850 Wil niet meer starten , Update na vervanging LMM

Gestart door Lorenzo850, 31-12-2017 13:30:42

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Er is maar 1 sonde belangrijk dat is de voorste.

De lmm weet ik niet of dat die hetzelfde is bij dit model hoor als bij diegene die jij uit dat huis hebt gehaald.
Als ze beide een weerstandswaarde hebben zou ik de originele terug zetten.
Offf iig de nummers even vergelijken.

Je bougies zijn vreselijk zwart en geroet je auto loopt veel te rijk.

De lambda sonde is meest verdacht denk ik....

Hoewel temperatuur sensor ook heeel goed kan.

Loopt ie hoog stationair? Of netjes 800 rpm?
Verandert dr motorloop als je de stekker van de temp sensor af trekt?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 05-01-2018 15:11:42
Er is maar 1 sonde belangrijk dat is de voorste.

De lmm weet ik niet of dat die hetzelfde is bij dit model hoor als bij diegene die jij uit dat huis hebt gehaald.
Als ze beide een weerstandswaarde hebben zou ik de originele terug zetten.
Offf iig de nummers even vergelijken.

Je bougies zijn vreselijk zwart en geroet je auto loopt veel te rijk.

De lambda sonde is meest verdacht denk ik....

Hoewel temperatuur sensor ook heeel goed kan.

Loopt ie hoog stationair? Of netjes 800 rpm?
Verandert dr motorloop als je de stekker van de temp sensor af trekt?

Met de voorste sonde bedoelt u deze die je zie zitte vanuit de motorkap ?? die voor de kat zit schuin omhoog ???
de lmm heb ik terug de mijne geplaatst en meet er weerstand op op de connector meet ik ook spanning , geen verschil in draaien met connector op of zonder connector ,
Moet wel zeggen als ik op de obd controleer op A2 , heb ik foutcode 1-2-1 , dit is LMM en brand lichtje op dashboard van motormanagement
Waar vind ik juist de temp sensor ??
de auto loopt ong 500rpm maar dreigt stil te vallen en valt soms ook effectief stil ,

als ik de stekker weet zitten zal ik hem eens aftrekken en eens controleren of er wat verandert ,

arjenT5R

Ja precies die 500 rpm komt door veel te veel brandstof, er is iets goed mis met een of meerdere componenten die het mengsel bepalen.
Als het bij koude start al is dan zou ik zeggen de lmm of de temp sensor.
Als het later pas komt zou ik zeggen de lambda sonde, de sonde is idd diegene die je ziet zitten voor de kat.

Zou hier niet mee rijden zo hoor....

Temperatuur sensor zit op het thermostaathuis de stekker zit aan de achterkant van de stuurpomp.

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 05-01-2018 15:24:21
Ja precies die 500 rpm komt door veel te veel brandstof, er is iets goed mis met een of meerdere componenten die het mengsel bepalen.
Als het bij koude start al is dan zou ik zeggen de lmm of de temp sensor.
Als het later pas komt zou ik zeggen de lambda sonde, de sonde is idd diegene die je ziet zitten voor de kat.

Zou hier niet mee rijden zo hoor....

Temperatuur sensor zit op het thermostaathuis de stekker zit aan de achterkant van de stuurpomp.
Is idd bij koude start , heb net de stekker losgemaakt van de temp sensor , en auto gestart , toerental blijft zelfde , en enigste verschil dat ik merk is dat mij temp meter op dashboard direct naar zijn rood gaat en de fan begint te draaien, heb de motor stilgelegd en terug stekker geplaatst en auto nog eens gestart en foto'tje gemaakt
Weet je wat ik wel raar vind , de auto wou totaal niet starten , de bougie's opgekuist en auto start,daarstraks nog valt ie stil wil niet meer starten bougie's er terug uit terug opgekuist erin en auto start , dat de verdomde dealer hier maar snel belt dat de bougie's erzijn , heb ze besteld bij de plaatselijke dealer 

freefall

je kan nu nieuwe bougies plaatsen wat je wilt, die storing zou ik eerst verhelpen. Net wat Arjen aangeeft, kijk eerst eens naar de er toe doende componenten.

Je auto slaat met die vette bougies niet echt lekker aan nee, en oud of nieuw maakt niks ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Lorenzo850

Citaat van: freefall op 05-01-2018 15:54:45
je kan nu nieuwe bougies plaatsen wat je wilt, die storing zou ik eerst verhelpen. Net wat Arjen aangeeft, kijk eerst eens naar de er toe doende componenten.

Je auto slaat met die vette bougies niet echt lekker aan nee, en oud of nieuw maakt niks ;D
dus volgens mijn obd is het de lmm , dus de lmm vervangen , vind enkel raar dat ik ohm's meet op de lmm
zal maar eens rondkijken voor een andere eerst ens 2dehands kijken en anders word het een nieuwe van Bosh
150€ neertellen en hopend hier mee opgelost te zijn dan

arjenT5R

Ik weet niet waar je woon maar volgens mij ben je een belg, rijdt eens bij een medeforumbelg langs en probeer wat onderdelen uit te wisselen.
Dit is prijs schieten....
Natuurlijk geeft je computer een storing op de lmm maar het zou ook door een ander component kunnen komen of een draadbreuk kunnen zijn.

de stekkers van de lmm staan er om bekend. Zeker de vroege versies.

En wat Rob ook zegt dat je bougies zo zwart zijn is een gevolg, geen oorzaak.

Je hele verbrandingskamer ziet er waarschijnlijk zo uit door dat idioot rijk lopen.

Wat ik ook al zei het kan ook nog je brandstofdruk regelaar zijn. Heb je daar de slang al eens af getrokken?

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 05-01-2018 16:02:59
Ik weet niet waar je woon maar volgens mij ben je een belg, rijdt eens bij een medeforumbelg langs en probeer wat onderdelen uit te wisselen.
Natuurlijk geeft je computer een storing op de lmm maar het zou ook door een ander component kunnen komen of een draadbreuk kunnen zijn.

Ik ben inderdaad een belg , enigste belgische lid dat ik hier weet is piet en die woonde volgens mij in ieper , is meer dan 60 km van mij af , en deze afstand kan en wil ik zelf niet rijden momenteel met de 850 ... heb al gemeten op de stekker van de lmm en daar krijg ik op draad 1 en 3 13.50 v en op draad 3 en 4 ook 13.50v , dus denk dat stekker dan nog goed is , heb alles al afgelopen wat ik kan aflopen en zie niks verkeerd ...

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 05-01-2018 16:02:59

En wat Rob ook zegt dat je bougies zo zwart zijn is een gevolg, geen oorzaak.

Je hele verbrandingskamer ziet er waarschijnlijk zo uit door dat idioot rijk lopen.

Wat ik ook al zei het kan ook nog je brandstofdruk regelaar zijn. Heb je daar de slang al eens af getrokken?

Waar vind ik de brandstofregelaar en wat effect kan of gaat dat geven met de leiding eraf te trekken .
Moet wel zeggen als ik de auto doe draaien en gas geef is er gelijk knalletjes gelijk backfire in de buis tussen de gasklep en de lmm ....

arjenT5R

Slangetje dat t blikje in gaat dus  ;D

Deksel van de rail kan je er af trekken dan zie je m zitten.

Als er naft uit dat slangetje komt is t foute boel....

Die backfires slopen je lmm sowieso als ie nog niet stuk was... :o

https://robin.waarts.eu/2011/05/12/benzine-druk-regelaar/

google is your friend

olaf ovlov

een aanrader is het haynes service and repair manual boek voor de 850, haynesnr 3260. isbn 1 85960 260 6. je krijgt zelfs een engels/ned woordenboekje erbij. heeft mij diverse malen gered.  in ieder geval succes.

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 06-01-2018 22:50:54
https://robin.waarts.eu/wp-content/uploads/2011/05/wpid-IMG121.jpg

https://robin.waarts.eu/wp-content/uploads/2011/05/wpid-IMG123.jpg

Slangetje dat t blikje in gaat dus  ;D

Deksel van de rail kan je er af trekken dan zie je m zitten.

Als er naft uit dat slangetje komt is t foute boel....

Die backfires slopen je lmm sowieso als ie nog niet stuk was... :o

https://robin.waarts.eu/2011/05/12/benzine-druk-regelaar/

google is your friend

Dat slangetje loopt vanonder de injectierail naar het gasklephuis. Heb het darmpje aan het gashuisklep afgehaald zoals op de fotos en auto gestart maar komt niks uit en toerental blijft laag. Van de week eens de gasklep enz reinigen nit natuurlijk zonder remmenreiniger dus kan niet verder momenteel

arjenT5R

Ok dan weet je iig dat je brandstofdruk regelaar in orde is, kan je het darmpje terug steken.

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 07-01-2018 14:01:02
Ok dan weet je iig dat je brandstofdruk regelaar in orde is, kan je het darmpje terug steken.
heb ik gedaan , nu eens google aan afschuimen wat ik nog zo kan nakijken ...

arjenT5R

Stekker van de temperatuur sensor had je al gedaan toch?

Je zou eens kunnen proberen of ie zonder lmm stekker beter loopt....?