PEKEL!!!

Gestart door maxmx5, 06-01-2003 21:01:14

Vorige topic - Volgende topic

maxmx5

Is misschien wat zijkerig maar mijn reeds 11 jaar oude bolide heeft natuurlijk best wel te lijden van onze zoutstrooiers, en ik ben zuinig op mijn ''vriend'' dus is er bekend bij jullie of de 850 uit de beginjaren voldoende beschermt is hiertegen of moeten er maatregelen genomen worden.
Wederom alvast bedankt voor de reacties.

Reitse

Helemaal niet zeikerig! ;)
Ieders bolide heeft last van pekel. Wat ik gedaan heb is de auto extra dik in de was zetten om iets van een beschermlaag te geven. Wat ik nog moet doen is de lichtmetalen velgjes in de was zetten, iemand op het forum gaf aan dat dat ook nog bescherming gaf.
Overigens stond een tijd geleden in de krant dat lichtmetaal beter tegen pekel kon dan stalen wielen. Of dat nu wel of niet zo is weet ik nog steeds niet.

maxmx5

het ging mij meer om de onderkant enzo

Joris_Scholte

Ik was mijn auto 99 van de 100 keer met de hand, maar in de winterperiode neem ik af en toe een wasstraatje met bodemwas. Het lijkt mij tenminste dat dan het meeste strooizout er wel af wordt gespoten.

Hans Duiven

CiteerHelemaal niet zeikerig! ;)
Ieders bolide heeft last van pekel. Wat ik gedaan heb is de auto extra dik in de was zetten om iets van een beschermlaag te geven. Wat ik nog moet doen is de lichtmetalen velgjes in de was zetten, iemand op het forum gaf aan dat dat ook nog bescherming gaf.
Overigens stond een tijd geleden in de krant dat lichtmetaal beter tegen pekel kon dan stalen wielen. Of dat nu wel of niet zo is weet ik nog steeds niet.

Pekel is als de pest voor lichtmetalen velgen.
Ik had gisteren nog iemand van Wheeltrim aan de telefoon over de kostprijs van het spuiten van velgen.

Zo kwam ook pekel aan bod.
Hij haalt zijn lichtmetaal er 'swinters af omdat zout het lichmetaal enorm snel kan aantasten en invreten.

Ben ik blij dat ik stalen velgen heb voor de winterbanden ;-)

Greetings,

Hans Duiven

Harm_T5

Pekel gelijk van je auto af wassen... ten minste zo snel mogelijk. Als er iets slecht is voor je autolak ( en idd velgen ) dan is het wel pekel ! :o :o! een waslaag helpt inderdaad goed. Op het werk moeten wij deze dagen alles extra goed schoonmaken en inwaxen ... desnoods even met de tuinslang over je velgen heen, water is altijd beter dan pekel...
Keep on roffeling :D

Jan_D.

Ja afspoelen en zsm! Helaas vriest het nu al dagen en na een ritje uit Bordeaux afgelopen weekend zit er inmiddels een dikke witte laag op de hele auto.
Hopen dat het snel warm water gaat regenen!

raymond

Vraagje, bij Thijs autowas in Hengelo hebben ze mij met hun HD spuit iets verf van de velgen geblaaaazen. (R-type)

Wat kost het spuiten van 4 st. velgen ??

Roy V70R

CiteerVraagje, bij Thijs autowas in Hengelo hebben ze mij met hun HD spuit iets verf van de velgen geblaaaazen. (R-type)

Wat kost het spuiten van 4 st. velgen ??

Bruinenberg autoschade in enschede doet het voor cà €.200.-

Groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

M.Mulder

Voor de "pekel-rijders" is vooral van belang om na iedere vorst(pekel)periode je auto met een hogedrukspuit aan de ONDERZIJDE & WIELKASTEN goed uit te spuiten.

Hier zitten juist de meest "gevoelige / kwetsbare" plekken waar het zout lekker kan invreten zeg maar!

Neem hier goed de tijd voor en als het even kan gebruik warm water. Roest aan het buitenplaatwerk ben ik bij een Volvo 850 nog NOOIT tegengekomen.

Wanneer het weer lekker is buiten verwijder je even de wielen van je boliede voor een inspectie aan de binnekant van de wielkasten. Zover ik weet zijn alle Volvo 850/70 voorzien van (kunstof) binnen wielkastbekleding. Hierdoor zal je Volvo NOG langer gaaf blijven. Mocht je "bedenkelijke" plekken zien, b.v. waar de zwarte coatinglaag dun of weg is, werk je even bij. Zorg ook dat de afwateringopeningen onderzijde portieren en dorpels open zijn.

Tot zien bij de autowasplaats!

Menno  [smiley=cwm1.gif]
Volvo 240 D estate / Volvo 850 estate / C30 1.8F Heden: V70 2.4 T / C70 2.0 T. / 2.5 T

Reitse

Waarmee dunne plekken bijwerken?

christ

CiteerWaarmee dunne plekken bijwerken?

Wanneer je erdoor heen kunt kijken, wordt het tijd om de potten met plamuur of voor de echte hobbyBob's de polyestermatjes te voorschijn te toveren.
Of te wel: een volvo uit 91 zoals die van jou, mag zeker nog geen dun of krokant buitenplaatwerk hebben. Tenzij je schade hebt gereden...

Johann

Dunne plekken, voor zover je het echt kunt zien, moet je helemaal schoon maken cq weg halen totdat je zeker bent dat de bescherm laag echt vast zit.
Dan goed droog maken en reinigen voordat je nieuwe prut er op doet.
Doe je dit niet dan heb je grote kans dat je vocht insluiting krijgt met als gevolg een mooie blaar waar vocht lekker z'n gang kan gaan.

M.Mulder

CiteerWaarmee dunne plekken bijwerken?

Met een of ander zwart stroperig goedje dat je o.a. bij Halfords of ander soortgelijk bedrijf kunt kopen.
Grote vlakken met stevige kwast. (blik)
Moeilijke hoekjes met spuitbus.
NB; Eerst wel brandschoon spuiten en goed laten drogen.
Voorjaars- zomerdag prima periode om dit uit te voeren.

Gr. M.M.
Volvo 240 D estate / Volvo 850 estate / C30 1.8F Heden: V70 2.4 T / C70 2.0 T. / 2.5 T

Reitse

Voor zover ik nu kon zien geen dunne plekjes, alleen laat de bescherming aan de onderkant van de wielkast (achter) wat los, is dat met wat lijm te plakken?