dat er mooie after market setjes te koop zijn die beter bereik hebben. De centrale deurvergrendeling werkt prima met de sleutel. (Behalve de kofferdeksel, die werkt soms wel, soms niet heb ik het idee. Meestal niet, want als ik erbij moet dan moet ik die altijd even met de sleutel los doen eerst.) Ik heb het idee dat men al eens bezig is geweest aldaar omdat bij aankoop de plastic afdekkap er ietwat los bij hing.

Vervolgens heb ik zo'n Spy Tech setje gekocht en dat a.d.h.v. razorx' beschrijving in laten bouwen, helaas geen succes. één achterdeur en de tankdop afsluiting werkt naar behoren, overige deuren niet. Centrale vergrendeling werkt wel gewoon via de sleutel in het slot...

Nu het voorjaar lijkt aan te breken wil ik dit graag opgelost krijgen, Ik heb het idee dat er stuurdraad gelokaliseerd moet worden om die naar het kastje van Spy Tech te krijgen, ik ben zelf niet genoeg technisch onderlegd om dit te realiseren, daarom wil ik vragen of er misschien een mede forumlid woonachtig in de regio Heerenveen-Drachten-Leeuwarden-Groningen woont die mij daarmee zou kunnen helpen?

Bij voorbaat dank.
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

855/96

Vandaag de gelegenheid gehad om hier nog eens naar te kijken, en ik ben vrij snel tot de conclusie gekomen dat het verhaal 'stuurdraad lokaliseren' niet aan de hand is.

Soms werkt het namelijk wel naar behoren. Maar ik kan de vinger er niet achter krijgen wanneer/waarom het wel werkt en wanneer niet. Ik verdenk het slot van de achterklep van het veroorzaken van de storing. Soms wordt dit slot niet meegenomen als ik de auto op slot zet met de sleutel. Doe ik dit vervolgens handmatig dan wil het voorkomen dat de AB alle deuren opent en soms ook weer sluit. Zolang het slot van de kofferbak zich maar gedraagt. Althans dat ik wat ik er nu van kan maken.

Mijn vraag is of iemand deze problematiek herkent en of het slot in de achterklep gemakkelijk valt te by-passen? Ik zou er namelijk geen problemen mee hebben om het slot van de achterklep alleen met de sleutel te ver-/ontgrendelen.
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic