850 Wil niet meer starten , Update na vervanging LMM

Gestart door Lorenzo850, 31-12-2017 13:30:42

Vorige topic - Volgende topic

Lorenzo850

Citaat van: V70geRwin op 03-01-2018 13:25:51
Bougies gaan wel langer mee op jouw auto hoor dan 10000km...

Als de ECU spanningsloos is geweest moet deze inderdaad weer inleren.
Maar dat gaat vrij snel in het begin. Hij kan dan stationair nog even zoeken maar zal zeker niet zakken naar 500 bijvoorbeeld wat jij nu hebt. Uiteindelijk is dat na 500km rijden helemaal compleet.

De problemen die je omschrijft en de code wijzen naar de LMM.

Ja wil bedoelen als ik er goedkope bougies indraai ....
Dacht dat ze er nu ong 50.000km inzitten zou moeten kijken in onderhoudsboekje.
Heb net nog met de auto gereden en rijd redelijk enkel bij het schakelen voel je je een duidelijke dump in zijn vermogen en dan is hij er terug en zakt naar 500 toeren maar valt niet stil.
Denk er ook aan om eens te kijken voor de lambdasonde te vervangen want qua verbruik lig ik toch denk ik schoon rond de 15L/100km . Wel stadsverkeer .

Lorenzo850

Heb vandaag de LMM aangekregen van het lid hier , maar jammer genoeg zonder resultaat , de LMM dat ik aangekregen heb zit in behuizing , en volgens mister auto is dit vanaf bouwjaar 1996 , mijn 850 is van 1994 , heb de LMM uit de behuizing gehaalt en in de 850 geplaatst maar de auto loopt nog beroerder of ervoor   :-[ :-[ :-[ , dus terug mijn LMM geplaats en eens de ohms gemeten van beide LMM's en beide hebben de zelfde ohm waarde , heb ook de buis van de luchtfilter naar gashuisklep afgehaald en moet zeggen mijn gashuisklep was niet extreem vuil maar beetje, zo goed als mogelijk zonder gashuisklep uit te bouwen wat gepoetst en terug gestart , als ik de auto wat aan de praat hou heeft hij een redelijk normaal toerental denk rond de 700 a 800 toeren dan maar lichtje van op dashboard van de motormanagement blijft branden !
ik ga nu eerst nieuwe bougie's plaatsen ,want mijn oude konden niet zwarter worden , heb deze opgeschuurd en terug geplaatst om te kijken of de auto wou starten . ik vermoed zelf dat dit ook een grote oorzaak zal hebben qua slecht draaien

volvobug

Zou zekerheidshalve ook nog eens een goede controle van alle vacuumleidingen en verbindingstukjes doen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

henry classic v70

Citaat van: volvobug op 04-01-2018 16:06:42
Zou zekerheidshalve ook nog eens een goede controle van alle vacuumleidingen en verbindingstukjes doen.

...met een bus remmenreiniger is lekkage wat makkelijker op te sporen  ;)

Maak eens een foto van je bobine, als daar aan de zijkant veel witte ingebrande plekken zitten kan dat ook nog wel eens de oorzaak zijn
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Lorenzo850

Citaat van: henry classic v70 op 04-01-2018 16:54:54

...met een bus remmenreiniger is lekkage wat makkelijker op te sporen  ;)

Maak eens een foto van je bobine, als daar aan de zijkant veel witte ingebrande plekken zitten kan dat ook nog wel eens de oorzaak zijn
Hoe kan je met remmenreiniger lekkages opsporen? En bobine os er niks van wit aan te zien .Zal morgen eens foto's maken en proberen hier online te krijgen

arjenT5R

Stekkers van de lmm gaan vaker stuk is ook t controleren waard.

Maar volgens mij zit die van jou ook in een huis hoor... heb t nooit anders gezien.

Doe eens een foto?

uploaden kan je op tinypic.com doen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 04-01-2018 19:19:53
Stekkers van de lmm gaan vaker stuk is ook t controleren waard.

Maar volgens mij zit die van jou ook in een huis hoor... heb t nooit anders gezien.

Doe eens een foto?

uploaden kan je op tinypic.com doen.
Bedankt morgen eens foto maken . Want mijn lmm zit in de luchtfilter voor ff kes uit te leggen dus je hebt de kap van de luchtfilter en dan aan zijkant uitgang en daar zit de lmm in .
Kan je bv spanning meten op de lmm ?

razorx

henry classic v70

Citaat van: Lorenzo850 op 04-01-2018 19:12:14
Citaat van: henry classic v70 op 04-01-2018 16:54:54

...met een bus remmenreiniger is lekkage wat makkelijker op te sporen  ;)

Hoe kan je met remmenreiniger lekkages opsporen? En bobine os er niks van wit aan te zien .Zal morgen eens foto's maken en proberen hier online te krijgen

Als je de wagen aan het lopen hebt, met remmenreiniger langs het vacuumtraject spuiten, wanneer deze dan in toeren toeneemt zit daar ergens lekkage. Er wordt dan valse lucht vermengt met remmenreiniger aangezogen.

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 05-01-2018 14:09:45
Die is goed vet ;D

ja en heb ze opgekuist terug geplaatst nu terug uitgehaald en zien er net zelfde uit . Zal tijd worden voor nieuwe .... zitten er nu volgens onderhoudsboekje
Citaat van: arjenT5R op 05-01-2018 14:09:45
Die is goed vet ;D

Heb ze opgekuist en terug geplaatst en zien er terug zo uit
Zal tijd worden voor nieuwe ze zitten ee sinds 2004 en dan had de auto 95000km geplaatst en nu heeft de auto 188000 km dus zitten er 95000 km in nie slecht zou ik zeggen .

arjenT5R

Heeft niets te maken met je bougies ben ik bang.... tijd voor een nieuwe lambada en dan weer eens verder zien ding loopt veeeeeeeeeeeeeel te rijk
is gevaarlijk je krijgt benzine bij de olie en veel te hoge uitlaatgassen temperaturen.

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 05-01-2018 14:48:07
Heeft niets te maken met je bougies ben ik bang.... tijd voor een nieuwe lambada en dan weer eens verder zien ding loopt veeeeeeeeeeeeeel te rijk
is gevaarlijk je krijgt benzine bij de olie en veel te hoge uitlaatgassen temperaturen.
Hoeveel lamdba sonde heb ik zitten is een 20v blok.
En heb spanning gemeten op de lmm connector als je telt vanaf de blok heb ik spanning op punt 1 en 3 en 3 en 4 spanning.
Moet wel zeggen verbruikt ongeveer 15L benzine 98 .
en waarom is dit gevaarlijk ?
Moet wel zeggen op de keuring hier in belgie heb ik laatst geweest in Juni 2017 , en was alles oké , heb wel er amper 1500km mee gereden sinds de keuring .

Lorenzo850